رنجکش:تبلیغات محیطی شهرها نقش مهمی در آرامش اجتماعی دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: تبلیغات محیطی مناسب شهرها نقش مهمی در ایجاد آرامش اجتماعی شهروندان دارد. یونس رنجکش در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی و طراحان گرافیک استان گیلان اظهار داشت: شهر به عنوان محیط کالبدی پاسخگوی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: تبلیغات محیطی مناسب شهرها نقش مهمی در ایجاد آرامش اجتماعی شهروندان دارد.
یونس رنجکش در نشست هم اندیشی با جمعی از مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی و طراحان گرافیک استان گیلان اظهار داشت: شهر به عنوان محیط کالبدی پاسخگوی نیازهای جسمی و روحی شهروندان است که موجب کیفیت بخشی به زندگی فردی و اجتماعی آنها می شود و بر این اساس طراحی های تبلیغاتی می تواند در این کیفیت بخشی بسیار مهم باشد.
وی ادامه داد: پردازش هنرمندانه تبلیغات محیطی می تواند نقش مهمی در رفع دغدغه های اجتماعی و آموزش همگانی داشته باشند  و وجود کانون های آگهی و تبلیغاتی به عنوان ابزارهای اطلاع رسانی کارکردهای مهمی در این زمینه دارند.
به گفته وی،متأسفانه در بسیاری از شهرهای استان گیلان نبود ساختارهای مناسب در تبلیغات شهری،موجب واگرایی شهروندان نسبت به محیط زندگی آنان شده است.
tabli-dوی ادامه داد:هنرمندان گرافیک و کانون های آگهی و تبلیغاتی می توانند در فضاسازی های مطلوب کالبد شهری نقش مهمی داشته و فضای سیمای شهری را برای شهروندان دلپذیر و مطلوب کنند.
رنجکش افزود: حضور بیش از ۲۸۰ کانون آگهی و تبلیغاتی و فعالیت صدها هنرمند گرافیک در استان گیلان نشان دهنده ظرفیت های بالای این استان از نظر توان حرفه ای در فضاسازی های تبلغاتی است که می توانند در یک حرکت منسجم و با برنامه درکنار متولیان اجرایی استان نقش مهمی در ساماندهی فضای روانی و سیمای شهری داشته باشند.
وی گفت: گیلان استانی گردشگرپذیر با جاذبه های بسیاری است که متأسفانه شهرهای ما نتوانسته اند این جاذبه ها را به خوبی به مسافران منتقل کنند و گاهی حتی به دلیل عدم توجه کافی و بی دقتی در اقدامات تبلیغاتی موجب اثربخشی معکوس می شوند.
وی نصب حتی یک پرده و بنر را هم در زیباسازی و یا نازیبا جلوه دادن سیمای شهری بسیار تأثیرگذار دانست و در این میان خواستار استفاده دستگاههای اجرایی از هنرمندان و متخصصین در این زمینه شد.
به گفته وی،شهرداری ها در اجرای برنامه های مناسب طراحی های محیطی نقش اصلی را دارند و در این میان باید ساز و کاری فراهم شود تا ضمن ایجاد رقابت حرفه ای بین کانون های آگهی و تبلیغاتی و هنرمندان طراح از ظرفیت های حرفه ای و فنی آنها در ایجاد محیطی با نشاط برای شهروندان استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به وجود سرمایه ساحل در استان گیلان یکی از ضعف های این بخش را نبود طراحی و فضاسازی های مناسب تبلیغاتی عنوان کرد و اظهار داشت:کانون های آگهی و تبلیغاتی گیلان می توانند با استفاده از این فرصت ضمن ایجاد فرصت های مهم اقتصادی در طراحی فضا برای آموزش شهروندان و گردشگران ساحلی نیز حضور فعال داشته باشند.
وی ادامه داد:سواحل استان گیلان سالانه پذیرای بیش از ۶ میلیون نفر گردشگر است که فرصت تبلیغاتی مناسبی برای صاحبان حرفه نیز می تواند ایجاد کند و کانون های آگهی و تبلیغاتی می توانند از این فرصت تبلیغاتی برای معرفی تولیدات داخلی استفاده کنند.
در ضمن در این جلسه هنرمندان گرافیک و مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی گیلان در خصوص مشکلات،راهکارها و برنامه های تبلیغاتی در محیط های شهری سخنانی ایراد و خواستار مساعدت مسئولان در استفاده از ظرفیت های خود شدند.

Share