رحمانی فضلی در نشست با مددکاران اجتماعی حوزه مبارزه با مواد مخدر

تصاویر مرگ معتادان مخدر صنعتی را از تلویزیون نشان دهید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر کشور با بیان آمار مرگ و میر معتادان به مواد مخدر که بر اثر مصرف مواد صنعتی مسموم می‌میرند، گفت: به صدا و سیما گفته‌ام تصاویر مرگ این افراد را نشان دهد؛ مسئولیتش هم با بنده، شاید یکی از این کشته‌ها فرزند خود ما باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر کشور با بیان آمار مرگ و میر معتادان به مواد مخدر که بر اثر مصرف مواد صنعتی مسموم می‌میرند، گفت: به صدا و سیما گفته‌ام تصاویر مرگ این افراد را نشان دهد؛ مسئولیتش هم با بنده، شاید یکی از این کشته‌ها فرزند خود ما باشد.

81156705-5682183رحمانی فضلی در نشست با مددکاران اجتماعی حوزه مبارزه با مواد مخدر سخنانی داشت که مهمترین بخشهای آن در پی می آید:

-شاید بگویند ما یک دولت هستیم و قاچاقچیان گروه اقل، این اشتباه است چرا که آنها یک امپراطوری هستند. اروپا نیز با این مشکل درگیر است، این موضوع مبارزه با مواد مخدر حل نمی‌شود مگر اینکه خود مردم در قالب پیشگیری، مشارکت داشته باشند.
-اکنون پاک‌شده‌های ما در بهترین شرایط ۲۰درصد هستند و ۸۰درصد آنها دوباره درگیر سوءمصرف مواد مخدر می‌شوند. هرقدر در حوزه پیشگیری هزینه کنیم، موفق‌تریم و این میسر نیست جز با مشارکت مردم.
-وقتی می‌گوییم یک میلیون و ۳۰۰هزار معتاد داریم یعنی یک میلیون و ۳۰۰هزار خانواده، ۶۰درصد این افراد ۷۰۰هزار نفر متأهل هستند.
-فرزندان معتادان به طرف همین فضا می‌روند در حال حاضر بیش از ۷۰درصد زندان‌های ما درگیر مواد مخدر هستند. این یعنی درگیر کردن هزینه و بودجه.
-۵۳درصد طلاق در خانواده معتادان به مواد مخدر اتفاق می‌افتد و اگر بخواهیم ناهنجاری‌های وسیع حوزه مواد مخدر را نام ببریم باید بگوییم فرزندان ما در دام یکی از این ناهنجاری‌ها می‌افتند بنابراین باید با نگاه عمیق به موضوع بنگریم.
– ما در تقویت سمن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، اکنون ۵۳درصد فعالیت رسمی سمن‌ها را افزایش داده‌ایم و به سمن‌های غیرقانونی نیز مجوز دادیم تا در این حوزه فعالیت کنند.
-برنامه‌هایی که در صدا و سیما تولید می‌شود رقم خوبی است. ما در درون این جامعه زندگی می‌کنیم و تأثیرپذیری و تأثیرگذاری رفتارهای ما در همینجا شکل می‌گیرد. وقتی فضای جامعه به عنوان برآیند انسان محیط و فعالیت پیشگیرانه هدایت‌گرانه و سالم نباشد در آن فضا هرقدر تلاش کنیم باز قادر به ایفای نقش اصلی نخواهیم بود.
-در هر حوزه‌ای که با مشکل مواجه شدید به من نامه بنویسید. بنده بلاواسطه موضوع را پیگیری می‌کنم. ۹۱درصد مراکز ماده ۱۵ ما خصوصی هستند و ۷۶۰هزار نفر از معتادان به مواد مخدر به این مراکز مراجعه کرده‌اند که نشان می‌دهد بار عظیم این بخش را بخش خصوصی برعهده دارد. مددکاران می‌توانند در کنار همسران معتادان باشند.
-‌ ۸۵درصد افرادی که ماده ۱۶ هستند و به ته خط رسیده‌اند خودشان توزیع‌کننده هستند زیرا درآمدی ندارند و چون به آخر خط رسیده‌اند نیز واهمه‌ای ندارند.
-در تشکیل مراکز خیریه، سمن‌ها، NGOها، مهارت‌آموزی به ویژه برای خانواده‌ها، تشکیل واحدهای تولیدی کوچک برای درآمدزایی به شما کمک می‌کنیم. حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر حوزه مناسبی برای شما است.
-بانک اطلاعات معتادان هنرمند تشکیل می‌شود، بنده می‌گویم با رمان‌نویسان تماس بگیرید تا در این زمینه داستان بنویسند. خلأ موضوع هم ندارند، هزینه چاپ پنج رمان در این زمینه را ما می‌دهیم. همچنین با تشکیل بانک اطلاعات از کسانی که پاک شده‌اند و در گروه‌های موسیقی فعالیت می‌کنند زمینه برگشت آنها را به جامعه فراهم می‌کنیم.
-به ما کمک کنید و طرح دهید تا بنده تصویب کنم. امروز پیش خدای خودم حجت را بر شما تمام کردم. طبق آمار روزانه ۹ نفر به خاطر مصرف مواد مخدر می‌میرند که اگر آن را ضربدر ۳۶۵ روز سال کنید رقم بالایی می‌شود. متأسفانه توزیع‌کنندگان مواد مخدر صنعتی کاملاً مسموم به جوانان می‌دهند. بنده به صدا و سیما گفته‌ام که تصاویر مرگ این افراد را نشان دهند مسئولیتش هم با بنده، شاید یکی از این کشته‌ها فرزند خود ما باشد. درهای ستاد مبارزه با مواد مخدر بر روی شما باز است./فارس

 

Share