استاندار گيلان در جمع بيش از 120 نفر از فرزندان شهدا

ما موظفیم یاد شهداء را در همه ی بخش های جامعه زنده نگه داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جمع بیش از ۱۲۰ نفر از فرزندان شهدا گفت: این عزیزان از یادگاران ارزشمند شهدا واستوانه محکم واستوار برای حفظ انقلاب هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جمع بیش از ۱۲۰ نفر از فرزندان شهدا با اشاره به اینکه این عزیزان از یادگاران ارزشمند شهدا واستوانه محکم واستوار برای حفظ انقلاب هستند گفت : ضمن اینکه همه ی ما موظف به خدمت به وارثان شهداء هستیم باید به این نکته نیز توجه گردد که مسئولیت شما در پاسداری ازنظام اسلامی سنگین تر از دیگران است .

12به نقل از استانداری گیلان, دکتر نجفی در این نشست که در سالروز ولادت با سعادت حضرت علی ( ع ) و برگزاری جشن پدران آسمانی برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای دوران دفاع مقدس بویژه ۸ هزار شهید سرافراز گیلان گفت : شما فرزندان عزیز شهداء ،وارثان آن بزرگواران ، از ماندگارترین یادگاران دفاع مقدس و استوانه محکم و استوار برای دفاع از حیات پر نور انقلاب اسلامی هستید .

وی با تاکید بر تداوم ضرورت ادامه ی این نشست ها گفت : خوشحالم به عنوان فرزند کوچک این استان در جمع شما هستم که پشتوانه و دلگرمی برای من هستید .

وی اظهار امیدواری کرد: تداوم این نشست ها سبب می شود تا بیش تر بتوانیم با مشکلات پیش روی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران آشنا و آنها را برطرف کنیم.

دکتر نجفی با تاکید بر ضرورت فعال شدن جلسات مشاورین وی با خانواده های معظم شهداء افزود: شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های این بزرگواران برای توسعه ی استان از مسائلی است که بدنبال آن هستم .
وی ادامه داد : فعال شدن بخش مشاورین امور ایثارگران دستگاههای اجرایی برای پیگیری مسائل و مشکلات خانواده های معظم شهداء و ایثارگران ضروری است و شورای مشورتی ایثارگران هم باید فعال شود .
استاندار گیلان با بیان اینکه هرچقدر به خانواده های شهدا خدمت کنیم در مقابل عظمت کار آنان کم و ناچیز است گفت: عزت نظام اسلامی ما چیزی جز ثمره خون پاک شهداء نیست.
دکتر نجفی خاطرنشان کرد: ما موظفیم یاد شهداء را در همه ی بخش های جامعه به ویژه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی ، اداری و بوی‍ژه فرهنگی زنده نگه داریم.
وی افزود: باید به این اصل مسلم در زنده نگه داشتن یادوخاطره ی شهداء توجه داشته باشیم که کار بزرگ آنان صبر، استقامت و ایستادگی بر آرمانهای انقلاب بوده است.
وی با اشاره به سفارشات مکرر رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره ) مبنی بر پاکدستی ، درستی و امانتداری همه ی مسئولان و صاحبان انقلاب گفت : مسئولان باید قدردان فداکاری ها و ایثارگری های شهداء باشند و ضمن حفظ ارزشهای آنان به یادگارانشان نیز خدمت کنند
دکتر نجفی با بیان اینکه نگاه جامعه به خانواده معظم شهداء و ایثارگران متفاوت است گفت : ضمن اینکه همه ی ما موظف به خدمت به این یادگاران شهداء هستیم باید به این نکته نیز توجه گردد که مسئولیت این عزیزان در پاسداری از انقلاب سنگین تر است .
وی، گفت : افرادی به دنبال ضربه زدن به خانواده ی شهداء هستند تا به نظام و انقلاب ضربه بزنند .
وی با بیان اینکه ما پذیرفته ایم امانتدار و صادق باشیم و کرامت ها و ارزشهای اصیل انقلاب را حفظ کنیم گفت: انتظاری که جامعه از من مسئول و شما دارد با دیگران فرق می کند؛اگر عضوی از خانواده ی شهدا دچار اشتباه شود برخی که دائما به دنبال فرصت های خاص برای ضربه زدن به این خانواده ها و انقلاب هستند بزرگ نمایی می کنند.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ایجاد اشتغال فقط در بخش دولتی نیست گفت : بخش خصوصی متعهد در کنار ما و یار و یاور انقلاب است و باید به تقویت این بخش همت بگماریم تا به انتظارات مادران و پدران شهداء که در دیدارهایشان با بنده بر حل معضل بیکاری ، تقویت اقتصاد و معیشت مردم پاسخ شایسته بدهیم .

13اسماعیلی مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان گیلان هم در این نشست با بیان اینکه ۲۷۴۷ فرزند شهید در استان داریم، گفت:در تلاش هستیم تا مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در بخش های مختلف هر چه بیشتر برطرف شود.
تشکیل شورای مشورتی ایثارگران، تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا، فعال تر شدن مشاورین امورایثارگران دستگاه های اجرایی، قوی تر شدن حمایت های حقوقی و قضایی از خانواده های شهداوایثارگران، اختصاص تسهیلات اشتغالزایی و پژوهشی ، تشکیل صندوق حمایت از فرزندان شهدا،حضور بیشتر مسئولین در یادواره ای شهدا،نوآوری در گسترش فرهنگ ایثاروشهادت در جامع ،مقابله با جنگ نرم و جلوگیری از بروز ناهنجاری های فرهنگی و گسترش فرقه های نوظهور انحرافی از جمله مسائلی بود که ۴ نفر از فرزندان شهید به نمایندگی از دیگر فرزندان شهید حاضر در جلسه بیان کردند.
در پایان این نشست نیز از فرزندان شهدا قدردانی شد.

14161718

Share