استاندار گیلان در افتتاح پروژه هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات

ایجاد پروژه شهر هوشمند در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری گیلان با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری گیلان با حضور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ظهر امروز برگزار شد.najafi_2948

استاندار گیلان نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی بین مسئولان بیان کرد: سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد نشاط در جامعه و رفاه همگانی است.

وی با اشاره به ضرورت های اجرای برنامه های دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک ضمن کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت موجبات بهره وری بیشتر را فراهم می کند.

دکتر محمدعلی نجفی افزود: از مزایای اجرای این طرح های ارتباطی صرفه جویی در وقت و هزینه هموطنان است.

وی خودباوری و خودکنترلی را رمز موفقیت در اجرای برنامه ها دانست و گفت: ایجاد اعتماد، توجه به سرعت و دقت زمینه رضایتمندی مردمدر دولت الکترونیک انجام میشود.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اجرای طرح پروژه ایجاد شهر هوشمند گفت: این طرح با هدف بکارگیری امکانات فناوری اطلاعات در زندگی شهری و با اجرای هوشمندسازی یکپارچه مراکز اقامتی و هتل ها در چند کلانشهر کشور کلید خورده است و در استان گیلان نیز شهرهای بندرانزلی و لاهیجان بدلیل آماده بودن زیرساخت می توانند این طرح را اجرایی کنند.

وی از دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رفع مشکلات حوزه های ارتباطی در ۱۷ هزار واحد مسکن مهر استان گیلان خبر داد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات رئیس کمیسیون مشترک ایران وآذربایجان نیز هست وجود ظرفیت مناسب بندانزلی و آستارا جهت تقویت مناسبات اقتصادی و ارتباطاتی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: بندرانزلی و آستارا از فرصت مناسبی برای گسترش فعالیت های ارتباطی با همسایگان برخوردارند.

دکتر نجفی با بیان اینکه برای بهبود توسعه اقتصادی استان نیازمند توجه به گسترش زیرساخت های مخابراتی، اطلاعاتی و ارتباطات هستیم یادآور شد: با تسهیلات و مقدماتی که دولت برای کاهش بیکاری فراهم کرده است توانستیم بخشی از بیکاری در استان را برطرف کنیم، همچنین در بهبود فضای کسب و کار رتبه اول را در کشور کسب نماییم.

افزایش پهنای باند لایه لبه استان گیلان به میزان ۳۲ گیگابایت، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین المللی، نصب و راه اندازی سامانه پایش ترافیک، توسعه شبکه فیبرنوری استان به میزان ۲۸۸ کیلومتر در حوزه زیرساخت ارتباطات با هزینه ۲۳۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح هایی بود که امروز با حضور استاندار گیلان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

همچنین استانداری گیلان و شرکت پست تفاهم نامه همکاری امضا کردند که به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان و حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران رسید.این تفاهم نامه در خصوص انطباق بخش های پستی با نقشه های ثبت املاک کشوراست

علاوه بر چهار پروژه زیرساخت ارتباطات، یکصد صندوق تامین مالی خرد روستایی با همکاری استانداری و شرکت پست، سه ناحیه مستقل بانکی شرکت های تعاونی دهیاران بهره برداری شد و از چهار سرویس خدماتی شرکت پست رونمایی شد.

Share