فرماندار شهرستان رشت

به تنهایی قادر به مدیریت طرح های ساحلی نیستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه ستاد تامین سلامت دریا و تسهیلات سفرهای تابستانی شهرستان رشت با حضور بخشداران و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه ستاد تامین سلامت دریا و تسهیلات سفرهای تابستانی شهرستان رشت با حضور بخشداران و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار شد.
عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت اظهار کرد: دریا نعمت بزرگی است که خداوند به مردم استان گیلان ارزانی داشته است و ۲۲ کیلومتر از نوار ساحلی در شهرستان رشت وجود دارد که هر ساله برنامه هایی برای تامین سلامت دریا صورت می گیرد .

mahdavوی ادامه داد: شهرستان رشت در ۳ بخش لشت نشاء، خمام و خشکبیجار به دریا منتهی می شود که ما باید با رعایت و حفظ همه ارزشها و شئونات اسلامی فضای مناسبی را برای بهره گرفتن مسافران و شهروندان از دریا فراهم کنیم .

مهدوی افزود: قطعا سفرهای تابستانه امسال زودتر از سالهای گذشته آغاز می شود زیرا به جهت برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، امتحانات دانش آموزان زودتر برگزار خواهد شد و ماه مبارک رمضان نیز زودتر از سال گذشته آغاز می شود پس بر این اساس فرصت کوتاه تری برای برنامه ریزی داریم.

وی متذکر شد: ما امکانات محدودی در دست داریم اما با وجود این امکانات باید تمام تلاشمان را برای ایجاد رفاه و امنیت شهروندان و مسافران بکار گیریم تا شاهد کاهش تلفات انسانی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما می توانیم از مدیریتهای محلی بهره ببریم خاطرنشان کرد: مردم بومی و دهیاران را باید در این کار بزرگ دخیل کنیم زیرا مشارکت و همراهی این افراد می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد .

فرماندار رشت با اشاره به اینکه تمامی دستگاه ها باید در این امر مشارکت داشته باشند افزود: ما به تنهایی قادر به مدیریت طرح های ساحلی نیستیم و هر یک از دستگاهها می توانند در این امر سهیم و وظایفی را بر دوش بگیرند.

در ادامه علی ویشکایی مدیر برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رشت گفت: در سال گذشته ۶ طرح در شهرستان فعال بوده است که در سال جاری ۶ طرح جدید نیز راه اندازی خواهد شد .

وی افزود: در ۲۲ کیلومتر نوار سواحلی شهرستان ۵۵ نقطه خطرآفرین شناسایی و محافظت می شود .

وی با اشاره به کاهش غریق در سال گذشته در این شهرستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کاهش ۶۵ درصدی غریق می توانیم بگوییم که بسیار موفق عمل کرده ایم زیرا تعداد غریق در سال ۹۱، ۱۵ نفر در شهرستان رشت بوده است که در سال ۹۲، به ۶ نفر کاهش داشته است .

ویشکایی متذکر شد: اجرای برنامه فرهنگی در سواحل نقش بسزایی در پر کردن اوقات فراغت مسافران در سواحل و در نتیجه کاهش ناهنجاری ها دارد که ما براین اساس با برپایی غرفه های مختلف و جنگ های شادی تلاش داریم اوقات شاد و مفرحی را برای مسافران و شهروندان ایجاد کنیم/ایسنا

Share