گلایه عضو هیات تحقیق و تفحص از عدم همکاری مدیران دولت قبل :

آیا آستانه تحمل جامعه تخلفات بنیادشهید در ۶سال گذشته را بر می‌تابد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه از انجام طرح خوشحال خواهد شد، شروع به تخریب چهره طراحان اصلی تحقیق و تفحص کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جمهوریت ,در ادعای پاک دستی رکورد زده بود. در تخلف هم اما امروز رکورد را به نام خود ثبت کرده است.

bonyadنزدیک یک سال پیش بود که به دلیل برخی شکایات و اعتراضات مردمی از بنیاد شهید و همچنین آشکار شدن برخی اختلاس ها، از جمله ماجرای ۱۷۰۰ میلیارد ریالی و انتقال آن به خارج از کشور، تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

عدم شفافیت مالی، وجود شائبه ها در بخش های اقتصادی بنیاد و کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی ، از جمله دلایل پیگیری این طرح در مجلس نهم عنوان شد. پیش از این نیز خانواده های جانبازان و ایثارگران دوران جنگ در مقابل مجلس تجمع کرده بودند؛ آنان به خدمات حمایتی بنیاد شهید اعتراض داشتند.

اما بنیاد شهید در دولت قبل ، از همان آغاز زمزمه طرح تحقیق و تفحص، تلاش کرد آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس گفتند، با فرستادن برخی معاونت های خود به مجلس شورای اسلامی و رایزنی با نمایندگان، از انجام این طرح جلوگیری کند که با مخالفت و مقاومت نمایندگان طرح روبه رو شد.

به این ترتیب، پس از تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه از انجام طرح خوشحال خواهد شد، شروع به تخریب چهره طراحان اصلی تحقیق و تفحص کردند.

کار تا بدان جا پیش رفت که مسعود زریبافان در مسیر تهدیدهایی که می کرد، بار دیگر طراحان تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی را زیر سؤال برد و اظهار داشت: با اعلام تخلفات ایشان، این نمایندگان برای ورود دوباره به مجلس به مشکل بر خواهند خورد.

به هر حال، طرح تحقیق و تفحص در زمان خود با مشکلات بسیاری روبه رو شد، ولی مقدمات کار فراهم و کار آغاز شد و امروز با گذشت بیش از یک سال از آغاز پروژه ، گویا گزارش در حال تدوین نهایی است.

حالا نیز عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ، دولت احمدی نژاد را ناپاک ترین دولت در زمینه اقتصادی و اداری می نامد و از تخلفات گسترده ۶ سال گذشته در بنیاد شهید که تحت سو مدیریت رخ داده، صحبت می کند. تخلفاتی که به اذعان این نماینده مجلس نگرانی از اثرات روانی افشای آن در جامعه وجود دارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در گفت و گو با جمهوریت با بیان این که هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در حال جمع‌بندی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید است، گفت: فعالیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و تخلفات رخ داده در این بنیاد مربوط به دولت قبل است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: البته ما برای جلوگیری از تکرار تخلفات در بنیاد شهید با مدیران جدید نشست هایی را داشته ایم و علاوه بر این که خواستار برخورد با متخلفان هستیم، سازوکاری نیز تعریف کرده ایم تا از این به بعد ، از بروز تخلف جلوگیری شود.

جعفرزاده ایمن آبادی هم چنین تصریح کرد: در این راستا گروهی برای جلوگیری از شکاف هایی که موجب وقوع جرم در بنیاد شهید شده اند تعیین کرده‌ایم و آنها راهکارها و پیشنهاداتی را به مسوولان جدید بنیاد شهید ارائه می کنند تا از این طریق ریشه فساد برکنده شود.

درزهای بنیاد شهید برای تخلف را شناسایی کردیم/ کار ابتکاری مجلس در پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

jafarzadeh5این نماینده مردم در مجلس نهم هم چنین گفت: مردم بعد از هر تحقیق و تفحصی دو سوال را مطرح می کنند، نخست این که با متخلفات توسط دستگاه قضا چه برخوردی می شود و دوم این که چه کارهایی برای ممانعت از بروز مجدد تخلف صورت گرفته است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که باید زمینه فساد مجدد در بنیاد شهید برچیده شود، گفت: ما درزها و منافذی که در بنیاد شهید زمینه بروز تخلفات ۶ سال گذشته را فراهم کرده شناسایی و از طریق کارگروهی به مدیران جدید اعلام کرده ایم که در کدام بخش های نواقص قانونی و آیین نامه ای وجود دارد.

عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با بیان این که در مورد این پرونده کار ابتکاری صورت گرفته است، گفت: امیدواریم مدیران جدید این نشتی ها را بر طرف کنند تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم.

نگران ابعاد روانی افشای تخلفات مالی در بنیاد شهید هستیم/ فساد رخ داده در بنیاد شهید ناشی از روحیه قانون گریزی دولت قبل بوده است

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اهمیت سرعت در برخورد با جرایم افزود: ما به همین دلیل که احساس می‌کنیم تسریع در جمع‌بندی گزارش تحقیق و تفحص می‌تواند اثر خوبی داشته باشد، درصدد نهایی کردن آن هستیم تا مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در مدت کوتاه‌تری نتیجه این کار را ببینند.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با انتقاد از این که مدیران قبلی همکاری خوبی نداشتند تاکید کرد: مدیران جدید بنیاد شهید با هیات تحقیق و تفحص همکاری کردند و در جریان بررسی های تحقیق و تفحص بسیار متاسف می شدیم که حجم فسادهای مالی ناشی از توهم و سوء مدیریت تا اندازه ای زیاد است که نگران ابعاد روانی افشای آن هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر برخی اطلاعات این پرونده تحقیق و تفحص را به طور محرمانه برای‌دستگاه قضایی ارسال کرده‌ایم و جای تاسف بسیار دارد که آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان وی بر اساس سلایق شخصی خود عمل می‌کرده اند./.

Share