ساجده کریمی

بیایید برویم دانشگاه آزاد،دزدی

بیایید برویم دانشگاه آزاد،دزدی اوایل تیر ماه امسال، خبری صدر خبر های صادره از دانشگاه آزاد (اسلامی) شد. خبری که اسلامی بودن این دانشگاه را بیش از پیش در لا به لای پرانتزها فرو برد. « رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد به مدیران و رؤسای دفاتر حراست واحد های دانشگاه آزاد از هرگونه مداخله در […]

بیایید برویم دانشگاه آزاد،دزدی
اوایل تیر ماه امسال، خبری صدر خبر های صادره از دانشگاه آزاد (اسلامی) شد.
خبری که اسلامی بودن این دانشگاه را بیش از پیش در لا به لای پرانتزها فرو برد.
« رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد
به مدیران و رؤسای دفاتر حراست واحد های دانشگاه آزاد
از هرگونه مداخله در موضوع حجاب و عفاف (حتی در صورت مشاهده تخلفات) خودداری کنند.
…»
مقام مسئول، هدف از این دستور العمل را فرهنگی بودن مقوله حجاب و عفاف دانسته و گفته که کار فرهنگی نیاز به برنامه ها و راهکار های خاص و تخصصی دارد.
پس یعنی ما باید از این دستور العمل این پیام را دریافت کنیم که کار فرهنگی یا باید تماماً انجام گیرد یا اصلا انجام نگیرد؟ به صرف ادعا های بی سندی که وجود دارد و گویای این مسئله است که حراست دانشگاه به واسطه برخورد با تخلف، بعضاً رفتار های ناهنجار و نامناسبی را با دانشگاهیان داشته، پس می باید هدف بالذاته حراست که محافظت از حریم و قانون دانشگاه است از بین برود؟ یا این که اصلاً حجاب و عفاف دیگر جزئی از قانون این دانشگاه نیست و دانشگاه برای آن حریمی قائل نیست.
شاید ایشان می خواستند بگویند در کل دانشگاه های آزاد که البته آمار واحد های آن و بیشماری دانشجویانش در دنیا کم نظیر است، کسانی را ندارند که در امور فرهنگی خبره باشند و این مهم را همانگونه که خودشان می گویند خاص و تخصصی مورد بررسی قرار دهند و راهکاری در خور شأن ارائه دهند. پس برای اینکه اجحافی در ادای حق عفاف نشود، به کل از آن به عنوان یک موضوع صرف نظر کردند. مگر نه اینکه حجاب یک قانون کشور است و دانشگاه آزاد یک جزء از کشور ما نه یک “منطقه آزاد” در کشور ما.
مگر نه اینکه فرهنگ و علم می باید دوشا دوش هم در دانشگاه ها پیش روند، مگر جایگاهی والا تر از دانشگاه هم هست که بتواند میزان علم و فرهنگ یک جامعه را نشان دهد؟ اگر مثلا دزدی در فضای دانشگاه توسط حراست آن دستگیر و کتک کاری شود می باید حراست را حذف کرد؟ حال که دزد به فرهنگ ملت زده، باید درها را باز گذاشت و چشم ها را بست تا هر چه می تواند ببرد؟
آنجا که دانشگاه آزاد برای جذب هر چه بیشتر دانشجو ده ها جلسه با هیئت علمی خود برگزار می کند تا آمار ها پایین نیاید یعنی فرصتی نبوده که موارد فرهنگی دانشگاه هم خاص و تخصصی بررسی شوند؟
شاید الآن بتوانیم برویم دانشگاه آزاد دزدی!

ساجده کریمی
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share