استاندار گیلان در نشست مبلغان و منادیان دین و فرهنگ

فضای شعار دادن و اعلام برنامه‌ها آرمانی بدون پشتوانه به پایان رسیده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان تصریح کرد : امروز در جامعه تردیدهاجای خود را به امید داده اند و شرایط اقتصادی کشور روبه بهبود است و فضای شعار دادن و اعلام برنامه های آرمانی بدون پشتوانه به پایان رسیده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست مبلغان و منادیان دین و فرهنگ در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور استاندار گیلان برگزار شد.
422 این نشست که به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور مبلغین و ائمه جماعات استان برگزار گردید .نماینده عالی دولت در گیلان ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای بندگان صالح خدا دانست تا با خودسازی و بهره گیری از فیوضات الهی در جهت نزدیکی به خدا بهره کامل را ببرند افزود : ماه رمضان ماه نزول قرآن است کتاب آسمانی که در تمامی ادوار بشری قابل بهره برداری است و انشاء ا… بتوانیم از معرفت این کتاب الهی بهره کامل راببریم .
دکتر نجفی خطاب به مبلغین وائمه جماعات گفت : شما همیشه حامی اسلام و انقلاب و مشی امام و رهبری بوده اید و برخود وظیفه می دانیم که در کنار شما در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم .
وی با تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در جهت توسعه و پیشرفت استان با اشاره به اهمیت اعتدال در کارها افزود : دین مبین اسلام دین میانه روی و اعتدال است و دولت تدبیر و امید با ره آورد اعتدال وارد صحنه شده است و ما به عنوان خدمتگزاران نظام مقدس باید اعتدال را در کردار و اعمال خود رعایت کنیم .
وی افزود : دولت تدبیر و امید با اندیشه های اعتدالی که در حوزه های داخلی و خارجی داشته توانسته اعتماد عمومی در جامعه را تقویت کند و شاهد فضای آرام و سالم در جهت پیشرفت و توسعه هستیم.
استاندار گیلان حل مشکل اشتغال و ارتقاء سطح معیشتی مردم را از جمله اولویت های دولت دانست و افزود : ما با مردم عهد بستیم تا به گیلان بهتر و برتر فکر کنیم و اعتقاد داریم با همدلی و همیاری و کمک همه اندیشه ها به آن دست می یابیم .
استاندار گیلان تصریح کرد : امروز در جامعه تردیدهاجای خود را به امید داده اند و شرایط اقتصادی کشور روبه بهبود است و فضای شعار دادن و اعلام برنامه های آرمانی بدون پشتوانه به پایان رسیده است .
وی با اشاره به تورم ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی منفی ۶ در آغاز کار دولت افزود : الحمد ا… باتوجه به تلاش های صورت گرفته تورم به زیر ۳۰ درصد رسید و جزو برنامه های دولت است که این رقم را به پایین تر از 421۲۵ درصد برساند و همچنین رشد اقتصادی درحال مثبت شدن است .

استاندار به سیر کاهش بیکاری و همچنین کاهش رکود اقتصادی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود : استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعدادها در جهت توسعه و پیشرفت استان گام برداریم .
وی با اشاره به نقش ایجاد اشتغال در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت : بیشتر افرادی که در زندانها هستند عدم اشتغال یکی از دلایل اصلی گرفتار شدنشان به دام اعتیاد است.
نماینده ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از اشتغال در بخش کشاورزی استان در طی سالیان گذشته به دلیل کم توجهی به این بخش از دست رفته است افزود : با ایجاد اشتغال خواهیم توانست با ناهنجاری های اجتماعی و مواد مخدر مقابله کنیم .
استاندار گیلان با اشاره به عقب ماندگی استان در بخش های دربخش راه و آب روستایی گفت : در بخش راه روستایی ۱۱ درصد و در بخش آب روستایی ۱۴ درصد از شاخص های کشوری عقب هستیم و باید با تمام توان در جهت جبران عقب ماندگی ها گام برداریم .
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در بخش بهداشت و توسعه بیمه سلامتی گفت : با تلاش های صورت گرفته از سوی مجموعه مدیریتی استان ، گیلان هم اکنون شاهد فضای آرام و سالم برای پیشرفت است اما هنوزبرای رسیدن به نقطه که رئیس جمهور ترسیم کرده است راه درازی پیش رو داریم که باید با همیاری و همکاری این مسیر را طی کنیم .
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز ظهور انقلاب اسلامی در قرن بیستم راپدیده ای منحصربفرد دانست و افزود : انقلاب اسلامی جوشش و حرکتی بود که مردم را دعوت به اسلام ، اخلاق و هم زیستی به نوع دینی دعوت کرد .
حجت الاسلام والمسلمین یاری گفت : انقلاب شکوهمند اسلامی آثار و برکات فراوانی در عرصه های مختلف فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و توسعه زیربنایی در کشور بوجود آورده است .

Share