مدیرعامل تاکسیرانی رشت خبر داد

آموزش زبان انگلیسی و عربی به رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی رشت از آموزش زبان انگلیسی و عربی به رانندگان تاکسی شاغل در فرودگاه بین المللی رشت خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی رشت با بیان اینکه ۹۰۰ راننده آموزش دیده تاکسی در سرویس مدارس رشت حضور دارند، گفت: رانندگان تاکسی شاغل در فرودگاه بین المللی رشت از طریق کتاب مکالمه زبان انگلیسی و عربی را آموزش می‌بینند.139304101806122363124323

سهراب راستگو صبح امروز در همایش بازگشایی مدارس در جمع پیمانکاران، بازرسان افتخاری تاکسیرانی و همیاران پلیس، با اشاره به اینکه ۹۰۰ راننده آموزش دیده در سرویس‌های مدارس در تربیت ۱۰ هزار نفر از سرمایه خانواده‌ها نقش کلیدی دارند، اظهار کرد: سرمایه‌های خانواده‌ها فرزندان آنها هستند که با اطمینان به سرویس‌های مدارس جابجا می‌شوند.
وی با بیان اینکه تاکسیرانان می‌توانند به عنوان آتش‌نشانان سیار از بروز حادثه‌هاجلوگیری کنند، افزود: ۱۰۰ درصد کارکردهای مسافربرهای شخصی غیرقانونی و ۵۰ درصد از آن منتهی به ایجاد ناامنی و ناهنجاری‌های اجتماعی مانند سرقتع تجاوز به حریم خصوصی، قتل و سایر جرایم است.

آموزش زبان انگلیسی و عربی به رانندگان تاکسی رشت
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی رشت از آموزش زبان انگلیسی و عربی به رانندگان تاکسی شاغل در فرودگاه بین المللی رشت خبر داد و گفت: کتاب آموزش زبان انگلیسی و عربی در حد مکالمه و آشنایی اولیه به این دو زبان در راستانی توسعه صنعت توریسیم در رشت و استان به نماینده فرودگاه بین المللی رشت اهدا شد تا در اختیار رانندگان تاکسی شاغل در سیستم حمل و نقل عمومی فرودگاه قرار بگیرد و این مهم سپس برای تمام رانندگان تداوم می‌یابد.
راستگو با بیان اینکه شش هزار راننده آموزش دیده تاکسی در سطح شهر رشت فعالیت می‌کنند، گفت: براساس آمارهای به دست آمده فعالیت مسافربرهای شخصی بدون مجوز سبب افزایش ترافیک شهری می‌شود.
وی با اشاره به نکاتی که رانندگان تاکسی باید به آن توجه کنند، تصریح کرد:حضور به موقع در مکان و زمان معین شده، استفاده از خودروهای دارای معاینه فنی و مجهز به تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و کپسول اطفا حریق و رعایت وارد ایمنی، سرعت مجاز و عدم انجام حرکات نمایشی از نکات بسیار مهم برای رانندگان سرویس مدارس است.

پخش سرودهای راه مدرسه در سرویس مدارس رشت
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی رشت از توزیع لوح فشرده سرودهای راه مدرسه بین رانندگان تاکسی سرویس مدارس رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: پخش هر گونه آهنگ و موسیقی نامناسب و غیرمجاز و مغایر با شئونات اسلامی و رعایت نظافت محیطی خودرو باید مورد توجه رانندگان سرویس مدارس باشد.
راستگو تاکید کرد: رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی، آیین نامه و دستورالعمل‌های حمل و نقل دانش آموزی، آرامش روحی در برابر محرک های ترافیک شهری، سر و صدا و ناهنجاری اجتماعی از دیگر موارد مهم قابل توجه رانندگان سرویس مدارس است.
وی با تاکید بر اینکه رانندگان تاکسی باید از هرگونه برخورد مستقیم با دانش آموزان و اولیا در صورت بروز مشکل خودداری کنند، گفت: باید مراتب به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی رشت افزود: رانندگان تاکسی سرویس مدارس در صورت امکان کیف دانش آموزان را در صندوق عقب قرار دهند، از سوخت‌گیری در حین سرویس‌دهی خودداری و با مراقبین دانش آموزان همکاری کنند./تسنیم

Share