ايرج ندیمی

استیضاح وزیر علوم مورد تایید اکثریت نمایندگان نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک عضو فراکسیون رهروان ولایت می گوید رویکرد برخی امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم با دولت سیاسی است ولی نباید این را به عنوان سیاسی بودن استیضاح دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نامه نیوز, یک عضو فراکسیون رهروان ولایت می گوید رویکرد برخی امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم با دولت سیاسی است ولی نباید این را به عنوان سیاسی بودن استیضاح دانست.

nadimi6_thumاطرفیان و نزدیکان دیروز و امروز محمود احمدی نژاد همچنان از بازگشت او به سیاست سخن می گویند آنچنان که هفته گذشته روح الله حسینیان از چهره های شاخص جبهه پایداری و از حامیان سرسخت رییس جمهور سابق در نطقی از قسم خوردن حسن روحانی مبنی بر تکرار نشدن سال های ۸۴ تا ۹۲، به شدت انتقاد کرد و وعده روی کار آمدن دوباره دولت کریمه را داد. دولت کریمه ای که اذعان بسیاری منظور همان دولت محمود احمدی نژاد است.

در همین راستا ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی  گفت: قسم خوردن از نظر شرعی ضروریست اما آنچه که مهم است باید مقدرات را قبول کنیم و امور را به خدواند واگذار کنیم. ما از رموز هستی واقف و مطلع نیستیم، افراد باید توجه داشته باشند که موقعیت اجتماعی، سیاسی و مانند این‌ها دلیلی بر این نیست که قسم خوردن در راستای تایید حرف خودشان باشد و از سوی خود ادله‌ای را ارائه بدهند، مگر به رسم ضرورت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر بعضی از ماشین سازی‌ها و حاشیه سازی‌ها وجود داشته و دارد که شاید به این دلیل رییس جمهور از سوگند استفاده کرده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت، منظور و مفهوم حسینیان از دولت کریمه را اینگونه بیان کرد و گفت: به هر حال ما یک تعریفی در دعای افتتاح داریم که ” اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ” که منظور اینست در دولت مورد انتظار ما عزت برای کسانی است که انقلابی، مبارز ،شایسته و مردم دار هستند. و ذلت برای کسانی است که با مردم نیستند و با انقلاب مشکل دارند. و “نرغب الیک ” اشتیاق به دولت کریمه است و می‌تواند تعریفی مانند حکومت کریمه و حکومت شایستگان و صالحه داشته باشد و عکس آن هم متوجه ناشایستگان است. که البته میتوان از این صحبت برداشتی قرانی داشت. به هرحال ما دولت‌های که به نام اسلام می‌شناسیم باید شباهتی به آن مورد انتطار داشته باشد.

ندیمی با توجه به متفاوت بودن دولتها و عملکرد‌های آنان تصریح کرد: همه‌ی دولت‌هایی که پس از انقلاب آمدند با توجه به سخنان رهبری یک سری ضعف‌ها و قوت‌های داشتند که ما باید قوت‌ها را مد نظر داشته باشیم. دولت آقای روحانی یکسال است که درحال انجام فعالیت است و باید به آن وقت بدهیم که خودش را اظهار و بیان کند. در دولت‌های قبلی هم که کارنامه‌ها مشخص است. بنابراین اظهار نظر کردن در مورد یک دولت که این دولت مطلقا خوب و دیگری مطلقا بد است، نه واقعی است و نه عقلانی و نه حتی اخلاقی. بنابراین باید قبول کنیم که دولت‌ها از جهت عملکردها، هدفها و رویکرد‌ها، خدمت ها متنوع هستند اما ضعف‌های هم دارند که ما باید براساس آن حسن و ضعف در مورد آن‌ها قضاوت بکنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، استیضاح وزیر علوم را مورد تایید اکثریت نمایندگان ندانست و افزود: اصرار اکثر نمایندگان در مجلس بر استیضاح نیست و قرار براین است در مورد تبعات قانونی و مورد اختلاف مذاکره شود. در مورد انتصابات در وزارت علوم هم ما این موضوع را دو وجهی میبینیم که بخشی از آن باید انجام شود و بخش دیگر می‌تواند انجام نشود . در مورد دانشجویان ستاره دار هم این قانون است که باید اجرا شود. بهر‌حال آنچه که مورد اهمیت است اینست که استیضاح مورد تایید اکثریت نمایندگان نیست.

ندیمی استیضاح فرجی دانا را سیاسی ندانست و گفت: فقط تعدای از تذکرکنندگان نوع برخوردشان با دولت سیاسی بوده و در لیست استیضاح کنندگان هم هستند. اما این نیست که اکثریت و قاطبه سیاسی هستند. اما می‌توان انتظار داشت که با توضیحات و ارتباط وزیر با نمایندگان بحث استیضاح جمع شود. در واقع چون رویکرد کلی استیضاح کنندگان سیاسی نیست با توضیح و مفاهمه و مذاکره می‌تواند مشکلات را حل کند.

Share