بنزین را گران کردید، کیفیتش را هم بالا ببرید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: باید و می‌توان از دولت و مسئولان تأمین و توزیع حامل‌های انرژی خصوصاً بنزین انتظار داشت که همزمان با افزایش قیمت این محصولات بر کیفیت آن‌ها نیز بیفزایند. به عبارت دیگر بیراه نیست اگر یکی از کلیدهای همراه سازی جامعه با اجرای مرحله دوم قانون […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

benzباید و می‌توان از دولت و مسئولان تأمین و توزیع حامل‌های انرژی خصوصاً بنزین انتظار داشت که همزمان با افزایش قیمت این محصولات بر کیفیت آن‌ها نیز بیفزایند.
به عبارت دیگر بیراه نیست اگر یکی از کلیدهای همراه سازی جامعه با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را همین موضوع یعنی افزایش کیفیت حامل‌های انرژی و به ویژه بنزین بدانیم.
این درست است که افزایش قیمت بنزین به حدودی که در اخبار غیررسمی مطرح شده برای اکثریت جامعه و خصوصاً اقشار فرودست کشور سنگین و دشوار است اما اگر جامعه به این باور برسد که در ازای پرداخت هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بیشتر برای بنزین و اقلام متأثر از افزایش قیمت بنزین، محصول با کیفیت‌تر و بهتری دریافت می‌کنند که آسیب کمتری به سلامتی روح و جسم و بهره‌وری خودروها و… آنان می‌زند، این افزایش هزینه و دشواریهای ناشی از آن را آسان‌تر و بهتر درک و هضم می‌کنند. البته بدان معنا نیست که مسئولان برای تأمین بنزین با کیفیت‌تر لزوماً به سمت واردات از خارج سوق پیدا کنند چرا که تولید و تأمین بنزین با کیفیت مناسب خارج از حد توان پالایشگاه‌های داخلی نیست.
چه بسا بتوان با استفاده از منابع آزاد شده از محل واقعی‌سازی قیمت حامل‌های انرژی، هزینه‌های لازم را برای تجهیز واحدهای پالایشگاهی به فناوری‌های پالایشی پیشرفته و دانش پالایش روز جهان تأمین کرد تا بنزین با کیفیت استاندارد مطلوب در داخل کشور تولید شود.

Share