دلیل ساخته نشدن قسمت دوم«ساختمان پزشکان»:مخالفت همسر یک مقام صداوسیما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , روزنامه جوان نوشت: پخش چندباره برخی از سریال‌ها از شبکه‌های مختلف سیما، اعتراضات زیادی را در پی داشته است؛ اعتراضاتی که تا اکنون با بی‌توجهی تلویزیون مواجه شده است. این در حالی است که حتی پخش اولیه برخی از این سریال‌ها، با انتقادهای فراوانی نسبت به مفاهیم آنها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , روزنامه جوان نوشت:

174پخش چندباره برخی از سریال‌ها از شبکه‌های مختلف سیما، اعتراضات زیادی را در پی داشته است؛ اعتراضاتی که تا اکنون با بی‌توجهی تلویزیون مواجه شده است.

این در حالی است که حتی پخش اولیه برخی از این سریال‌ها، با انتقادهای فراوانی نسبت به مفاهیم آنها رو‌به‌رو بوده است. نمونه بارز این سریال‌ها ساختمان پزشکان است که تقریباً همه شبکه‌های سیما که سریال از آنها پخش می‌شود، آن را پخش کرده‌اند و باز هم خبر از تکرار آن از شبکه‌ای جدید به گوش می‌رسد. ایسنا روز گذشته در انتقاد از این رویه سیما نوشت: پس از پخش سریال «ساختمان پزشکان» از شبکه‌های سه، تماشا، آی‌فیلم، کانال‌های جام جم و. . . ، این بار شبکه سلامت سیما، قصد روی آنتن بردن این سریال طنز را دارد. در این خبر آمده است: قرار نیست سریال «ساختمان پزشکان» به طور کامل از شبکه سلامت پخش شود و فقط قسمت‌هایی را که مربوط به بیماران است در حوزه‌های مختلف نظیر سلامت روحی و سلامت جسمی روی آنتن می‌برد. «ساختمان پزشکان» سریال پربیننده‌ای بود که با محوریت قرار دادن کاراکتر «دکتر نیما افشار» روانپزشک لحظات مفرحی را برای خانواده‌ها رقم می‌زد.

پس از پایان این سریال بود که علی دارابی معاون سیما در جلسه‌ تقدیر از عوامل این سریال، از ساخت سری دوم «ساختمان پزشکان» استقبال کرد، اما در حالی که همه چیز برای تولید سری دوم این مجموعه آماده به نظر می‌رسید و صحبت از انتخاب بازیگران و نوشتن سیناپس‌ها بود، روابط عمومی شبکه سه سیما در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: «شبکه سه سیما هیچ‌گونه تصمیمی برای تولید سری دوم مجموعه تلویزیونی «ساختمان پزشکان» ندارد و نخواهد داشت.» همزمان با پخش قسمت‌های آغازین «ساختمان پزشکان»، اعتراض‌ها به این سریال شروع شد. پزشکان و روانپزشکان، محوریت این انتقادات را تشکیل می‌دادند و به نشان دادن کاراکتری مثل «دکتر نیما افشار» انتقاد داشتند.

حتی از گوشه و کنار به گوش می‌رسید که مسئولان سیما هم نسبت به این سریال دل خوشی ندارند و جرح و تعدیل‌هایی در آن به وجود آورده‌اند. این مسئله هم مطرح می‌شد که چون همسر معاون سیما روانشناس است، دارابی جلوی پخش سریال را گرفته است، اما دارابی در جلسه‌ تقدیر از «ساختمان پزشکان»، صریحاً این ادعا را رد کرد و گفت: می‌گفتند علت اینکه سریال «ساختمان پزشکان» پخش نشده همسر آقای دارابی است که روانشناس است و به همین خاطر پخش نشده است، اما روانشناسان نباید ناراحت شوند.

به غیر از اعتراضات روانپزشکان به این سریال تلویزیونی، اقشار مختلف جامعه نیز از اینکه در ساختمان پزشکان، نوعی ولنگاری در روابط خانوادگی ترویج می‌شود، اعتراض نمودند که این اعتراضات هم مانند گلایه‌های پزشکان به این سریال راه به جایی نبرد. رویه نامناسب تلویزیون در نادیده گرفتن اصول حرفه‌ای در مورد بازپخش نکردن سریال‌های یک شبکه در فواصل نزدیک به هم از شبکه‌های دیگر، با آنکه توجیه پر کردن آنتن را در پی دارد اما در عمل بیننده‌های تلویزیون را از پیگیری برنامه شبکه‌های داخلی منصرف می‌کند.

Share