شب تاريخي براي ايرانيان

غوغای ملی پوشان والیبال در فلورانس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی والیبال کشورمان در دیداری حساس برزیل را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داد و با اقتدار به نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال صعود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تیم ملی والیبال کشورمان در دیداری حساس برزیل را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دادو در گروه خود صدرنشین شدند.

تیم ملی والیبال برزیل برای انتقام آمده بود. دو شکست ایران مقابل لهستان در هفته هفتم دور مقدماتی غرور آنها را جریحه‌دار کرد، آن هم به گمان اینکه ایرانی‌ها می‌خواستند سناریوی حذفشان را کامل کنند. حالا ایران برای صعود به نیمه نهایی به پیروزی برابر مردان سرزمین قهوه نیاز داشت.

ست اول

بازی با سرویس برزیلی ها آغاز شد و آبشار زیبای عادل غلامی اولین امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد. در مقابل برزیل خیلی زود امتیاز اول را گرفت و کار به تساوی کشید. دو تیم پا به پای هم تا امتیاز ۳ پیش رفتند. سرویس خوب میرزاجانپورامتیاز چهار را برای ایران ثبت کرد. سرویس های قدرتی لوکاس به برگ برنده برزیل تبدیل شده بود و آنها را تا امتیاز ۸ پیش برد تا کواچ تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه سعید معروف با یک سرویس پرشی هفتمین امتیاز را گرفت تا اختلاف به حداقل کشیده شود. برتری خفیف برزیل در امتیاز شماری شاگردان رزنده را پیش انداخته بود و آنها را به پوان ۱۳ رساند. هر چند دفاع خوب ملی پوشان کشورمان برزیلی ها را غافلگیر کرد و ایران را با نتیجه ۱۵-۱۴ پیش انداخت تا رزنده تقاضای وقت استراحت کند. شاگردان کواچ رفته رفته سوار بر بازی شدند و اعتماد به نفس خود را به دست آوردند. همه چیز در امتیاز ۱۶ برابر بود اما بی دقتی ملی پوشان دو امتیاز را به برزیل تقدیم کرد تا کواچ درخواست وقت استراحت کند. برزیلی با استفاده از ناهماهنگی دفاع ایران به امتیاز ۱۹ رسیدند. در ادامه سرویس زیبای فرهاد قائمی اختلاف را به حداقل رساند و بلافاصله مربی زردپوشان درخواست وقت استراحت کرد. ایرانی های حاضر در ورزشگاه یکصدا ملی پوشان را تشویق می کردند و همین مسئله روحیه شاگردان کواچ را بالا برده بود. دفاع بی نقص والیبال ایران برنامه های برزیل را به هم ریخته بود. امتیاز ۲۳ برای ایران ملی پوشان را در آستانه پیروزی در ست اول قرار داده بود. در ادامه جای خالی میرزاجانپور امتیاز ۲۴ را برای ایران به ارمغان آورد. فریادهای مربی برزیل هم ثمری نداشت و میرزاجانپور با یک آبشار قدرتی امتیاز ۲۵ را گرفت.

ست دوم

ست دوم با سرویس سعید معروف آغاز شد اما ضربه او به تور برخورد کرد. در مقابل عادل غلامی پاس سرعتی هم تیمی اش را در زمین برزیل خواباند تا نتیجه ۱-۱ شود. دو تیم در سرویس های خود بی دقت بودند تا همه چیز در امتیاز ۲ برابر شود. هماهنگی ملی پوشان ایران در دفاع و آبشار های میرزاجانپور کار را برای برزیل سخت کرده بود. دو تیم تا امتیاز ۷ پا به پای هم پیش رفتند. دریافت عالی ظریف و تعارف بد موقع برزیلی ها امتیاز ۸ را برابر نام ایران ثبت کرد. رزنده که از عملکرد شاگردانش راضی به نظر نمی رسد درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه ملی پوشان کشورمان امتیازات ۹ و ۱۰ را گرفتند و فاصله امتیازات را بیشتر کردند. محمد موسوی بهترین مدافع روی تور جهان با پرش بلندش امتیاز ۱۵ را برای ایران گرفت. هر چه زمان بیشتری از ست دوم سپری می شد، شاگردان کواچ بیش از قبل بر بازی مسلط می شدند. باز هم این میرزاجانپور بود که با یک آبشار امتیاز ۱۶ را برای گرفت تا مربی برزیل با عصبانیت تقاضای وقت استراحت کند اما این تایم اوت هم گره ای از کار برزیلی ها باز نکرد. امتیاز ۱۷، ۱۸ و ۱۹ برای تیم ملی و تشویق های ایرانی های حاضر در ورزشگاه در سالن همه چیز را به نفع شاگردان کواچ رقم زده بود. سرویس نه چندان خوب امیر غفور یک امتیاز را به برزیل داد اما در ادامه دفاع خوب سعید معروف باز هم اختلاف را بیشتر کرد. نتیجه ۲۱ – ۱۹ به نفع ایران و بازهم تقاضای وقت استراحت از سوی مربی برزیل. عطش پیروزی در چهره شاگردان کواچ کاملا مشخص بود. برتری والیبالیست های کشورمان ادامه داشت و در نهایت امتیاز ۲۵ برای ایران به معنی پیروزی شاگردان کواچ در ست دوم بود.

ست سوم

ملی پوشان ایران تا صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی والیبال تنها یک ست فاصله داشت. در آغاز ست سوم دو تیم شانه به شانه هم پیش رفتند. سرویس های پرشی هر دو تیم کار را برای مدافعان سخت کرده بود. برزیلی ها منظم تر از دو ست قبل عمل می کردند. هر چند آنها از قبل صعودشان را قطعی کرده بودند و این بازی برای شان تشریفاتی بود اما اصلا دوست نداشتند یک شکست دیگر را در لیگ جهانی والیبال برای ایران متحمل شوند. هماهنگی سعید معروف و عادل غلامی کار را برای مدافعان برزیل سخت کرده بود. دو تیم در امتیاز ۸ مساوی بودند. کواچ با فریاد های خود سعی داشت انگیزه را بازیکنانش برگرداند. جز تشویق «ایران ایران» صدایی در ورزشگاه شنیده نمی شد. باز هم این آبشار میرزاجانپور بود به بلا جان مدافعان برزیل تبدیل شده بود اما زردپوشان هم اجازه نمی دادند مثل دو ست قبل شاگردان کواچ نبض بازی را در اختیار بگیرند. نتیجه ۱۴- ۱۱ به نفع برزیل بود و همین مسئله کافی بود تا کواچ درخواست وقت استراحت کند. در ادامه سعید معروف امتیاز ۱۲ را برای ایران گرفت اما بلافاصله دفاع خوب برزیل امتیاز ۱۵ را برای شاگردان رزنده به دنبال داشت. امیر غفور در ست سوم به بازیکن کلیدی ایران تبدیل شده بود و با دفاع خوبش اختلاف را دو امتیاز رساند. شانزدهمین امتیاز برای برزیل به دست آمد تا دومین وقت استراحت فنی اعلام شود. ملی پوشان کشورمان با شعار «یک دو سه» تماشاگران به دنبال کم کردن اختلاف بودند اما برزیلی ها کم نمی آوردند و برابر آبشار های قدرتی ایران مقاومت می کردند. بازی با نتیجه ۱۸-۱۶ دنبال می شد که کواچ آرمین تشکری را به زمین فرستاد اما سرویس این بازیکن به بیرون زمین رفت. در ادامه امیر غفور توپ توپ را در گوشه زمین برزیل خواباند تا امتیاز ۱۸ برای ایران بدست آید. شاگردان کواچ طراوت دو ست قبلی را نداشتند و برزیل راحت تر از آنچه که انتظار می رفت به امتیاز ۲۲ رسید. کواچ با گرفتن وقت استراحت سعی داشت شاگردانش را آرام کند. سرویس برونو برزیلی به تور برخورد کرد اما موسوی هم بالافاصله اشتباه او را تکرار کرد تا نتیجه ۲۴-۲۰ به نفع برزیل شود. هر چند ایران با دفاع منظم خود به امتیاز ۲۳ رسید اما در نهایت برزیل امتیاز ۲۵ را گرفت و ست سوم را به سود خود به پایان برد.

ست چهارم

ایران و برزیل در چهارمین ست رو در روی هم قرار گرفتند. برزیلی ها باز هم ست را بهتر شروع کردند. سرویس های قدرتی و دفاع منظم در تیم برزیل به خوبی دیده می شد. برزیل تا امتیاز ۷ جلو تر از ایران بود اما آبشار زیبای امیر غفور همه چیز را به تساوی کشاند. در ادامه سرویس پرشی ایران در زمین برزیل نخوابید تا با نتیجه ۸-۷ وقت استراحت فنی اول اعلام شود. دریافت های خوب فرهاد ظریف کار را برای برزیل سخت کرده بود اما هماهنگی زردپوشان در یک سوم دفاعی امتیازات را یکی پس از دیگری به آنها می داد. آبشار ها امیر غفور و دفاع روی تور محمد موسوی ایران را به امتیاز ۱۰ رساند تا اختلاف به دو برسد. در ادامه میرزاجانپور سرویس خود را به تور زد تا امتیاز به برزیل برسد اما بلافاصه آبشار محمد موسوی نتیجه را ۱۳-۱۱ کرد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه هم تنها نظاره گیر کار شاگردان کواچ بودند و نسبت به ست های قبلی صدای آنها کمتر شنیده می شد. توپ گیری های خوب فرهاد قائمی برزیل را به زحمت انداخته بود اما در نهایت شاگردان زرنده به امتیاز ۱۶ رسیدند تا وقت استراحت فنی دوم اعلام شود. در بازگشت برزیل باز هم به امتیاز رسید اما حرکت خوب فرهاد قائمی و آبشار دیدنی میرزاجانپور نتیجه را ۱۷-۱۶ کرد تا مربی برزیل تقاضای وقت استراحت کند. بازی با برتری برزیلی ها دنبال می شد که کواچ رضا قرا را به جای امیر غفور به میدان فرستاد. ایران با یک دفاع خوب در امتیاز ۱۹ با برزیل مساوی شد تا فریادهای زرنده به هوا بلند شود. شاگردان کواچ دوباره به بازی برگشتند. امتیاز ۲۱ و ۲۲ پشت سر هم برای ایران به دست آمد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه غرق در شادی شوند. نتیجه ۲۲- ۲۱ به سود ایران دنبال می شد که کواچ درخواست وقت استراحت کرد. همه چیز در امتیاز ۲۲ مساوی شد تا لحظات حساسی در انتظار ملی پوشان باشد. امیر غفور در میان دو مدافع یک امتیاز را گرفت تا عدد ۲۳ مقابل نام ایران ثبت شود اما دوباره خیلی زود همه چیز به تساوی کشیده شد. دو تعویض همزمان برای برزیل نشان از انگیزه رزنده برای پیروزی داشت اما بازیکن تازه وارد زرد پوشان در بدو ورودش با سرویس خود یک امتیاز را به ایران داد. ایران از فرصتی که برای بردن ست چهارم در اختیار داشت استفاده نکرد تا با نتیجه ۲۴ – ۲۴ وقت استراحت برای ایران اعلام شود. در یک رفت و برگشت برزیل به امتیاز ۲۵ رسید اما بلافاصله امیر غفور بازی را به تساوی کشاند. فرهاد قائمی سرویس پرشی خود را به خارج زمین شد اما باز هم آبشار میرزاجانپور بازی را مساوی کرد.
/خبرآنلاین

Share