اطفاي حريق توسط اتش نشانان

آتش سوزی دو ساختمان مسکونی در قاسمیه رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو ساختمان مسکونی ویلایی ظهر روز گذشته آتش گرفت اما با حضور و اقدام به موقع آتش نشانان حریق مهار شد و به هیچ یک از ساکنان آن آسیب جانی نرسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دو ساختمان مسکونی ویلایی ظهر روز گذشته آتش گرفت اما با حضور و اقدام به موقع آتش نشانان حریق مهار شد و به هیچ یک از ساکنان آن آسیب جانی نرسید.

پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت ۱۳:۳۷ دقیقه ظهر روز گذشته، ۲۵تن ازآتش نشانان ۷ ایستگاه آتش نشانی به سوی کوچه بیستم، محله قاسمیه روانه شدندو نخستین آتش نشانان ظرف کمتر از ۳ دقیقه به محل حریق رسیدند.

اسحاق اسدی فرمانده نیروهای اعزامی در این باره اظهار داشت: محل حادثه یک ساختمان مسکونی ویلایی بود که از قسمت شیروانی دچار آتش سوزی شده بود و شعله های سرکش آتش از آن زبانه می کشید این در حالی بود که به واسطه ی حجم زیاد آتش، در همان لحظات اولیه، آتش به شیروانی ساختمان مجاور سرایت کرده بود.

وی ادامه داد: آتش نشانان بی درنگ به گروه های مختلف تقسیم شدند و توانستند، شعله های آتش را در سربندی همان ۲ساختمان که از شیروانی به هم متصل بودند مهار و از سرایت آن به مکان های مجاور جلوگیری کنند.

این فرمانده آتش نشانی با اعلام این که آتش نشانان در اطفای این آتش سوزی با مشکلاتی همراه بودند مهم ترین این مشکلات را عدم دسترسی خودروهای آتش نشانی به محل آتش سوزی و نیز پارک خودروهای شخصی در طرفین کوچه منتهی به محل حریق عنوان کرد و افزود به همین واسطه آتش نشانان برای آبرسانی به محل آتش سوزی بیش از ۱۰۰ متر لوله پهن کردند تا به حریق برسند و از طرفی متاسفانه به جهت ازدحام جمعیت برای تماشای این آتش سوزی در کار آتش نشانان اخلال ایجاد شد.

به هر ترتیبی که بود با تلاش آتش نشانان این آتش سوزی مهار و اطفا شد اما در جریان امداد رسانی به این آتش سوزی ۲ تن از آتش نشانان دچارمسمومیت شدند.

وی ادامه داد علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است و خوشبختانه در این حادثه، هیچ یک از ساکنان این ساختمان ها صدمه ای ندیدند.
SAMSUNG CSC 75ex SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت

Share