السفیر: اوباما آماده سفر به تهران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه لبنانی « السفیر» در شماره روز دوشنبه خود به نقل از منابعی نوشت: « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا از هم اکنون خود را آماده می کند تا در صورت دستیابی به توافق با تهران، در سال ۲۰۱۶ و در پایان دوره ریاست جمهوری خود به ایران سفر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه لبنانی « السفیر» در شماره روز دوشنبه خود به نقل از منابعی نوشت: « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا از هم اکنون خود را آماده می کند تا در صورت دستیابی به توافق با تهران، در سال ۲۰۱۶ و در پایان دوره ریاست جمهوری خود به ایران سفر کند شبیه همان اقدامی که « ریچارد نیکسون» در سال ۱۹۷۲ با سفر به چین انجام داد.images

السفیر با بیان اینکه « اوباما اولین سفر خارجی خود را در سال ۲۰۰۹ با دیدار از ترکیه شروع کرد»، افزود: « حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران بهترین زمان را برای سفر به ترکیه انتخاب کرده و دست او برای رایزنی با مقامات ترکیه باز است.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « توافق ایران و غرب معادلات منطقه و جهان را تغییر می دهد»، اضافه کرد: توافق ایران و غرب بویژه آمریکا در خصوص موضوع هسته ای که انتظارمی رود بزودی حاصل شود قطعا معالات منطقه ای و بین المللی را تغییر خواهد داد.

السفیر تاکید کرد: اکنون شرایط بگونه ای تغییر کرده است که ترکیه ، ایران را فرصتی برای خود در منطقه می داند تا جایگاه از دست رفته خود در منطقه را بازیابد. این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: امروز اختلافات غرب و آمریکا با ترکیه زیاد شده بویژه اینکه مشخص شده عنصر مسلحی که به یک موزه در بروکسل حمله کرد بارها به ترکیه رفت و آمد داشته است.

السفیرکه در دو گزارش جداگانه به سفر رییس جمهوری ایران به ترکیه و سفر هیات ایرانی به ژنو پرداخته است، نوشت: مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در باره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران وارد مرحله جدیدی شده است و همزمان با سفر روحانی به ترکیه، یک هیات ایرانی هم عازم ژنو سوئیس شد تا با هیاتی آمریکایی و به مدت دو روز گفت و گوکند.

این روزنامه لبنانی افزود: هیات ایرانی قرار است روز چهارشنبه آینده هم در رم پایتخت ایتالیا با یک هیات روسی پشت میز مذاکرات بنشیند تا همه شرایط برای امضای توافق نهایی در باره برنامه هسته ای ایران فراهم شود.

Share