پس از برخورد توهین‌ آمیز عضو شورای شهر رشت

ترک جلسه علنی شورای شهر رشت توسط خبرنگاران+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برخورد توهین‌آمیز عضو شورای شهر رشت با خبرنگاران رسانه‌ها منجر به ترک جلسه شورای شهر توسط این قشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا برخورد توهین‌آمیز عضو شورای شهر رشت با خبرنگاران رسانه‌ها منجر به ترک جلسه شورای شهر توسط این قشر شد.

به نقل از رشت پرس، خبرنگاران رسانه های استان گیلان که بنا به دعوت روابط عمومی شورای شهر رشت از طریق سامانه پیام کوتاه در ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز در محل عمارت شورا حضور یافته بودند به دلیل نبود فضای کافی و عدم توجه اعضای شورا برای استقرار خبرنگاران صحن علنی شورا را ترک کردند.

خبرنگاران رسانه های جمعی استان که بدون دریافت ریالی از هیچ نهاد قانونی صرفا برای پوشش خبری حضور می یابند، امروز با توهین یکی از اعضای شورای شهر و عدم وجود فضا برای نشستن در جلسه صحن علنی آن مکان را ترک کردند.

لازم بذکر است فضای صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت با تغییراتی که اخیرا در آن صورت گرفته از حداقل فضا برای حضور خبرنگاران برخوردار است و مقرر شده است تا اتاقی جنب صحن علنی شورا مجهز به ویدئو پروژکتور برای خبرنگاران در نظر گرفته شود تا خبرنگاران فقط به انعکاس جلسات بپردازند و به قول یکی از اعضای شورای شهر که امروز با صحبت هایش به اصحاب رسانه توهین کرد صحبت های خصوصی بین اعضای شورا و شوخی های رد و بدل شده آنان را در روزنامه ها و خبرگزاری ها درج نکنند و هنوز فضایی برای استقرار خبرنگاران در نظر گرفته نشده است وعصر امروز فقط در صحن علنی شورا شش صندلی برای نشستن موجود بود که این میزان صندلی با تعداد خبرنگارانی که به شورا از طریق سامانه پیامکی روابط عمومی دعوت شده بودند مغایرت داشت و هیچ کدام ازاعضای شورا نیز به اعتراضات خبرنگاران در این زمینه بها ندادند و اصحاب رسانه نیز تصمیم گرفتند به صورت جمعی محل جلسه را ترک کنند .

همچنین سیزدهمین جلسه کمیسیون حقوقی شورای شهر نیز که از طریق پیامک به اطلاع خبرنگاران رسیده بود و مقرر شده بود در ساعت ۱۲ ظهر امروز برگزار شود بدون اطلاع رسانی کنسل شد .

جای تاسف است که شورای اسلامی کلانشهر رشت که دارای ریاست و اعضای فرهیخته و دانشگاهی است با روابط عمومی خود هیچگونه تعاملی در خصوص دعوت از خبرنگاران ندارد و اصحاب رسانه که در سرما و گرما به علت رسالت خبری خود در جلسات حضور می یابند به اینگونه مورد تضعیف شخصیت و توهین قرار می گیرند.

اگر قرار است که خبرنگاران پوشش خبری شورای شهر رشت را بر عهده نداشته باشند و اخبار جلسات را در اختیار مردم قرار ندهند، پس معقول است که جلسات به صورت غیر علنی برگزار گردد !

در هر صورت چنانچه اختلافاتی در عزل و نصب های شورای اسلامی شهر رشت رخ می دهد نمی بایست کانون توهین ها و تخریب شخصیت های آن وارد فضای عملکرد فرهنگی خبرنگاران، مسئولان نشریات و مطبوعات و رسانه ها گردد چرا که خبرنگاران به عنوان وظیفه خود در انعکاس عملکرد مدیران خود گام بر می دارند و نمی بایست این چنین مورد غضب و سرزنش های توهین آمیز واقع شوند .

این اقدام تامل برانگیز رئیس شورای اسلامی شهر رشت که خود فردی دانشگاهی و علمی به حساب می آید شاید نباید به مثابه کلاس درس در مقاطع ابتدایی باشد چرا که اعضای شورای اسلامی شهر با اعتماد و اتفاق آرا مردم اینک در حال خدمتگذاری می باشند پس شایسته است ریاست محترم شورای اسلامی شهر با سعه صدر و درایت بیشتر به نقطه نظرات مختلف ترتیب اثر دهد چرا که همگان به دنبال سربلندی و افتخار آفرینی شهر رشت و انعکاس عملکرد مدیران در عرصه های ملی و فراملی می باشند.

در پایان شایان ذکر است فاطمه شیرزاد بعنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت این اقدام توهین آمیز را تائید کرد و با رایزنی های مکرر سعی در برگرداندن خبرنگاران به صحن علنی شورا داشت که در جای خود ستودنی بود ولی خبرنگاران ضمن احترام به سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت محل عمارت شورا را ترک کردند.
20140525_162930   20140525_16311320140525_16294420140525_163024

Share