استاندار گیلان در جمع تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی

شغل تنها کار پشت میز نیست,افتخارمان به کشاورز و کشاورزی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته ی جهاد کشاورزی با حضور استاندار گیلان صبح امروز از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با هفته ی جهاد کشاورزی با حضور استاندار گیلان صبح امروز از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی قدردانی شد.

در مراسمی که صبح امروز با حضور دکتر محمد علی نجفی و جمعی از مدیران استان در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد از ۳۷ تولید کننده ی برتر در ۱۰ بخش تولیدات گیاهی و دامی ، شیلات و آبزیان ، امور فنی و مهندسی ، صنایع کشاورزی ، منابع طبیعی و آبخیزداری ، ترویج ، آب و خاک ، چای ، تشکلهای کشاورزی و ابریشم قدر دانی شد .

استاندارگیلان همچنین در این مراسم از یوسف هاشمی تولید کننده ی رقم برنج هاشمی و علی کاظمی تولید کننده ی رقم برنج علی کاظمی بصورت ویژه قدردانی کرد .

jpg1539

در ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری کشور برنج هاشمی و در ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای کشور نیز علی کاظمی کشت میشود .

استاندار گیلان در این نشست با تبریک هفته جهاد کشاورزی ، خدمت به کشاورزان را افتخار خود دانست و افزود : من خود را فرزند کشاورزی می دانم و افتخارم این است که در خدمت جهادگران بخش کشاورزی هستم و از افتخارات بنده است که آغاز کار خود را باجهاد و جهادگران شروع کردم .

استاندار گیلان تاکید کرد : هر روز باید روز جهاد و خدمت به کشاورزان و روستاییان باشد.

وی با اشاره به جایگاه گیلان در بخش کشاورزی افزود: استان در بادام زمینی، فندق، گل گاوزبان، ماکیان، صید و صیادی، چوب و صنوبرکاری رتبه برتر کشوری ، در تولید مرغ اجداد و محصولات چوبی رتبه دوم کشوری دارد.

دکتر نجفی ادامه داد: گیلان در تولید زیتون رتبه سوم و در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد و بر این اساس نباید در اشتغال جزو پنج استان اول کشور باشد و بیکاری این استان با کشاورزی همخوانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: امید زیادی به بخش کشاورزی وجود دارد و باید مشکلات استان در بخش اشتغال با دست کشاورزان حل می شود.

وی تاکید کرد : نیاز به تلاش جهادگرانه در بخش کشاورزی داریم و هرکس سد راه پیشرفت کشاورزی استان شود، قابل تحمل نخواهد بود و نمی توانیم نظاره گر این باشیم که ۷۰درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان با وجود نعمت های فراوان و با محور قرار داشتن کشاورزی بیکار باشند.

استاندار گیلان با تأکید براهمیت بحث آموزش و ترویج در توسعه بخش کشاورزی افزود : توجه به دانش فنی ، آموزش ، تشکل های کشاورزی و استفاده از مددکاران ترویجی نقش بسزایی را در توسعه بخش کشاورزی ایفاء می کند.

وی براستفاده از شرکت های دانش بنیان تأکید کرد و افزود : هرطرحی که در این راستا ارائه گردد به آن تسهیلات پرداخت خواهد شد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد .

استاندار گیلان با بیان اینکه شغل تنها کار پشت میز نیست افزود : باید افتخارمان به کشاورز و کشاورزی باشد.

استاندار گیلان گفت : درسالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین گردیده باید با تلاش جهادگرانه و با بهره گیری از فرصت های در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم .

وی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران در پیشرفت استان تصریح کرد : توسعه بخش کشاورزی از جمله نکات مهمی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

دکتر نجفی با بیان اینکه باتوجه به بخش کشاورزی می توان شاهد حل سریع مشکلات بود افزود : صنایع کشاورزی از جمله مباحث مهمی بشمار می رود که باتوجه به آن می توان خیلی سریع به نتیجه دست یافت.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : امسال برخی از کارشناسان پیش بینی می کردند حدود ۳۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به دلیل کم آبی کشت نشود که به یاری خداوند و مدیریت صحیح مصرف آب در حال گذار از این مشکل هستیم .

وی برتوسعه بیمه کردن محصولات کشاورزی تأکید کرد و خواستار توجه تمامی کشاورزان نسبت به این مهم شد .

دکتر نجفی گفت : باید از کشاورزان در تولید محصولات حمایت شود و قمیت واقعی برای محصولاتشان در نظر گرفته شود .

استاندار بر ظرفیت بالای زنان در بخش کار اشاره کرد و گفت: ظرفیت زنان استان گیلان در بخش کشاورزی بالاست و توان زیادی در این بخش وجود دارد که باید از آنان استفاده کرد .jpg1536 jpg1537 jpg1538  jpg1541 jpg1542

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفت : هدف از انتخاب تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی الگو سازی و معرفی الگوهای برتر و تقدیر از تمامی کسانی است که با همه وجود در جهت خدمت به تولید جهادگونه تلاش می کنند .

علیرضا شعبانژاد اظهار داشت : تصمیم داریم حداقل ۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی را در جهت آموزش و ترویج اختصاص دهیم

Share