فردا همزمان با عید سعید فطر

تشییع سردار فرخ بلندکیش نخستین فرمانده سپاه انزلی + زندگینامه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیکر سردار «فرخ بلند کیش» از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی صبح فردا ۷مردادماه۹۳ همزمان با عید سعید فطر روی دستان دوستان، همرزمان و مردم تهران تشییع شده و در بهشت زهرای تهران آرام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیکر سردار «فرخ بلند کیش» از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی صبح فردا ۷مردادماه۹۳ همزمان با عید سعید فطر روی دستان دوستان، همرزمان و مردم تهران تشییع شده و در بهشت زهرای تهران آرام می‌گیرد. پیکر او بعد از برگزاری مراسم تشییع در قطعه ۲۲۱ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

139305061714427553308383

سردار فرخ بلند کیش در سال ۵۷ با ورد به سپاه به مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت. اولین مسؤلیت او فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بندرانزلی در استان گیلان بود و در همین مسئولیت بودکه حوادث سال ۵۸ توسط گروهک‌های ضد انقلاب چپ و مارکسیست با حمایت منافقین و پشتیبانی سایر گروهک‌های ضد انقلاب در شهرستان انزلی بوجود آمد. سردار بلند کیش فرماندهی سپاه رشت و ناحیه شش گیلان و همچنین ریاست ستاد سپاه گیلان را نیز در بحبوحه فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب در جنگل و دوران دفاع مقدس مردم ایران بعهده گرفت.

او مسؤلیت‌هایی را در برنامه و بودجه، سپاه منطقه ۳ گیلان و مازندران، جانشینی حفاظت اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح، نیروی هوایی سپاه، ریاست ستاد سپاه حفاظت انصار، رئیس ستاد گردان‌های فجر پدافند و همچنین مسؤلیت در ستاد مشترک سپاه از جمله معاون فرهنگی سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه را بعهده گرفت. آخرین مسؤلیتش نیز دبیری هیات رزمندگان گیلانی مقیم تهران بود. او هم در صحنه مبارزه علیه ضد انقلاب و هم در هشت سال دوران دفاع مقدس مجروح و به مقام رفیع جانبازی نائل شد. سردار فرخ بلند کیش بعد از تحمل سه ماه رنج بیماری در روز یکشنبه، ۵ مرداد ماه ۹۳ همزمان با ۲۹ ماه مبارک رمضان دار فانی را وداع گفت و به دیدار یاران شهیدش شتافت.

زندگی نامه :

سردار فرخ بلندکیش در روزگار ۱۳۲۵ خورشیدی در شهری بر کرانه خزر (بندرانزلی) چشم به جهان گشود و پای بر عرصه این خاک نهاد، او را فرخ نامیدند تا مبارک باشد و خجسته و برهان برای ایران، تا رسم عاشقی بیاموزد و ره دلدادگی بپیماید

با همین نگاه و سیرو سلوک پایش به مبارزات قبل از انقلاب اسلامی باز شد به امام خمینی عشقی وصف ناپذیر ورزید و دل به آب و آتش زد تا یاری کند ولی خدا را. این عشق سروکارش را با ساواک گره زد و در سال ۱۳۵۷ به بند ساواکی در آمد و برایش سفره شکنجه مهیا گشت و او بر این سفره، رسم میهمانی را بجا آورد و به اندازه کافی پذیرایی شد.

آثار بوجود آمده از پذیرایی ساواک با پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ التیام یافت. او که در قبل انقلاب با شرکت در مبارزه علیه طاغوت به انقلاب اسلامی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه پیوسته بود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با پوشیدن لباس سبز عاشقی به پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی همت گماشت تا در سنگر مبارزه با کفر، شرک و نفاق، شور سربازی بجای آورد.

باورودش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۷ مبارزه خود را در سنگر مقابله با گروهکهای ضد انقلاب رقم زد، اولین مسؤلیت او فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بندرانزلی در استان گیلان بودو در همین مسؤولیت بودکه حوادث سال ۵۸ توسط گروهکهای ضد انقلاب چپ و مارکسیست با حمایت منافقین و پشتیبانی سایر گروهک‌های ضد انقلاب در شهرستان انزلی بوجود آمد. که شعار “انزلی- کردستان پیوندتان مبارک ” توسط ضد انقلاب سرداده شد که ماهیت این فتنه را روشن نمود.

در این فتنه که در مهر ۵۸ شکل گرفته بود، برادران پاسدار همر رزم سردار بلند کیش؛ علی صیاد رودکار، امیربرجی، جعفر سمَاک، نادر صفایی، محمد تقی شفیعیان توسط ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. ضد انقلاب در صدد بود فتنه انزلی را به دیگر شهرها و بخشهای استان گسترش دهد که نقش آفرینی سردار فرخ بلند کیش به عنوان فرمانده سپاه انزلی، ضد انقلاب و عواملش را سرکوب نمودند و با به میدان آمدن مردم چون همیشه این غائله در نطفه خفه شد. سردار بلند کیش که در ادامه پاسداری از انقلاب اسلامی، فرماندهی سپاه رشت و ناحیه شش گیلان و همچنین ریاست ستاد سپاه گیلان را نیز در بحبوحه فعالیت گروهکهای ضد انقلاب در جنگل و دوران دفاع مقدس مردم ایران بعهده گرفت.

سردار رشید اسلام در همان مبارزات علیه ضد انقلاب از ناحیه ران توسط منافقین مجروح شد و در ادامه مبارزه در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت،

در همان زمان یعنی سال ۶۴ در جبهه عاشقی، مورد اصابت ترکش داغ گلوله های دریافتی صدام جنایتکار از اربابان غربی و شرقیش گردید. او در ادامه پاسداری از انقلاب اسلامی مسؤلیت هایی را در برنامه و بودجه، سپاه منطقه ۳ گیلان و مازندران، جانشینی حفاظت اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح، نیروی هوایی سپاه، ریاست ستاد سپاه حفاظت انصار، رئیس ستاد گردانهای فجر پدافند و همچنین مسؤلیت در ستاد مشترک سپاه از جمله معاون فرهنگی ساز مان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس سپاه را به عهده گرفته و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار ننمود.

آخرین مسؤلیت ایشان در پاسداری از فرهنگ و ارزشهای اهلبیت و انقلاب اسلامی دبیری هیات رزمندگان گیلانی مقیم تهران بود

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به خانواده گرامی بلاخص فرزند گرامیشان مهندس محمدصادق بلندکیش و همرزمان شهید  این فقدان را تسلیت عرض نموده و برای آن سردار اخلاق و منش اسلامی، رحمت، مغفرت و غفران الهی را از درگاه ایزد یکتا خواهان و یادش را گرامی وبر استمرار راه ارزشمندش ارج می گذارد.

Share