استاندار در مراسم افتتاح فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان

سرمایه گذاری در گیلان سرمایه گذاری برای ایران و بلکه دنیاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان مزیت نسبی و ارزش افزوده در بخش گردشگری گیلان را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد:سرمایه گذاری در گیلان سرمایه گذاری برای ایران و بلکه دنیاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم افتتاح فاز هفتم موزه میراث روستایی گیلان که باحضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گرشگری کشور برگزار شد با بیان اینکه اگر در گردشگری گیلان یک ریال هزینه شود ده ریال برمی گردد گفت: سرمایه گذاری در گردشگری گیلان در بعد کشوری وحتی جهانی ظرفیت دارد.

IMG_3786 دکتر محمدعلی نجفی با تاکید بر اشراف کامل رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بر مشکلات فرهنگی و گردشگری گیلان گفت:در توسعه پایدار یکی از تکیه گاه های مهم استان توسعه گردشگری است.
استاندار گیلان مزیت نسبی و ارزش افزوده در بخش گردشگری گیلان را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد:سرمایه گذاری در گیلان سرمایه گذاری برای ایران و بلکه دنیاست.
دکتر نجفی با تاکید بر اینکه گیلان در ناهنجاری های اجتماعی و بیکاری جایگاه مناسبی ندارد افزود: برای افزایش اشتغال در استان باید فرصت هایی را که در بخش گردشگری گیلان داریم در کنار مسائل دیگر ازجمله صنعت،کشاورزی و خدمات هرچه بیشتر تقویت کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت پارک ملی بوجاق کیاشهرگفت: وقتی گیلان ظرفیتهای گردشگری همچون بوجاق کیاشهر دارد نباید وضعیت بیکاری اینگونه باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه ما باید از ظرفیت های ملی و جهانی گردشگری استان وکشور بهره بگیریم اظهار کرد: کار و فعالیتی که در دولت تدبیر امید ایجاد شده است ,امید و آرامش را در استان حاکم کرده است.
دکتر نجفی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای ساماندهی وضعیت سواحل دریا گفت: امروز دولت به ساماندهی و بهسازی سواحل دریا وضعیت خوبی دارد و گیلان هم به لحاظ اهمیت این مسئله اقدامات خوبی را درنظر دراد و اعتبارات ویژه ای را به این بخش اختصاص داده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد حضور بیشتر و پر رنگ تر گردشگران در گیلان باشیم.

گفتنی است با حضور استاندار گیلان و معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گرشگری وجمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی فاز هفتم موزه میراث روستایی مربوط به حوزه فرهنگی – معماری کوهستان شرق گیلان و ساختمان فنی و پشتیبانی موزه میراث روستایی گیلان به بهره برداری رسید.
همچنین با حضور دکتر نجفی ودکتر سلطانی فر عملیات احداث نخستین پارک فرهنگی کشور در ضلع شرقی سایت موزه میراث روستایی گیلان با مساحت حدود ١٠ هکتار و در سه فضای فرهنگی،ورزشی-تفریحی و خدماتی آغاز شد.

Share