رییس جمهور در جمع مردم لرستان

ملت ایران برای حراست از عتبات عالیات از هیچ کوششی دریغ نمی کند

رییس جمهور تصریح کرد: گروهک های تروریست و آنها که پشتیبان آنها هستند چه در منطقه و چه در سطح جهان، در برابر ملت مسلمان این سرزمین چیزی نیستند و ان شاء الله آنها را سرجای خود خواهند نشاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری گفت: سربازان دیپلماسی کشور امروز در خط مقدم وین مشغول مذاکرات هستند و اگر دنیا قدر این ملت و حقوق هسته ای ایران را بداند، فکر می کنم می توانیم در مسیر رفع تحریم ها قدم نهایی را برداریم.
حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس قوه مجریه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جمع مردم دلاور و خونگرم استان لرستان در ورزشگاه تختی شهرستان خرم آباد افزود: این دولت در مسیر تعامل صحیح، درست و سازنده با دیگر کشورها به ویژه rohani5920-5769216همسایگان در چارچوب منافع ملی و حقوق ملت ایران قدم برداشته و قدم برخواهد داشت.

رییس دولت یازدهم تاکید کرد: من به ملت ایران قول می دهم که همان طور که تا امروز برای رفع تحریم ها و احقاق حقوق مردم در زمینه هسته ای قدم های اولیه را برداشته ایم، قدم های بعدی را هم برخواهیم داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: سربازان دیپلماسی شما امروز در خط مقدم در مذاکرات وین مشغول تلاش هستند و اگر دنیا قدرت ملت ایران، بزرگواری و عظمت این ملت و حقوق ملت این کشور را بداند به اعتقاد من ما به راحتی می توانیم در زمینه حقوق هسته ای و رفع تحریم ها قدم های اصلی و نهایی را به حول و قوه الهی برداریم.

***ملت ایران برای حراست از عتبات عالیات از هیچ کوششی دریغ نمی کند

رییس جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اماکن مقدس حرم امامان شیعه در کربلای معلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا خطاب به همه ابر قدرت ها، مزدوران ، آدم کشان و تروریست ها اعلام کرد که ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

روحانی افزود: طومارهای فراوان نوشته اند مبنی بر این که آماده اند تا برای دفاع از حرم های ائمه (ع) به کشور عراق بروند و تروریست ها را به جای خود بنشانند.

وی همچنین اظهارداشت: من به مردم عزیز ایران می گویم به لطف خدا، ایثارگران، فداکاران و نیروهای مختلف از شیعه و سنی و کرد در سراسر عراق فراوان هستند که آماده ایثار و فداکاری هستند.

وی تصریح کرد: این گروهک های تروریست و آنها که پشتیبان آنها هستند چه در منطقه و چه در سطح جهان، در برابر ملت مسلمان این سرزمین چیزی نیستند و ان شاء الله آنها را سرجای خود خواهند نشاند.

**استان لرستان سرزمین علما، بزرگان و صاحبنظران است

روحانی، استان لرستان را سرزمین علما، بزرگان ، مراجع، اندیشمندان و صاحنظران توصیف کرد و گفت: مردان و زنان این سرزمین در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور و همچنین برای آبادانی آن هرآنچه داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و ایام میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، گفت: این ایام همزمان است با ایام سالگرد انتخابات پرشور ۲۴ خرداد سال ۹۲ که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران حماسه سیاسی عظیم و جاودانی را به یادگار گذاشت.

رییس جمهوری همچنین گفت: مردم عزیز لرستان، مردان و زنان لر، مردان و زنانی که در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور و برای آبادانی این سرزمین و برای حمایت از فرهنگ دینی و اسلام عزیز واهل بیت عصمت و طهارت (ع) هر آنچه داشتید در کف اخلاص گذاشتند.

روحانی ادامه داد: از لرستانی آغاز می کنیم که سرزمین علما و بزرگان و مراجع و اندیشمندان و صاحب نظران است.

وی تصریح کرد: آیت الله العظمی بروجردی بزرگ ترین فقیه دوران معاصر و مرجع علی الاطلاق دنیای تشیع شخصیتی که کم نظیر و بی نظیر از لحاظ علم ،دانش، هوش،استعداد و بنیان گذار وحدت دنیای اسلام، شخصیت سیاسی و عالم بزرگی همچون مرحوم کمالوند، شخصیت عالم و فرهیخته ای همچون مرحوم آیت الله سلطانی و صدها استاد وعالم و بزرگ، نویسنده، شاعر، اندیشمند و هنرمند از این سرزمینی که سرزمین کوه های سر به فلک کشیده زاگرس و سرزمین دلاوری ها، قهرمانی ها و ایستادگی ها است.

وی اضافه کرد: لرستان سرزمین لشگر ابوالفضل (ع) و آن زمان تحت عنوان تیپ ابوالفضل، سرزمین لشگر ۸۴ و سرزمین عشایر و ایثارگران و فداکارانی که در دفاع مقدس از خود حماسه های عظیم و بزرگ را آفریدند.

رییس جمهوری در عین حال تاکید کرد: این سرزمین، سرزمینی نیست که مردم آن از بیکاری در رنج باشند، امروز در مسیر خیابان و استقبال مردم پرشور و مهربان این سرزمین هم شعارهای زیادی را شنیدم که مردم از بیکاری در رنجند،

روحانی یادآور شد: در این سرزمین نباید جوانان عزیز ما، پسران و دختران عزیز ما، همه در رنج بیکاری باشند.

رییس جمهوری قرار است در این سفر علاوه بر دیدار عمومی با مردم استان لرستان که در حال انجام است، قرار است با اقشار مختلف از جمله ایثارگران، نخبگان، برگزیدگان، عشایر و روستائیان استان دیدار کند.

**دولت مصمم به مهار تورم است

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: دولت مصمم است به وعده های خود برای مهار تورم با قدرت عمل کند. دولت یازدهم در تلاش است قدم به قدم سلامت و بهداشت مردم را بهبود بخشد.

نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان از دیگر برنامه های رییس جمهوری است که به منظور بررسی مشکلات استان به ریاست دکتر روحانی تشکیل خواهد شد.

بازدید از دو بخش پتروشیمی خرم آباد و کارخانه شیرپگاه از جمله برنامه های دکتر روحانی در این سفر است.

رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، زاهدان و ایلام سفر کرده است.

خبر تکمیل می شود.
/ایرنا

Share