مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خواستار شد

تشکیل کارگروه مشترک توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه دریای خزر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور در دیدار با معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک به منظور توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه دریای خزر را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط‌عمومی منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور در دیدار با معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک به منظور توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه دریای خزر را مطرح کرد.

Mr-masror-@-mr-larijani-1393.03.28وی اظهار کرد: گسترش همکاری‌های بین‌المللی، توسعه مراودات تجاری و فعال‌سازی مسیرهای تجاری بین‌المللی نیازمند تأسیس کارگروه متشکل از سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان توسعه تجارت برای هم‌افزایی ظرفیت‌های دو طرف در راستای گسترش ترانزیت کالا و افزایش درآمدهای ارزی کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، کریدور شمال‌ـجنوب و کریدور جدید پیشنهادی از سوی خود که براساس آن مسیر تجاری ایران و چین از طریق راه‌آهن چین به بندر اکتائو و قزاقستان و سپس به بندرانزلی منتهی می‌شود را تشریح کرد.

وی از پیگیری‌های سازمان منطقه آزاد برای فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی که از مسیر این منطقه عبور می‌کنند، خبر داد.

مسرور افزود: دیدار با مسئولان ارشد کشور و مذاکره با مسئولان کشورهای حاشیه دریای خزر و برگزاری نشست مشترک با انجمن صادرکنندگان کشور از مهم‌ترین اقدام‌های این سازمان در شش ماه گذشته به منظور فعال‌سازی کریدورها و گسترش تعاملات بین‌المللی بوده است.

وی خواستار بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان توسعه تجارت برای معرفی مزایای قانونی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و محصولات تولیدی در این منطقه در سطح کشورهای حاشیه دریای خزر با همکاری رایزنان بازرگانی کشور شد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت، منطقه آزاد انزلی را مکانی بسیار مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کرد.

میرابوطالب بدری افزود: اقدام‌های صورت گرفته از سوی این منطقه در ماه‌های اخیر قابل قدردانی است و به توسعه ظرفیت‌های ترانزیت بین‌المللی کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر می‌توانند نقش مهمی در توسعه مراودات تجاری کشور ایفا کنند، خاطرنشان کرد: با اتصال بندرانزلی به شبکه راه‌آهن کشور و با عنایت به مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی و موقعیت استراتژیک آن تحول بزرگی در ترانزیت تجاری خارجی کشور روی می‌دهد.

Share