اعضای فراکسیون رهروان ولایت درباره تهدید فراکسیون به انشعاب

هرگونه انفکاک در فراکسیون رهروان ولایت به ضرر دولت تمام می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم در مجلس، بحث تشکیل “فراکسیون حامیان دولت” از جانب تعداد معدودی از نمایندگان پیگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم در مجلس، بحث تشکیل “فراکسیون حامیان دولت” از جانب تعداد معدودی از نمایندگان پیگیری شد. چهره های مشخصی که در هر برهه ای مکررا از لزوم تشکیل فراکسیون حامی دولت سخن می گفتند. این نمایندگان البته از ابتدا مشخص بودند و تعدادشان به تعداد انگستان یک دست هم نمی رسید.

73790_thumاز ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم در مجلس، بحث تشکیل “فراکسیون حامیان دولت” از جانب تعداد معدودی از نمایندگان پیگیری شد. چهره های مشخصی که در هر برهه ای مکررا از لزوم تشکیل فراکسیون حامی دولت سخن می گفتند. این نمایندگان البته از ابتدا مشخص بودند و تعدادشان به تعداد انگستان یک دست هم نمی رسید. در این بین برخی از رسانه های اصولگرا که با بودجه عمومی اداره می شود نیز که با انگیزه های سیاسی روشن و معلوم – که از وابستگی و دلبستگی آن ها به فراکسیون اقلیت اصولگرای مجلس نشات می گرفت- ایجاد اختلاف در فراکسیون اکثریت مجلس را پیگیری می کنند و این نمایندگان را سوژه پیاده سازی اهداف سیاسی خود کرده و مکررا در سلسله گفت و گوهایی از آن ها بر طبل لزوم تشکیل فراکسیون اعتدال کوبیدند.

روز گذشته یکی از این چهره ها با تهدید فراکسیون رهروان و هیات رییسه آن به انشقاق و انشعاب تاکید کرد که رییس مجلس باید مقابل استیضاح فرجی دانا را بگیرد در غیر این صورت رهروان از هم منفک می شود.
با تدبیر رییس مجلس البته درخواست استیضاح نمایندگان متقاضی در این خصوص به تعویق افتاد اما برخی از اعضای فراکسیون رهروان این تهدید را باعث تاسف خوانده و تاکید دارند که فراکسیون رهروان بر اساس نظر هیات رییسه و با رای اعضای فراکسیون اداره می شود و تهدید دو یا سه چهره مشخص به جدا شدن و تشکیل فراکسیون اعتدال اگر ضمانت اجرایی داشت تا به امروز انجام شده بود . در زبر اظهار نظر برخی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت را در گفت و گو با خبرنگار مجلس نیوز می خوانید:

پیرموذن: رهروان ولایت مستقل و تاثیرگذار است

کمال الدین پیرموذن،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت  در این خصوص گفت: هم چنان که بارها تاکید کرده ایم ما در مجلس دو فراکسیون یعنی فراکسیون تاثیرگذار رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان داریم و هر دو این فراکسیون ها ، فراکسیون هایی سیاسی هستند نه حزبی.
نماینده مردم اردبیل، در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با توجه به وسعت تعدادی آن از همه مبانی فکری مستقل ها و اصولگرایان دور هم جمع هستند.
پیرموذن هم چنین تصریح کرد: در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، اعتدال زمینه و خمیرمایه تشکیل بوده است که از همه نمایندگان مستقل و اصولگرایان معتدل در این فراکسیون جمع هستند و خوشبختانه فراکسیون رهروان ولایت از نظر کمیت و کیفیت فراکسیونی تاثیرگذار است.

فراکسیون اعتدال اگر قابلیت تشکیل داشت تا به امروز تشکیل شده بود

rahrovanوی با بیان این که خود دولت هم مایل است تا عزیزان همراه دولت یاری کنند و در این قالب همین فراکسیون در مجلس حرکت کنند، گفت: یکی یا دو نفری که گاه فراکسیون رهروان ولایت را تهدید می کنند که اگر فراکسیون رهروان ولایت استیضاح فرجی دانا را منتفی نکند از هم می پاشد یا منفک می شوند و فراکسیون حامیان دولت تشکیل می دهند، به دنبال اهداف شخصی خود هستند.

پیرموذن هم چنین تصریح کرد: در این بین برخی از سایت ها و خبرگزاری ها نیز به دنبال تفرقه بین فراکسیون رهروان ولایت هستند و با این نیت مکررا از این افراد در مورد تشکیل فراکسیون اعتدال مصاحبه می گیرند و آن را در سطح وسیع پیامک می کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: فراکسیون اعتدال اگر قابلیت تشکیل داشت تا به امروز تشکیل شده بود.
تهدید کنندگان فراکسیون رهروان به دنبال طرح خود هستند

وی در تشریح انگیزه تاکید بیش از حد این دو سه نماینده بر تشکیل فراکسیون حامی دولت گفت: ملت بدانند که تشکیل فراکسیون جدید نه نیاز است نه مد نظر و نه دولت می خواهد و نه ملت طالب آن هستند بلکه در این بین عده ای تنها به دنبال طرح خود هستند.

پیرموذن تاکید کرد: ما نمایندگان مستقل و اصولگرایان همگی به جد در قالب فراکسیون رهروان ولایت به دنبال پیگیری مطالبات مردم و همراهی دولت هستیم و در یک کلام اظهاراتی هم چون اظهارات دکتر فتاحی را تنها و تنها نظر شخصی یکی دو نفر می دانیم نه نمایندگان حامی دولت.

هیات رییسه رهروان و رای اعضا تعیین کننده تصمیمات است نه تهدید یک نماینده

وی تصریح کرد: ملت و دولت و مجلس بدانند نمایندگان فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در عمل حامی دولت در تمام زمینه ها بوده است و با حفظ استقلال و منش مدرس گونه خود ، مطالبات ملت و آرمان های نظام را دنبال می کنند و در این بین نیز در صورت لزوم با انتقاد مشفقانه به دولت در برخی از موضوعات همانند عدم پرداخت سهم تولید و یا برخی مسائل در بانک ها دولت را حمایت می کنند.
پیرموذن خاطر نشان کرد: همکار عزیزمان دکتر فتاحی طرح کرده بودند که اگر فراکسیون رهروان به یاری دکتر فرجی دانا نرود این فراکسیون از هم منفک شده و فراکسیون اعتدال تشکیل می شود.

رهروان بر اساس مصلحت نظام و کشور از دولت حمایت و در زمان لازم نیز نقد دلسوزانه می کند

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: این تهدیدات برازنده نماینده ملت نیست و مستقلان و اصولگرایان در قالب فراکسیون رهروان ولایت تا آخر عمر مجلس نهم در این راستا حرکت خواهیم کرد و با این ادبیات صحبت کردن نه به نفع دولت است نه به نفع مجلس.

وی افزود: رهروان بر اساس مصلحت نظام و کشور از دولت حمایت و در زمان لازم نیز نقد دلسوزانه می کند و به نوبه خود به عنوان یک نماینده مستقل که همواره اصول را رعایت می کنم از همه عزیزان فراکسیون رهروان ولایت از این اظهارات همکارم عذر خواهی کرده و یقین دارم با کیاست قاطبه نمایندگان و بزرگان این فراکسیون کارهای مجلس و دولت با هم افزایی که امروز رهبری با ذکاوت نظام مطرح کردند، در جهت افزایش قدرت ملک و ملت و حل مشکلات اصلی جامعه پیش خواهد رفت.

تدبیر دکتر لاریجانی تنش استیضاح فرجی دانا را خاموش کرد/ تندروی از هیچ طرفی پسندیده نیست

پیرموذن هم چنین تصریح کرد: اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خودشان با اختیارات کامل خود از اقدامات پسندیده دولت دفاع و در موارد قصور دولت بی شک وظیفه نظارتی خود را انجام می دهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این که از دکتر لاریجانی به دلیل بها دادن به تمامی سلایق نمایندگان نیز تشکر وافی و کافی می کنیم، گفت: تدبیر دکتر لاریجانی تنش استیضاح فرجی دانا را خاموش کرد و نباید از یاد برد که همان طور که نقد به منتقدان تندروی دولت داریم اما تندروی از هیچ طرفی پسندیده نیست

جعفرزاده ایمن آبادی: هر گونه انفکاک در فراکسیون رهروان ولایت به ضرر دولت تمام می شود/ تدبیر رییس مجلس در مدیریت تندروی ها برای نمایندگان قوت قلب است

jafarzadeh2-300x180غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: تهدید یک نماینده برای کل فراکسیون جای تعجب دارد چرا که یک فراکسیون بر اساس مصالح و رای جمعی و با هدایت هیات رییسه خود حرکت می کند به خصوص فراکسیون گسترده رهروان ولایت که اکثریت هیات رییسه مجلس را نیز در خود دارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در ابتدای امر باید تاکید کنم که هر گونه تضعیف فراکسیون رهروان در مجلس بر خلاف آنچه برخی دوستان مطرح کرده اند به هیچ وجه من الوجوه به نفع دولت دکتر روحانی نیست .
جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: در این بین برخی رسانه ها با اهداف تسویه حساب سیاسی مسائلی را برجسته می کنند که نه اولویت مردم است و نه دولت و نه خود مجلس تنها به این دلیل که برخی جریان های سیاسی در مجلس برای دست یافتن به نیات خود می خواهند این فراکسیون اکثریت را دو تکه کنند.

تدبیر رییس مجلس در مدیریت تندرویها برای نمایندگان قوت قلب است

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس هم چنین با بیان این که رفتار روز گذشته رییس و هیات رییسه مجلس در ایجاد فرصت بیش تر برای رفع مساله استیضاح دکتر فرجی دانا درخور تشکر است، گفت: مدیریت دکتر لاریجانی بر تندروی ها قابل تقدیر و اعتماد است.
وی تاکید کرد:فراکسیون رهروان پیشگام استیضاح نیست اما خواهان استقلال قوه مقننه است

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که به طور کلی باید از تندروی در هر عرصه ای دوری کرد گفت: فراکسیون رهروان پیشگام استیضاح نیست اماخواهان استقلال قوه مقننه است و باز هم تاکید دارم که اگر کسی به حق دغدغه حمایت از دولت را دارد نباید در پی ایجاد شکاف در فراکسیون رهروان باشد.

باقری بنابی:مشی رهروان اعتدالی است/ تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس به نفع دولت نیست

محمد باقری بنابی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز در گفت و گو با خبرنگار مجلس نیوز در این خصوص گفت: بحث فراکسیون رهروان ولایت که از ابتدای مجلس نهم شکل گرفت بر مبنای اعتدال و عقلانیت و مدیریت واقعی بود که نیاز آن به شدت در کشور احساس می شد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: کسانی که عضو این فراکسیون بودند و هستند افرادی بودند که در مسیر اعتدال و عقلانیت حرکت می کردند و به دنبال این بودند که کشور را به دور از تنش ها و اختلافات در مسیر اعتدال سوق دهند.

رهروان با دولت قبل هم بر اساس اعتدال و عقلانیت رفتار می کرد، اما بعضا روحیه دولتمردان سابق کار را به تنگنا می کشید

باقری بنابی تصریح کرد: در دولت قبل نیز افرادی که در فراکسیون نقش داشتند به خصوص هیات رییسه فراکسیون ، بسیار تلاش می کردند تا با دولت بر اساس عقلانیت و اعتدال رفتار کنند ، کما این که در بسیاری از نقاط نیز موفق نمی شدند.
وی ادامه داد: در دولت آقای روحانی نیز همین مشی نیز مورد توجه قرار دارد کما این که فراکسیون از ابتدا با دفاع عقلانی و منطقی از دولت راه را برای خدمت رسانی دولت به مردم آماده کند.

انشقاق در فراکسیون رهروان به نوعی تضعیف حمایت از دولت است/ نماینده تهدید کننده فراکسیون رهروان چشم بر واقعیت ها باز کند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه این مطلب گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم عده ای به دنبال این بودند که فراکسیون جدیدی را شکل دهند در حالی که وقوع این مساله به نفع دولت نبود چرا که انشقاق در فراکسیون رهروان به نوعی تضعیف حمایت از دولت بود .
وی با بیان این که مدعی نیستیم که رهروان صد در صد حامی دولت است اما از ابتدا به صورت اعتدالی از دولت حمایت کرده است، خاطر نشان کرد: افرادی که برخی از مطالب را در سایت ها مطرح می کنند به نظرم عده ای باید با رویه ای اعتدالی تر به واقعیت ها رجوع کنند و آن ها را ببینند بعد صحبت کنند چرا که این رویه تهدید، به صلاح خود فرد هم نیست.

تهدید هیات رییسه مجلس در شان نماینده ملت نیست/ تهدیدکنندگان تشکیل فراکسیون حامی دولت اگر جرات داشتند تا به امروز این فراکسیون را تشکیل می دادند

باقری بنابی با تاکید بر این که تهدید هیات رییسه مجلس در شان نماینده ملت نیست، تصریح کرد: این دست از تهدیدات و این نوع نگاه زیر سوال بردن مجلس است و در فراکسیون باعث تشدید اختلافات می شود.
وی ادامه داد: اگر این افراد جرات این را داشتند که این فراکسیون را راه بیاندازند تا به امروز این فراکسیون را راه انداخته بودند.

با وجود مدیریت لاریجانی بر مجلس این همه دلواپسی از هر طرف برای چیست؟

باقری بنابی با بیان این که تدبیر روز گذشته رییس مجلس برای آرام کردن تنش استیضاح باید بیش از این مورد توجه و دقت برخی نمایندگان قرار گیرد باید گفت: علی لاریجانی شحصیتی است که دوره های بحرانی را به خوبی مدیریت می کند و در اینگونه مسائل بارها مدیریت خود را ثابت کرده است کما این که امروز نیز با توجه به منافع کشور با استیضاح کنندگان جلسه و تنش را کاهش دادند.
وی تاکید کرد: با وجود مدیریت لاریجانی بر مجلس، این همه دلواپسی از هر طرف برای چیست چرا که دکتر لاریجانی با توجه به منافع کشور اهرم تعادل بین دولت و مجلس را تنظیم می کند.

برخی رسانه ها با استفاده از نظرات نمایندگان منافع سیاسی خود را دنبال می کنند

باقری بنابی با تاکید بر این که رهروان ولایت حامی دولت روحانی است گفت: رهروان حامی دولت است، اما نباید از یاد برد که همواره مجلس باید منفعت کشور و مردم را در نظر بگیرد و جای تاسف است که بخواهیم با تهدید فراکسیون اکثریت مجلس به انشقاق ،به منافع کشور ضرر برسانیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برخی رسانه ها با استفاده از نظرات چند نماینده، منافع سیاسی خود را دنبال می کنند و اگر دقت کنیم می بینیم رسانه های معلوم الحال برای ایجاد اختلاف بین اعضای فراکسیون رهروان ولایت در مجلس، بر طبل فراکسیبون حامیان دولت می کویند.

حقیقت پور: فراکسیون اصولگرایان رهروان بر پایه منطق و خرد جمعی تصمیم گیری می کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه اعضای این فراکسیون بر پایه منطق و حرد جمعی تصمیم گیری می کنند، گفت: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره مسائل به صورت عقلانی و با خرد جمعی تصمیم گیری می کند .
منصور حقیقت پور در گفت وگو با خبرنگار مجلس نیوز ، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس درباره ادعای انشعاب و انشقاق در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در صورت حمایت نکردن این فراکسیون از توقف روند استیضاح وزیر علوم و تحقیقات، گفت: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بر پایه منطق و عدالت درباره امور تصمیم گیری می کند.

فراکسیون اصولگرایان رهروان با هیچ کسی عهد اخوت نبسته است

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در این راه نه عهد اخوت با کسی بسته و نه کمر به قتل کسی می بندد، از این رو در این راستا هر وزیر خوب عمل کرد، حتی اگر در جناح مخالف هم باشد، ما از او حمایت می کنیم و هر وزیر به وظایف خود درست عمل نکند، اعضای فراکسیون بر اساس قانون با او برخورد می کنند.
وی افزود: قطعا ادبیات تهدیدآمیز این نماینده مجلس خوب نیست و من به افراد توصیه می کنم که از این نوع ادبیات استفاده نکنند، از طرف دیگر نمایندگان مجلس به ویژه اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس را انسانی حکیم می دانند که به طور حتم با استفاده از مدیریت وی می توان ازفضای احساسی خارج شد.

تصمیمات فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بر اساس مصالح نظام گرفته می شود

وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس درباره مسائل و موضوعات به صورت عقلانی و با خرد جمعی تصمیم گیری می کند، افزود: با توجه به جایگاه رئیس مجلس، قطعا تصمیم گیری ها بر اساس مصالح نظام گرفته می شود.
حقیقت پور ادامه داد: بر اساس قانون هر یک از قوا دارای وظایف و اختیاراتی هستند و در این رابطه اگر به وظایف به خوبی عمل شود هیچ اختلافی رخ نمی دهد، از طرف دیگر در آغاز دولت یازدهم شاهد بودیم که اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تمام تلاش خود را برای رأی آوری وزرای دولت انجام دادند و امروز هم تلاش های بسیاری ازسوی دکترلاریجانی و اعضای فراکسیون در رابطه با حل و فصل استیضاح وزیر علوم انجام شد که این امور منجر به توقف یک ماهه روند استیضاح شد.

اظهارات بی دقت؛ به پیشانی برخی نمایندگان مهر وکیل الدوله گی می زند

وی ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس باید در بیان اظهارات خود دقت لازم را داشته باشند، تا در آینده مهر وکیل الدوله ای به آن ها زده نشود.

رسانه ها باید به دور از هیاهو سیاسی و تبلیغاتی کار کنند

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با انتقاد از برخی رسانه های عمومی در انتشار اظهارات این نماینده اصلاح طلب مجلس، گفت: قطعا این گونه اقدامات در راستای رسالت رسانه ها نیست و این گونه رسانه ها باید به دور از هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی اقدام به انجام امور خود کنند.

جهانگیرزاده: تضعیف فراکسیون اصولگرایان رهروان به ضرر دولت است/چشم دوختن دولت به مجلس دهم سم مهلکی است
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه تضعیف این فراکسیون به ضرر دولت است، گفت: دولت در آینده ، دو سال پر مسئولیت خود را با مجلس نهم سپری خواهد کرد و چشم دوختن دولت به مجلس دهم سم مهلکی برای این قوه است، زیرا عمده لوایح تأثیرگذار دولت باید در این مجلس تعیین و تکلیف شود.

جواد جهانگیرزاده  ، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درباره خروج از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در صورت حمایت نکردن این فراکسیون از توقف روند استیضاح وزیر علوم و تحقیقات، گفت: تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بر مبنای یک برداشت از واقعیت های اجتماعی صورت گرفت و این فراکسیون دارای یک استراتژی حرکت، بر مبنای پرهیز از تندروی ها و افراط ها، تقویت مدارای اجتماعی و در نظر گرفتن واقعیت سیاسی و اجتماعی جامعه است.

تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت واکنشی به اقدامات افراطی و تندروانه بود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس واکنشی به اقدامات افراطی، تندروانه و روحیه مچ گیری برخی افراد و گروه ها بود، از طرف دیگر مبنای کار این فراکسیون چه در زمان دولت سابق و چه در دولت فعلی، مدارا با افراد و دفاع از مبانی اساسی انقلاب است، همچنین این فراکسیون نه بر مبنای دولت خاصی شکل گرفته و نه بر مبنای دولت خاصی از میان می رود.
وی ادامه داد: آنچه که این روزها در مجموعه فعالیت های فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس دیده می شود، شامل دفاع و نقد مشفقانه، دلسوزانه و خیرخواهانه از دولت است و تشکیل چنین فراکسیونی، منافی تشکیل سایر فراکسیون ها نیست، از طرف دیگر اظهارات تهدیدآمیز برخی نمایندگان مجلس درباره خروج از این فراکسیون در صورت حمایت نکردن از توقف استیضاح وزیر علوم و تحقیقات، منافی یک روش درست سیاسی است.
فراکسیون اصولگرایان رهروان با صلاح دید افراد در مواضع خاص حرکت نمی کند

جهانگیرزاده با تأکید بر اینکه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با صلاح دید افراد در مواضع خاص حرکت نمی کند، افزود: تهدید فراکسیون از سوی برخی افراد به تضعیف و انشعاب از زمان تشکیل دولت جدید یک اقدام نادرست است و من معتقد هستم که این گونه نمایندگان برداشت درستی از شرایط سیاسی و اجتماعی ندارند.

تضعیف فراکسیون اصولگرایان رهروان به ضرر دولت است/چشم دوختن دولت به مجلس دهم سم مهلکی است

وی ادامه داد: به نظر من انشعاب برخی افراد و تضعیف فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس به ضرر دولت تمام می شود، از طرف دیگر دولت دو سال از مسئولیت خود را با مجلس نهم سپری خواهد کرد و چشم دوختن به مجلس دهم سم مهلکی برای دولت است زیرا عمده لوایح تأثیرگذار دولت باید در این مجلس تعیین و تکلیف شود.

مبنای اقدامات فراکسیون اصولگرایان رهروان، منافع انقلاب اسلامی است/فراکسیون با هرتهدیدی مضطرب نمی شود

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: مبنای اقدامات فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، منافع انقلاب اسلامی و جهت گیری های اصولگرایانه است و گمان نمی کنم که فراکسیون با هر تهدیدی مضطرب شود، از این رو این فراکسیون چه در اکثریت و چه در یک نصاب تعیین کننده باشد، همان مبانی خود را دنبال می کند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دیروز در جمع مسئولان کشوری بر حمایت از دولت تأکید و مبنای اعتدال را با شروطی تأیید کردند، از طرف دیگر جریان فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نیز یک جریان اعتدالی در داخل جریان اصولگرایی است.

حسینی: آقایان‌بااین روحیه هرچه سریعترفراکسیون راترک کنند/ تدبیر هیات رییسه در کاهش تنش درخواست استیضاح فرجی دانا درخور احترام بود نه تهدید

سید شریف حسینی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: نه برای استیضاح یک وزیر فراکسیون جمعی تصمیم می گیرد که این کار بشود نه می تواند تصمیم بگیرد که این کار صورت نگیرد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:در مورد استیضاح مساله اصلی اقناع شخص نماینده است.

تهدید فراکسیون اکثریت مجلس توسط یک عضو جای تعجب دارد/ آقایان با این روحیه هر چه سریع تر فراکسیون را ترک کنند

حسینی هم چنین تصریح کرد: فکر می کنم تهدید یک نماینده عضو فراکسیون برای آن فراکسیون که اگر چنین و چنان نشود فراکسیون را ترک می کنیم و فراکسیون حامی دولت راه می اندازیم ادبیات مناسبی نیست.
وی با ابراز تعجب از این ادبیات تصریح کرد: تصور می کنم آقایان با این روحیه بهتر است هر چه سریع تر فراکسیونی که مدعی هستند را راه اندازی کنند، چرا که تهدید یک عضو برای کل ، کار صحیحی نیست.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح چنین مسائلی گفت: اگر کسی اعتقادی به کاری نداشته باشد ، نبودن وی بهتر از بودنش است.

مصلحت کشور اولویت بر هر تصمیمی دارد/ برداشت از کار فراکسیون های مجلس برای برخی نیازمند اصلاح است
حسینی هم چنین تاکید کرد: در ارتباط با استیضاح باید تاکید کنم که فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هرگز با این شیوه با استیضاح وزرا برخورد نمی کند، بلکه در هر موردی بحث و تبادل نظر می کنند و بعد نماینده در صحن بر اساس برداشت های خود و بر اساس کار کارشناسی و تخصصی حوزه خود تصمیم می گیرد.
وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که با وجود علاقه و احترامی که برای دولت آقای روحانی و وزرا قائل هستیم اما اولویت ما در مجلس منافع ملی و مصالح کشور است و نباید این اصل فراموش شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نگاه اجمالی بر مصوبات تصمیم گیری ها و استیضاح ها داشته باشیم، متوجه می شویم که در یک فراکسیون هیات رییسه هماهنگی امور را در خصوص مشورت دادن و تصمیم گیری نهایی انجام می دهد و در صحن هم این وظیفه هماهنگی با هیات رییسه مجلس و تصمیم نهایی با رای نمایندگان است و نمی توان با تهدید برای یک فراکسیون تعیین تکلیف کرد.

به تدبیر هیات رییسه در خصوص کاهش تنش های طرح استیضاح فرجی دانا احترام بگذاریم

حسینی هم چنین با اشاره به جلسه دیروز درخواست کنندگان استیضاح فرجی دانا با رییس مجلس گفت: تدبیر و پادرمیانی رییس مجلس روز گذشته تنش این مساله را مدیریت کرد و زمانی برای تعقل و تدبیر بیش تر مهیا نمود و ای کاش دوستان به این تدبیر احترام می گذاشتند و این دست از اظهارات را مطرح نمی کردند.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که برداشت از کار فراکسیون های مجلس برای برخی نیازمند اصلاح است، گفت:فرآیند استیضاح به شکلی نیست که یک فراکسیون آن را راه اندازی یا متوقف کنند و بهتر است به جای طرح این موضوعات و تهدید فراکسیون اکثریت مجلس با روحیه جمعی حرکت کنیم.

هروی:تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس خدمت به روحانی و وزرایش نیست

سید جواد هروی ، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت فراکسیون گسترده و دارای تعداد قابل توجهی عضو است از این حیث نباید انتظار داشت بر اساس سلیقه یک نفر اداره شود کما این که تعدد آرا و سلایق نیز در آن طبیعی است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: البته که دغدغه های برخی دوستان در باب لزوم حمایت از دکتر فرجی دانا را درک می کنیم و خود نیز تا حد ممکن در راستای حمایت از ایشان حرکت می کنیم اما به طور کلی فرآیند استیضاح در مجلس از این دست از اظهارات مبری است.

هروی هم چنین در خصوص تشکیل فراکسیون حامیان دولت تصریح کرد: راه اندازی یک فراکسیون با رویکرد حمایت مطلق از دولت در مجلس نه در شان مجلس است و نه در شان خود دولت دکتر روحانی .
رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص این مطلب تصریح کرد: حامیان دولت هستیم اما راه اندازی یک فراکسیون با این نام و رویکرد بی سابقه ، به حق برای دولت و مجلس وجهه خوبی ندارد.
وی تاکید کرد: از اساس داستان استیضاح ها در مجلس بیش تر به جناح بندی های سیاسی بر می گردد نه به گروه بندی فراکسیونی.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یک قوه مستقل است و در نهایت آنچه در عمل انجام می دهد مهم است و برخلاف برخی تصورات تشکیل فراکسیون حامیان دولت درمجلس خدمت به روحانی و وزرایش نیست.

حیدرپور: هرگونه تفرقه در مجلس به تعامل میان نمایندگان ضربه می زند/ تهدید به انشقاق فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت رویه درستی نیست

30458751-1405394عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه تبلیغات گسترده در حمایت از استیضاح وزیر علوم به نفع جامعه نیست، گفت: تهدید به جدایی از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به تعامل میان نمایندگان ضربه می زند.
عوض حیدرپور، در واکنش به تهدید جدایی از فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از سوی برخی نمایندگان در ماجرای استیضاح وزیرعلوم و نحوه میانجیگیری هیات رئیسه و رئیس مجلس در این باره، گفت: درخصوص استیضاح وزیرعلوم ذکر یک نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است، به اعتقاد من وزیر علوم شخصی متدین ، باسابقه انقلابی و مورد وثوق بوده و نیازی به اینگونه برخوردها و تهدیدها نیست.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام تاکید کردند که نباید به بهانه اعتدال مومنینی که مشغول به کار و فعالیت هستند از صحنه کنار گذاشته شوند، از این رو یکی از نکات مهمی که در حال حاضر باید به آن توجه شود این است نمایندگان مجلس انتظار داشتند که دولت اعتدال را به درستی اجرا کرده و جا به جایی به شکل گسترده در دانشگاه ها صورت نگیرد، اما چنانچه به نقطه نظرات نمایندگان که برگرفته از نظر ملت است توجه شود موضوع استیضاح منتفی می شود.

وی تصریح کرد: اما اینکه برخی دوستان در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در موضوعات مختلف تهدید به انشقاق و جدایی می کنند، رویه درستی نبوده و به همدلی میان نمایندگان مجلس ضربه می زند، از سوی دیگر اکثریت اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت شخص رئیس جمهور را فردی به معنای واقعی روحانی، دانشمند و فرهیخته می دانند و خوشبختانه جدایی میان دولت و مجلس وجود ندارد.

حیدپور گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که باید تعامل، وفاق و همدلی میان مسئولان نظام افزایش پیدا کند، بنابراین ازنمایندگان تقاضا می کنیم که در جهت انفکاک، جدایی و عدم اتفاق صحبت نکنند، به طور قطع باید از اینگونه اظهارنظرها خودداری کرد ، زیرا امروز در شرایطی قرار داریم که همه مسئولان باید همکاری های مداوم و پیوسته ای باهم داشته باشند، به عبارت بهتر باید از طرح مسائلی که بوی تفرقه و نفاق در سطح جامعه می دهد به طور جدی جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نباید با طرح برخی مسائل آرامش ذهنی مردم مختل شود، افزود: متاسفانه افرادی که مسائل این چنینی را در مجلس مطرح می کنند آگاه نیستند که تهدید و ایجاد تفرقه می تواند همدلی میان نمایندگان جریان های مختلف در مجلس را کاهش دهد، البته فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت بارها بر حفظ اصول مورد توجه از سوی مقام معظم رهبری تاکید کردند و همه در تلاش هستند که بهترین شرایط در کشور برای اقتصاد، فرهنگ و مقابله با دشمنی های خارجی فراهم شود، از این رو هرگونه جدایی در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تعامل و همکاری میان نمایندگان را مخدوش می کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، گفت: متاسفانه برخی از رسانه های وابسته به افراطیون تبلیغات گسترده ای در حمایت از استیضاح وزیر علوم داشتند که این موضوع به نفع جامعه نیست، البته لازم است که بار دیگر به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کنم که ایشان تاکید کردند که به هیچ عنوان هیچ فردی حق ندارد که به بهانه انتقاد، دولت را تضعیف کند، بنابراین اینگونه مواضع مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری است و بهتر است که برخی از نمایندگان تغییری را در رفتار خود داشته باشند./.مجلس نیوز
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share