گفتگوي ديارميرزا با موسوي روزان از صحبت درخصوص جذب مشاورين افتخاري تا شكايت از يك سايت خبري

در جلسه مشترک شورای شهر رشت با سپاه قدس چه گذشت؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت در خصوص اظهارات مطرح شده در نشست مشترک اعضای شورای شهر و سپاه قدس گیلان اظهار داشت:در ابتدا باید بگویم که من خود را فرزند سپاه میدانم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدرضا موسوی روزان در ابتدای سخنان خود ایام شعبانیه را به تحریریه دیارمیرزا و مخاطبان گرامی این پایگاه خبری تبریک عرض نمود و از اینکه در جمع تحریریه دیارمیرزا حضور پیدا کرده بود اظهار خرسندی کرد.
وی ماه شعبان را یک مقدمه و اماده سازی برای ماه رمضان دانست و تصریح کرد: هرکار و اقدامی به مقدمه ای نیاز دارد و روزها و ماه های سال نیز چنین هستند و امیدواریم روزهای آخر شعبان را به خوبی سپری کنیم و برای ورود به ماه مبارک رمضان اماده باشیم.

اولین گفتگوی رسمی من است

moosavi-roozan (3)عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برای اولین بار با یک پایگاه اطلاع رسانی به شکل رسمی گفتگو می کند اظهار داشت: تابحال آنچه که از بنده در رسانه های مختلف در طول چندین ماه گذشته منتشر شده است سخنان و صحبت های من در نشست ها و جلسات مختلف بوده است و با هیچگونه رسانه ای در طول این مدت گفتگوی رسمی نداشته ام و از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابت ایجاد این زمینه برای صحبت با مردم عزیز شهرمان,استانمان و شاید کشور تشکر می کنم.
سیدرضا موسوی روزان با بیان اینکه در همان روزهای اولیه ورود به شورا به این موضوع فکر می کردم که چگونه باید کار را آغاز کنیم خاطرنشان کرد:اعضای شورای دوره چهارم در اولین جلسه بعد از انتخابات به مزار شهدا رفتند و عهد و پیمانشان را با شهدا مستحکم کردند تا بتوانند این راه را به سلامت طی کنند و به سوگندی که یاد کردند تا لحظه ی آخر وفادار بمانند و در خدمت به مردم,نظام و انقلاب و خدمت به دین و مکتب لحظه ای کوتاهی نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان چند صفحه ای نوشته بودم و بر مزار شهدا قرائت کردم ادامه داد: در آن روز احساس خوشحالی به بنده دست داد که در کنار دوستانی هستم که متخصص ,اهل فکر و اندیشه هستند و از تحصیلات عالیه برخوردارند .

موسوی روزان با بیان اینکه مردم را نیز بابت چنین انتخابی تحسین می کردم اظهار داشت: خوشحال بودم که نیروهای ارزشی اعم از جانباز, رزمنده و ایثارگر و دلسوز در جمع اعضای شورا کم نیستند و بنده در چنین فضایی قرار گرفته ام.اما روزها و هفته ها و ماه ها گذشت و اعضای شورا در طول این مدت همدیگر را بیشتر و بهتر شناختند و به حرف ها و صحبت ها به دید کینه و دشمنی نگاه نمی کردیم بلکه به ان دید طلبگی داشتیم .آن دید را داشتیم که داریم بر روی مباحث اصلی و اساسی جامعه بحث می کنیم تا مشکلات را با هم اندیشی و هم فکری یکدیگر حل نماییم.

توسعه و پیشرفت استان از مسیر همدلی می گذرد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با بیا اینکه سخت معتقد هستم که راه توسعه و پیشرفت و جبران عقب افتادگی استان و شهر از راه تعامل و همدلی می گذرد تصریح کرد:  بر این نکته اعتقاد راسخ دارم که افراد باید معتقد و متخصص نیز باشند و بیشترین ضربه را استان و شهر از عدم تفاهم گرفته است و ما نتوانسته ایم دست یکدیگر را بگیریم بلکه در برخی اوقات متاسفانه پای یکدیگر را گرفتیم.

سوال اساسی این است که ما در این ایام چه کرده ایم و چه پاسخی برای مردم داریم؟

moosavi-roozan (1)سید رضا موسوی روزان با بیان اینکه امروز بیش از ۹ ماه از عمر شورای چهارم گذشته است خاطرنشان کرد: سوال اساسی این است که ما در این ایام چه کرده ایم و چه پاسخی برای مردم داریم؟ مردم رشت نسبت به افرادی که عضو شورای قبل بودند و انها را به مواردی نیز متهم می کردند این عقیده را دارند که آنها بالاخره چند پل نیز برای شهر ساختند و باید ببینیم که ما چه پاسخی برای مردم داریم؟!
وی با بیان اینکه اعضای شورا در این ایام به شناخت خوبی نسبت به یکدیگر دست پیدا کرده اند اظهار داشت:مردم به اعضای شورا فرصت کافی را داده اند که یکدیگر را بشناسند و باید تمام تلاش خود را برای سازندگی شهرمان بگذاریم.
موسوی روزان ضمن اعلام اینکه نمی خواهم قضاوتی نسبت به برخی دوستان داشته باشم خاطرنشان کرد:دیدگاه من بر این است که برای دوستی و انسجام و وحدت و عشق آمده ایم و برای این امده ایم که در کنار هم باشیم و ممکن است هزینه ای نیز بپردازیم اما برای عشق و دوستی هزینه پرداختن ایرادی ندارد و اکنون که در جمعی قرار گرفته این که افراد با تخصص و اندیشه و سنین مختلف در آن جمع هستند هیچ عذر و بهانه ای بر ما پذیرفته نیست و باید قدم های مثبتی برای شهر برداریم.
اگر یک عضو شورا خطا کند بقیه ی اعضا از آن خطا در امان نیستند
وی در خصوص نطق دی ماه خود در جلسه شورای شهر که در آنجا از همه ی اعضا خواسته بود” به گفته ها و وعده هایی که به مردم می دهند دقت بیشتری داشته باشند تا از نظر مردم عوام فریبی جلوه ننماید ” اظهار داشت: بنده خودم را در جایگاه نصیحت نمی بینم و اعضای شورا نیز انسان های فاضلی هستند و سخنان ما نیز هرگز از باب نصیحت نیست و کاملا دوستانه و برادرانه است ولی همه ی ما باید از مطالب و گفته هایی که شورا را به سمتی ببرد که سخنان و خطای یک عضو شورا به کل اعضا تسری پیدا کند بدور باشیم. چون مردم شورا را به مانند یک جمع می بینند و اگر یک عضو خطا کند بقیه ی اعضا از آن خطا در امان نیستند.همانطور که قبلا هم اشاره کردم اعضای شورا همگی در قایقی نشسته اند که اگر ان قایق آسیب ببیند هیچ یک در امان نخواهند بود.چنانچه که در گذشته نیز این اتفاق افتاد و دیگران در آتش اشتباهات چند نفر سوختند گرچه ممکن است به اندازه ی آنها خطا و اشتباه نکرده بودند.

باید بسمتی برویم که عملکردمان برای مردم بروز و ظهور داشته باشد /حرف ها و سخنانمان باید بجا و درست باشد

moosavi-roozan (2)این مسئول با بیان اینکه بنده نمی گویم که حرف و سخن کم باشد بلکه می گویم که حرف ها و سخنانمان باید بجا و درست باشد افزود:اگر در جایی نیاز است که موضوعی بصورت مشروح و به کررات گفته شود نباید دریغ کرد اما برخی چیزها باید در حد محدود بیان شود و باید بسمتی برویم که عملکردمان برای مردم بروز و ظهور داشته باشد نه اینکه مردم را به موضوعاتی که معلوم نیست تا چند سال دیگر اتفاق می افتد وعده دهیم .و این یعنی پیش خور کردن چیزهایی که معلوم نیست چه زمانی اتفاق می افتد.
موسوی روزان با اعلام اینکه من می خواهم که اعضای شورا روی عملکردشان حرف بزنند نه صرفا دیدگاه ها و تئوری های خود خاطرنشان کرد:دیدگاه و نظرات همواره وجود داشته و این گفته ها و حرف ها اگر به عنوان ایجاد آمادگی برای جامعه است می توانیم نام ان را آموزش شهروندی بگذاریم اما درخصوص برخی موضوعات تا به کی می توانیم صرفا با اظهار نظر بدان اشاره کنیم؟!برای مثال از نهضت آسفالت حرف می زنیم و اعتقاد بنده نیز براین است که شهر رشت به نهضت آسفالت نیاز دارد اما باید ببینیم که آیا امکانات,نیروی انسانی و پول ما اجازه ی اجرایی شدن نهضت آسفالت را به ما می دهد؟ یا اینکه ما فقط می خواهیم لکه گیری کنیم و بصورت محدود مشکل را برطرف کنیم.پس از کلمات و جملات باید بخوبی استفاده شود.نهضت یعنی یک حرکت همه گیر همانند نهضت انقلاب اسلامی ! از اینکه شهر به لحاظ آسفالت به یک نهضت نیازمند است هیچ شکی وجود ندارد اما آیا توان انجام آن را داریم؟ بنابراین ما باید برابر توان و وسع خود به همان میزان از کلمات و جملات استفاده کنم و این مسئله در ارتباط با همه ی موضوعات صدق می کند.

کمیسیون حمل و نقل از فعالترین کمیسیون های شورای شهر است
عضور دوره ی چهارم شورای شهر رشت کمیسیون حمل و نقل را یکی از کمسیون های فعال شورا دانست و اظهار داشت:اعضای کمیسیون حمل و نقل از ریاست کمیسیون آقای رسولی گرفته که رشته ی تحصیلی شان در این زمینه است و تا  آقای کارگرنیا که زمانی در جایگاه فرمانده ی نیروی انتظامی رشت قرار داشتند و به نوعی درگیر با موضوعات تخصصی کمیسیون بودند دوستانی هستند از لحاظ تخصص و تجربه صاحب نظرند.
وی موضوعات مطرح شده در کمیسیون حمل و نقل را موضوعات بسیار کاربردی و بعضا اساسی شهر دانست و تصریح کرد:بحث مهم و اساسی مترو در کمیسیون حمل و نقل مطرح شده و اعتقاد شخصی من قبل از اینکه به شورا ورود کنم قابلیت رشت برای ایجاد مترو در این شهر بود.و کارهای مطالعاتی صورت گرفته نیز برا این قابیلت تاکید دارند و در جلسه ای جناب دکتر عربانی بطور مفصل و  با دلایل متقن از ایجاد مترو دفاع کردند و بنده نیز مدافع این فکر هستم.

در جلسه شورای عالی ترافیک کشور باید از طرح مترو رشت دفاع جدی و خوبی داشته بشیم

moosavi-roozanوی با بیان اینکه در کوتاه مدت می توانیم با اتوبوس های بی آر تی و ترموا مشکلات را حل کنیم افزود:علاج اصلی حل معضل ترافیک شهر رشت ساخت مترو است.و با توجه به وسعت خبابان های شهر طرح های چون اتوبوس وپژه که از میدان شهدای ذهاب تا میدان مصلی در نظر گرفته شده در مسیر با مشکلات و سختی های زیادی رو به رو است .
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه این طرح ها بطور مسکن عمل خواهند کرد افزود: لزوم توجه به مترو برای رشت ضرری است و در جلسه شورای عالی ترافیک کشور باید از طرح مترو رشت دفاع جدی و خوبی داشته بشیم.و باید به این نکته توجه شد که ۵۰ درصد اعتبار ساخت مترو توسط دولت تامین می شود و بعلاوه موجب می شود که در هنگام بحران مردم رشت دارای پناهگاه ایمن باشند.برای مثال در جنگ جهانی دوم از تونل های مترو بعنوان پناهگاه استفاده می کردند.

انجام کار مطالعاتی مترو در دو مسیر شهر رشت

موسوی روزان از کار مطالعاتی بر روی ساخت مترو در دو مسیر خبر داد و تصریح کرد:کار مطالعاتی بر روی مسیر دخانیات تا آج بیشه بطول ۱۳ کیلومتر و همچنین مسیر دانشگاه گیلان تا فرودگاه رشت بطول ۱۳ کیلومتر و در مجموع ۲۶ کیلومتر انجام شده است و محل تقاطع نیز در میدان شهرداری(شهدای ذهاب)خواهد بودو در هر یک کیلومتر نیز یک ایستگاه خواهیم داشت. و به عنوان یک کار مطالعاتی در دستور کمیسیون حمل و نقل قرار گرفته است و امیدواریم در آینده نه چندان دور با یک دفاع جدی بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.و هرچه از عمر شورا سپری شود موضوعات مهم بیشتری در شورا به بحث گذاشته خواهد شد.

کمیسیون فرهنگی گام های موثری برداشته است

rozan-moosavi14 (6)عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت اعضای این کمیسیون را علاقه مند به کار فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: جناب آقای شوقی که رییس کمیسیون هستند علی رغم اینکه رشته ی تخصصی شان عمران است اما از گذشته ی دور در کارهای فرهنگی بطور جدی حضورداشتند .و زمانیکه در بسیج دانشجویی گیلان بودند کارهای خوبی انجام دادند و خودم من نیز که عضو کمیسیون فرهنگی هستم آخرین مسئولیتم معاونت آموزشی و پژوهشی حراست کل کشور بوده است و در همین موضوعات کار کرده ام و دوستان دیگر نیز چنین هستند.
وی ۱۰ جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت را بسیار خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد و موسسات و کانون های مردمی در جلسات فرهنگی شرکت کردند و ارائه برنامه داشته اند و کمیسیون فرهنگی نیز در تلاش است تا انها را هدایت کند تا به اهدافی که مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال داشته اند برسیم و این کمیسیون تلاش های جدی در این خصوص انجام داده است.
موسوی روزان به برگزاری جشن بزرگ انتظار در نیمه شعبان اشاره داشت و بیان کرد:چنین جشن کم نظیری از لحاظ کمی و کیفی در استان گیلان برای اولین بار انجام شده است و از صداوسیمای استان گیلان بابت اینکه حق مطلب را در پوشش تصویری این مراسم نتوانست ادا کند گلایه مندم و انتظار بود که حداقل بخشی از مراسم را بصورت زنده برای مردم استان پخش می کردند.

روز یکشنبه در خصوص نشست کلانشهرها نظراتی بیان خواهیم کرد

سیدرضا موسوی روزان درخصوص به این سوال که نشست روسای کلانشهرهای در رشت را چگونه ارزبابی می کنید و تا چه میزان  این جلسات را موثر می دانید اظهارداشت:اگر اجازه بدهید از پاسخ به این سوال صرف نظر می کنم و شما را به جلسه روز یکشنبه شورا وعده می دهم و بنده و دوستان در خصوص نقاط ضعف و قوت این اجلاس نظراتی را بیان خواهیم داشت.

فرزند سپاه هستم

عضو شورای شهر رشت در خصوص اظهارات مطرح شده در نشست مشترک اعضای شورای شهر و سپاه قدس گیلان اظهار داشت:در ابتدا باید بگویم که من خود را فرزند سپاه میدانم.تفکر ,اعتقادت و دفاع از ارزش ها در ابتدای پیروزی انقلاب در سپاه شکل گرفت و خود را مدیون سپاه می دانم.بنده در سپاه رشد کردم و بزرگ شدم و سپاه را یک نهاد مردمی,انقلابی و اعتقادی و یا همان تعبیری که حضرت امام اشاره کردند که” اگر سپاه نبود کشور نبود” هنوز در ذهن من است و در عین حال منکر تلاش های دیگران نیستم اما تفکر من نسبت به سپاه پاسداران اینگونه است.
سپاه در پروژه های بزرگ شهر ورود کند

rozan-moosavi14 (4)وی بر لزوم مشارکت بیشتر با سپاه تاکید کرد و افزود:طبیعی است از برگزاری چنینی جلساتی استقبال شود.سپاه امروز در سازندگی کشور نقش داره و از توانمندی مالی تخصصی خوبی برخوردار است و اعتماد بیشتری به سپاه نسبت به سایرنهادها وجود دارد .
موسوی روزان با بیان اینکه ورود سپاه به پروژه ها بزرگ شهر می تواند بسیاری از مشکلات شهر از جمله دو رودخانه زرجوب و گوهر رود را حل نماید خاطرنشان کرد:باید فضای این دو رودخانه که بیش از ۷۰ سال است فاضلاب شهر به داخل ان ریخته می شود پاکسازی شود و الحمدالله قدم هایی در این راه برداشته شده است و در بحث آلودگی این دو رود می توانیم با کمک قرارگاه خاتم و حمایت سپاه قدس گیلان به نتیجه ی خوبی برسیم.

در جلسه مشترک شورای شهر رشت با سپاه قدس چه گذشت؟! / پایگاه های خبری حق نقد شخصیت افراد را ندارند

rozan-moosavi14 (5)وی با اشاره به اینکه شورای شهر به دنبال برگزاری یک جلسه ی مشترک با سپاه قدس گیلان بود اظهار داشت:سردار هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان از برگزاری چنینی نشستی استقبال کردند و جلسه ی چند ساعته ای برگزار شد و اعضای شورا شهر مشارکت خوبی در این نشست داشتند اما یکسری حواشی هم وجود داشت که در آن جلسه مطرح شد و بخشی از حواشی نیز مربوط به خود من بود البته اظهارات من در آن جلسه به نیت خیرخواهی بود نه دشمنی و تخریب چهره ی دوستان!
عضو شورای شهر رشت با علام اینکه در شب پیش از برگزاری جلسه مشترک با سپاه یکی از سایت های خبری ,شخصیت حقوقی و حقیقی اعضای شورا را به نقد کشیده بود تصریح کرد:با تمام احترامی که برای پایگاه های خبری قائل هستم اما باید بگویم که آنها حق نقد شخصیت حقیقی افراد را ندارند بلکه باید به نقد اخبار و رویدادها بپردازند و به تاثیرپذیری این رویدادها در توسعه شهر بپردازند.
موسوی روزان با بیان اینکه این سایت محلی مطالبی را منتشر کرد و آنطور که مورد علاقه و سلیقه شان بود اکثر اعضای شورا را به صفاتی نسبت داد اظهار داشت:در ان مطلب یکی از اعضای شورا را هیجان زده و عجول معرفی کرد.تعدادی از دوستان را اصلاح طلب و تعدادی دیگر را اصولگرا معرفی کرد و همچنین اعضای شورا را به طیف اکثریتی و اقلیتی تقسیم بندی کرد و برای من هنوز جای سوال است و نفهمیده ام که اکثریت و اقلیت را آنها چگونه تعریف کرده اند!
وی با بیان اینکه مطالب منتشر شده در آنجا عین اختلاف انگیزی و نفاق بین اعضای شورا است خاطرنشان کرد:در آن مطلب گفته شده که برخی اعضا آینده ی روشنی دارند و برخی دیگر آینده ی تاریکی دارند و مشخص نیست سر از کجا در میاورند.به برخی گفتند که انها انسانهای بسیار خوش نامی هستند و به برخی هم نسبت داده اند که در بازشماری آرا بطور زوری خودشان را وارد شورا کرده اند .
وی هر یک از افراد را از لحاظ شخصیتی دارای تعریف منحصر به فرد خودشان دانست و گفت:مطمئنا توانمندی های افراد یکسان نیست اما سایت ها و پایگاه های خبری در جایگاهی نیستند که چنین اظهاراتی را مطرح نمایند.برای مثال درخصوص کمیسیون فرهنگی شورا گفته اند که این کمیسیون ناکارآمد است ! اینگونه نظر دادن و برخورد کردن نادرست است و برای افکار عمومی درخصوص چنین اظهاراتی چه پاسخی داریم؟اینکه احساس کنیم در جایگاه یک پایگاه خبری هستیم آیا درست است هرچه دلمان خواست بنویسیم ؟
موسوی روزان با بیان اینکه در آن نوشته نویسنده سعی کرده رفتار برخی را توجیه نماید اظهار داشت:برای یک اقدام مشابه که توسط اعضای شورا انجام شده است اظهار داشته که این فرد از روی استیصال مجبور به چنین کاری شده است اما دیگرعضو شورا باید در این خصوص به افکار عمومی پاسخ بدهد که چرا چنین اقدامی انجام داده است! و این نشان دهنده ی این موضوع است که مطالب منتشر شده سلیقه و دیدگاه شخصی خودمان بوده نه انچه که در واقعیت وجود داشته است.و این برخورد اصلا مناسب نیست.

عضو شورای شهر رشت مطالب منتشر شده در برخی نقدها را حاوی اهانت به اعضای شورا دانست و افزود:اعتقاد من بر این است که این توهین ها باید در دادگاه مطرح شود و با اینگونه افراد که به خود اجازه ی اظهارنظر درخصوص شخصیت افراد را میدهند برخورد قاطع صورت گیرد.اینکه به بهانه سالروز انتخابات بیاییم به جای پرداختن به اقدامات انجام شده به نقد شخصیت افراد بپردازیم کار شایسته ای نیست.
موسوی روزان با بیان اینکه پایگاه خبری نباید خودش در جایگاه قضاوت بنشیند و در خصوص شخصیت افراد اظهار نظر نماید, تصریح کرد: باید برای اعضای شورا احترام قائل شویم و اجازه بدهیم هریک از انها حرفهای خود را بزنند و مردم و افکار عمومی قضاوت کنند که کدام کمیسیون بهتر عمل کرده و کدام عضو شورا مثمر ثمر تر بوده است.
این مسئول از نویسندگان چنین یادداشت های خواستار تجدیدنظر در خصوص اینگونه مطالب شد و گفت:سایت های دیگری نیز بوده اند که عین مطلب را بازنشر داده اند شاید انها بگویند که از لحاظ قانونی مسئولیت بر گردنمان نیست اما باید بگویم که شما هم به آن سایت کمک کردید و آتش بیار معرکه شدید .

رسانه ها در جایگاه قضاوت ننشینند بلکه به مردم فرصت قضاوت بدهند

rozan-moosavi14 (2)عضو کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه آن افرادی که به بنده و سایر دوستان توهین کرده اند بنده به هیچ وجه به انها توهین نخواهم کرد افزود: اما این انتقاد شدید را به آنها دارم که باید به رسالت خود توجه کنند و خودشان در جایگاه قضاوت ننشیند بلکه با اطلاع رسانی دقیق و منصفانه به مردم فرصت قضاوت بدهند.
اینکه بگوییم “یک فرد اگر بصیرت داشته باشد هرگز کاندیدای انتخابات نخواهد شد” چه معنایی دارد؟!آیا داریم به مردم این موضوع را القا کنیم که که اگر وی روزی کاندیدا شد بی بصیرت خواهد شد؟!ممکن است فردی احساس کند که در جایگاه مجلس می تواند خدمت بیشتری به مردم کند.
وی آبرو و شخصیت افراد را مهم دانست و گفت:هیچ کدام از اعضای شورا حتی انهایی که در ان مطلب از آنها تعریف و تمجید شده است نباید خوشحال باشند چون ممکن است در روزهای آینده این اتفاق برای انها نیز بیفتد و شخصیت آنها نیز مورد نقد قرار بگیرد.اینکه امروز یک سایت خبری از برخی تعریف کرد مطمئنا در آینده می تواند شخصیت آنها را به گونه ای دیگر معرفی نماید و این روش کاملا نادرست است.
موسوی روزان با بیان اینکه قانون مشخص کرده است که این ۱۵ نفر عضو شورای شهر شده اند گفت:اینکه بگوییم یک فرد با باز شماری ارا وارد شورا شده است اما به این موضوع اشاره نمی کنیم که ان فرد در ابتدا نفر هشتم نهم بوده اما در بازشماری آرا چند پله سقوط کرده نه اینکه به زور خود را وارد شورا کرده است و آن فرد نیزتاکنون حرفی نزده و خود را مطیع قانون دانسته است.

موضوعات مطرح شده در یک سایت خبری باید بطور صریح و قانونمند در دادگاه پیگری شود

rozan-moosavi14 (3)وی در خصوص علت بیان این موضوعات در جلسه مشترک سپاه قدس با شورای شهر رشت گفت:چون رویداد مصادف شده بود با برگزاری این جلسه بنده از ریاست شورا خواستم به عنوان فردی که رییس شورا است از اعضای شورا و جایگاه آن دفاع کند و محکم و قانون مند پشت این مسئله بایستد و نسبت به آن سایت خبری در دادگاه و مراجع صالحه اعلام جرم کند و از اعضای شورای شهر دفاع نماید.و در آنجا هم گفتم که هیچ کدام نباید خوشحال باشیم که از ما در آنجا تعریف شده است و انتشار ان مطلب عین اختلاف افکنی و تفرقه بین اعضای شورا بوده است.
موسوی روزان با اشاره به اینکه شاید مسائل پشت پرده ای وجود داشته باشد اظهار داشت: نیت من از گفتن این سخنان بدان معنی نیست که افراد خاصی پشت این قضیه هستند اما بنده در آن جلسه از ریاست شورا اسم بردم و از وی خواستم و اکنون هم می خواهم که این قضیه بصورت صریح ,محکم و قانونمند پیگری شود و ذره ای نسبت به این قضیه کوتاه نیاید.البته آقای دکتر جمشیدی تاکنون نسبت به این سایت هیچ موضعی نگرفته است و در آن جلسه نیز اظهار نظری نکرده اند اما یکی از دوستان به بنده اطلاع داده اند که آقای جمشیدی مصمم هستند که این مورد را در دادگاه پیگیری نمایند و تکلیف برخی سایت ها را مشخص نمایند چون ممکن است است که این اتفاق برای سایر مدیران نیز بیفتد.
عضو شورای شهر رشت در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ عضو شورا تاکنون نظر مثبتی در خصوص مطالب این سایت نداشته اند و از دوستان نیز میخواهم که نسبت به این سایت خبری چراغ سبزی نشان ندهند.

موسوی روزان درخصوص دیگر موارد مطرح شده در ان نشست گفت: درخواست اعضای شورای شهر رشت از سردار محمدی این بوده است که سپاه قدس گیلان و قرارگاه خاتم در پروژه های بزرگی که شهرداری به تنهایی توانایی انجام آن را ندارد وارد شوند و دست شهرداری رشت را بگیرند و ایشان نیز این موضوع استقبال کردند و لبیک گفتند و یک گروه از سوی سپاه و گروه دیگر از سوی شهرداری و شورا مشخص شده است و قرار شده این دو گروه جلسات مشترکی برگزار کنند تا بصورت عملیاتی کارها آغاز شود.

رشت نیازمند ثبات در مدیریت شهری است

عضو شورای شهر رشت درخصوص عملکرد شهردار رشت گفت: در زمانی که از شهردار رشت در شورای شهر طرح سوال شده بود نیز به این موضوع اشاره کردم. یکی از آسیب های که شهر رشت در طول عمر خودش دیده این است که ثبات مدیریت نداشته است.برای مثال در بهار سال ۹۲ آقای ثابت قدم شهردار رشت بودند.در تابستان آقای میرحقجو , در پاییز آقای بهارمست و در زمستان نیز آقای خلیلی! یعنی در چهارفصل سال رشت ۴ شهردار به خود دیده است.اما می بینیم که شهردار قزوین ۸ سال است که مشغول کار است.یا شهردار اصفهان ۱۱ سال است که بر سر کار حضور دارد و اتفاقات یش امده در اصفهان نیز کاملا قبال مشاهده است.شهردار تهران نیز ۹ سال است در این سمت حضور داشته است.
موسوی روزان در ادامه اظهار داشت: اگر ثبات مدیریتی در شهرداری تهران وجود نداشت هرگز تهران شاهد چنین توسعه ای شهری نبود و ثبات مدیریتی یک اصل است.

عملکرد شهردار رشت قابل دفاع است و نمره ی قابل قبولی میگیرد

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه ممکن است درخصوص آقای خلیلی در ابتدا نظراتی وجود داشته باشد گفت:عملکرد آقای خلیلی در بحران برف خوب بود و نمره ی قابل قبول می گیرد.یا در زمان عید نیز عملکرد مناسبی داشته اند.در اجرا پروژه روان آب های سطحی نیز عملکرد ایشان قابل دفاع است و به آقای خلیلی درباره اقدامات و کارهایی که انجام داده نمره بدهیم واگر اینگونه پیش برود آقای خلیلی در مسیر توسعه و سازندگی بیشتر تلاش می کند و می داند که هرکجا اگر ضعفی داشته باشد نمره ی منفی خواهد گرفت و هرکجا نیز عملکرد خوبی داشته باشد ما به انصاف رفتار کرده و به او نمره ی خوبی می دهیم.
موسوی روزان با اشاره به اینکه به هیچ وجه نمره ی بدی به آقای خلیلی نمی دهم تصریح کرد:خوشبختانه کار ممیزی نیز در سطح رشت در حال اجراست و اگر این کار به سرانجام برسد شاهد یک شکوفایی در بودجه شهرداری رشت خواهیم بود و این ابتکار عمل خود آقای خلیلی بوده است و ایشان حدود سی نفر از جوانان تحصیلکرده ی خوش فکر را گرد هم آورده تا کار ممیزی را انجام دهند تا بتوانیم درآمدهای پایدار را مشخص نماییم.
موسوی روزان با بیان اینکه من دربرابر عملکرد اظهارنظر می کنم و امتیاز می دهم خاطرنشان کرد:.بنده وکیل مدافع آقای خلیلی نیستم اما در برابر عملکرد خوب دفاع می کنم.ضمن اینکه در این مدت نمی توان یک ارزیابی صد در صدی داشت و باید به ایشان فرصت کار بدهیم.

افراد جذب شده عنوان مشاورین افتخاری شورا را دارا هستند

rozan-moosavi14عضو شورای شهر رشت درخصوص سوالات خود در صحن شورا درمورد جذب مشاورین گفت:بنده شخصیت آقای جمشیدی را دوست دارم و علاقه مندم که کوچکترین آسیبی ایشان را تهدید نکند.درخصوص مشاورین دیگر اعضای شورا نیز موضوعاتی را مطرح کردند و حتی برای برخی مدیران نیز سوال پیش امده بود و فضایی بوجود امده بود که به شکل قانونمند قادر نبودیم به آن پاسخ دهیم.
وی در ادامه اظهار داشت:سوال من از آقای جمشیدی این بود که تعداد مشاورین فعلی ریاست محترم شورا چه تعداد هستند؟ و به چه تعداد از لحاظ قانونی می تواند باشد؟ و این بحث ربطی به مشاورین کمیسیون ها ندارد چون هم اینکه مشاورینی وجود دارد که کمیسیون های مختلف از نظرات انها بهره می برند و حق مطلب نیز چنین است.
موسوی روزان با بیان اینکه استنادات قانونی خودم را دو بار در جلسات شورا بیان کردم اظهار داشت:سوال  من این بود که آیا برای جذب مشاورین نیاز به رای صحن شورا داریم یا خیر؟ و اگر بگوییم نیاز به رای صحن نداریم پس چرا برای برخی از مشاورین از صحن نظرخواهی کرده ایم و اگر ضرورتی وجود نداشت پس نباید در صحن مطرح میشد.
وی بحث حقوق مشاورین را ابهام دیگر این بحث دانست و گفت: آیا چارچوب قانونی در این خصوص وجود دارد و یا اینکه رییس محترم می تواند هرمقدار که دلش بخواهد حقوق پرداخت کند. و ما باید یک تعریف قانونی در این خصوص داشته باشیم و به آیین نامه های مختلفی که هیئت دولت از زمان آقای هاشمی ,آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد مصوب کرده باید توجه داشته باشیم و باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.
موسوی روزان با اشاره به اینکه دو مشاور شورا از قدیم همکاری داشته اند اظهار داشت:باتوجه به نیازهایی که وجود داشت با این دو مشاور قرارداد همکاری امضا شد و دو فرد دیگر نیز جدیدا در کنار آن افراد قرار دارند و با آنها قرار داد امضا شده است.
عضو شورای شهر رشت با اعلام این موضوع که آقای جمشیدی اعتقاد دارند که دو نفر از دوستان مشاور افتخاری رییس شورا هستند تصریح کرد: سردار عزیز جناب آقای امیرگل در مدت اخیر در جایگاه مشاور شورا قرار گرفته اند و جناب آقای طوماری نیزکارهای رسانه ای و مطبوعاتی را انجام می دهند و عنوان مشاورین افتخاری شورا دارند.
وی بر لزوم مشخص شدن جایگاه مشاورین تاکید کرد و گفت:ممکن است یک مشاور افتخاری کاری انجام بدهد که خدای نکرده به ضرر شورا تمام شود بنابراین باید جایگاه انها مشخص شود و اعلام کنیم که تا چه تعداد می توان مشاور داشته باشیم.

قانون اجازه تخلف به سازندگان را داده است

موسوی روزان از عضویت سه نماینده شورا در سه شعبه کمیسیون ماده صد خبر داد و افزود: در ابتدا بنده ,آقای شوقی و آقای کارگرنیا عضو این کمیسیون بودیم و آقای شوقی با توجیه اینکه خواهان وقت بیشتری برای کمیسیون فرهنگی هستند از این کمیسیون استعفا دادند و آقای رجبی جایگزین ایشان شدند.
وی با بیان اینکه معتقد هستیم باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم اظهار داشت:بحث ماده صد قانون با یک ماده و ۱۱ تبصره اجازه ی یک سری تخلفات را به سازندگان داده است.که در تبصره یک اگر تخلفات صورت گرفته با اصول فنی شهرسازی مطابقت نداشته باشد منجر به تخریب می شود اما در بقیه تبصره ها درواقع اجازه ی تخلف داده شده است و این بحث هم مربوط به زمان ما نیست بلکه مربوط به قبل از انقلاب است و پس از انقلاب نیز اصلاحاتی صورت گرفته است.اماباید به سمتی حرکت کنیم که میزان تخلفات به حداقل برسد و تخلفات قانونمند باشند و قابل توجیه باشند.و به سمتی نرویم که فردی که میلیون ها تومان هزینه کرده ماده صد مجبور به دستور تخریب سازه شود

نمره ی فعلی بنده به عملکرد شورا قابل قبول است اما راضی کننده نیست

با همه ی گلایه هایی که از برخی از دوستان در مواقعی داشته ام و گفته ام که بیاییم درکنار یکدیگر باشیم و توانمان را صرف سازندگی شهر کنیم نه اختلافات با یکدیگر ,بنظرم شورا نمره ی قبولی می گیرد اما انتظار این است که شورا نمره ی قبولی خود را بالاببرد و نمره ی فعلی برای بنده راضی کننده نیست و باید به سمتی برویم که نمره ی عملکردی ما عالی و خوب باشد.

موسوی روزان با بیان اینکه درست نیست خودم به خودم نمره ای دهم و باید قضاوت روبرعهده ی مردم و اعضای شورا بگذاریم اظهار داشت:اما می توانم بگویم که قوت و فکر خود م را باتوجه به تعهدی که احساس می کردم در شورا گذاشته ام و برای یک نطق ده دقیقه ای بارها شده که ده ساعت مطالعه کرده ام و سعی کرده ام که سخنانم بی حسا ب و کتاب و نابجا نباشد بلکه درچارچوب قانون باشد.و تلاش کرده ایم پل ارتباطی بین مدیران شهری و شورا و شهرداری باشم چونکه توسعه و پیشرفت شهر را از راه تعامل می بینم و سعی کرده ام که موضوعاتی پیش نیاید تا جدایی بین اعضای شورا با یکدیگر و یا با شهرداری پیش بیاد و امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا مسیر توسعه را بپیماییم.

Share