در سی و سومین مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر عنوان شد

هشدار وزیر اطلاعات درباره تکرار فاجعه ۷تیر توسط تندروها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر اطلاعات با اشاره به غائله قم، حرم امام و بارگاه امام رضا (ع) گفت: اندکی غفلت می‌تواند ما را دچار فاجعه ۷ تیر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر اطلاعات با اشاره به غائله قم، حرم امام و بارگاه امام رضا (ع) گفت: اندکی غفلت می‌تواند ما را دچار فاجعه ۷ تیر کند.

alaviسید محمود علوی در سی و سومین مراسم بزرگداشت شهدای ۷ تیر که در مشهد شهدای ۷ تیر برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی گفت: منحصر کردن بهشتی در قوه قضاییه حق‌کشی است و شهید بهشتی یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های انقلاب بود.

وی با اشاره به برخی رفتارهای صورت گرفته در زمان حیات شهید بهشتی، با این شهید افزود: ما باید امروز قدر بهشتی‌های ایران را بدانیم. مسیر حفظ نظام و انقلاب، چارچوب‌های احکام اسلام و ارزش‌های اخلاقی و حفظ بهشتی‌های زمان است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه انحراف از مسیر رهبری فاجعه‌های بسیاری را به وجود می‌آورد گفت: در زمان انقلاب بسیاری کسی چون شهید بهشتی را ترور شخصیتی می‌کردند و اکنون نیز این اتفاق امروز نیز در مورد برخی مسئولان رخ می‌دهد. برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی دروغ می‌گویند، از احکام اسلامی و ارزش‌های اخلاقی عبور و هتک حرمت می‌کنند و آنچه سخت انسان را دچار افسردگی می‌کند این است که کسانی این کار را می‌کنند که خود را مومن، ولایتمدار و معتقد به شرع می‌دانند.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: امروز نیز متاسفانه برخی رسانه‌ها همچنان فضای دروغ پردازی به وجود می‌آورند که چهره‌های خدوم نظام را که دست در دست رهبری دارند و همدل و هماهنگ با رهبری امور را پیش می‌برند، به دروغ مورد هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز در راس دستگاه اجرایی فقیهی است عضو خبرگان که سابقه روشن امنیتی، سیاسی و نظامی دارد یعنی شخص رییس جمهور محترم. و رییس قوه قضاییه یک مجتهد است و در راس قوه مقننه یک شخص فرهیخته نشسته است اما برخی با نسبت‌های دروغ آن‌ها را ملعبه هتک حرمت می‌کنند.

وزیر اطلاعات هشدار داد: اندکی غفلت ما را می‌تواند دچار فاجعه ۷ تیر کند و موجبات ۷ تیر را فراهم سازد. باید به هوش باشیم. آنچه دو سه سال پیش اتفاق افتاد و نوه امام را در حرم امام هو کشیدند چه بود؟ آنچه در قم اتفاق افتاد و با هتک حرم حضرت معصومه (س) را هتک حرمت کردند و سخنرانی را رییس مجلس را مورد وهن قرار دادند چه بود؟ در شب احیا که در حرم ثامن الائمه مراسم سخنرانی آقای ناطق نوری را به هم زدند چه بود؟ این‌ها نمونه همان‌هایی است که در مورد شهید بهشتی در زمان انقلاب می‌دیدیم و متاسفانه تا زمانی که مقام معظم رهبری این اقدامات را تقبیح نکرده بودند این افراد حاضر به قبول قبح آن اقدامات نبودند. حسن و قبح برخی امور ذاتی است. این حرکت‌ها حرکت‌های قبیحی بود اما آیا حتما باید رهبری می‌گفتند؟

علوی در ادامه اظهار کرد: امروز نظام ما مدیون خون شهدای ۷ تیر و در راس آن شهید بهشتی است. دشمنان نظام و انقلاب از انقلاب بسیار ضربه خورده‌اند. اسرائیلی که ارتش عرب‌ها را زمانی در هم پیچید امروز مقهور چند جوان درس گرفته از انقلاب می‌شود. هر جا خواستند به ما ضربه بزنند، ضربه به خودشان برگشت و امروز می‌خواهند با دست خود مسلمانان به مسلمانان ضربه بزنند. یک مشت مسلمان ساده‌لوح را در کشورهای مختلف به عنوان جهادی تحریک کرده‌اند و این‌ها به جای اینکه لبه تیز حملات‌شان را متوجه دشمنان کنند متوجه مسلمانان کرده‌اند و هدف اصلی‌شان نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز نیاز به همدلی و وحدت داریم و خوشبختانه رهبر روشن‌ضمیری داریم که دنیا در برابر عظمت تدبیر او سر تسلیم فرود آورده افزود: در نشستی با رییس جمهور از بی‌مهری‌ها نسبت به رهبری گلایه کردم. ایشان گفتند که “برخی فکر می‌کنند اگر آقا را تضعیف کنند به نفع‌شان است اما اگر آقا تضعیف شوند همه ما تضعیف می‌شویم. عزت همه ما در گرو عزت رهبری است.” این را رییس جمهور فرمودند که بازوی مقام معظم رهبری است.

وی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: ما باید دست به دست هم دهیم تا کشور را به جایی برسانیم که رضای امام زمان (عج) در آن باشد./ایسنا

Share