استاندار گيلان در همايش روز ملي شوراها

اختلافات نباید آنقدر زیاد شودکه تفرق شورا و شهرداران شنیده شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان افزود : اختلافات نباید آنقدر زیاد شود که اندیشه تفرق شوراها و شهرداران شنیده شود و به اختلافات دامن بزنیم بویژه اینکه فضای استان با آرامش و بدون حاشیه است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش روز ملی شوراها با حضور معاونین استاندار ، فرمانداران ، بخشداران ، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان گیلان برگزار شد .

jpg1192دکتر نجفی در این همایش با اشاره به اهمیت شوراها و تأکید قرآن نسبت به این مهم تصریح کرد : مقام معظم رهبری نیز بارها برمردم سالاری و حضور مردم در تصمیمات خرد و کلان تأکید داشته اند و درسالی که بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین گردیده باید با همکاری و همیاری و باتمام توان در جهت تحقق این مهم تلاش کنیم .

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت شوراها در توسعه و آبادانی گفت : روح حاکم براندیشه های شوراها اسلامی، همیاری ، همکاری و حل معضلات استان و ساخت و آبادانی روستاها و شهرها است

نماینده عالی دولت در گیلان انتخاب شورا توسط آراء مستقیم مردم را از جمله برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود : کارکرد شوراها فقط مشورتی نیست بلکه اختیارات اجرایی و سیاستگزاری دارد البته این به معنای ورود خارج از اختیارات قانونی نیست بنابراین ضرورت ندارد به مسائل ریز اجرایی وارد شد .

استاندار گیلان در ادامه افزود : اختلافات نباید آنقدر زیاد شود که اندیشه تفرق شوراها و شهرداران شنیده شود و به اختلافات دامن بزنیم بویژه اینکه فضای استان با آرامش و بدون حاشیه است .

jpg1194

 

وی با بیان اینکه باید همگی تلاش نمائیم تا فرهنگ اصیل گیلان پررنگ تر شود افزود : باید فرهنگ همکاری ، همیاری ، فضا سازی اجتماعی ، مشارکت جمعی در استان بیش از پیش توجه گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه همه باید با همیاری درخدمت مردم باشیم افزود : برخی نمی خواهند دولت موفق باشد و اختلافات کوچک را بزرگنمایی می کنند و من از این افراد دعوت می کنم به فکر توسعه استان باشند .

دکتر نجفی با اشاره به وجود فرهنگ اصیل گیلان اظهار داشت : سیمای شهری باید متناسب با اندیشه والا و پیشینه غنی مردم گیلان باشد و باید با فرهنگ سازی و برنامه ریزی فضای مناسب ، پرنشاط و با آرامش را در گیلان فراهم کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت : در استان گیلان ۵/۸ برابر اعتبارات عمرانی در سالهای ۹۱ و ۹۲ صرف پرداخت یارانه ها شد .

استاندار گیلان با اشاره به سخنان وزیرنیرو و در خصوص بدهی ۲۲ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران برق اظهار داشت : باید دست به دست هم دهیم و تلاش نمائیم تا اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها به بهترین نحو ممکن و با آرامش به گونه ای که کمترین فشار به مردم تحمیل گردد اجرا شود .

دکتر نجفی برتوسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تأکید کرد و افزود : باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بدهی کل شهرداران پرداخت گردید و تمامی عوارض و ارزش افزوده پرداخت شد .

استاندار گیلان اظهار داشت : برای نخستین بار در قانون بودجه در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان به صورت متمرکز برای شهر و روستاها ی پایین تر از ۵۰ نفر در نظر گرفته شده است .

وی اظهار داشت : درخصوص قیمت کرایه های حمل و نقل شهری کار کارشناسی در کمیسیون های شهرداری و فرمانداری ها انجام پذیرد و قیمت ها بصورت درک متقابل و در حد توان مردم باشد .

در ادامه این مراسم شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی گفت : با شکل گیری شوراها اختیارات شهر و روستاها به دست مردم سپرده شده است و قانون نیز حمایت ویژه ای از شوراها داشته است تا کمک حال دولت درشهرها و روستاها باشند .

وی افزود : در استان گیلان ۲۰۴۲ روستا با ۶۳۱۶ نفر به عنوان اعضای شورا مشغول به فعالیت هستند .

در ادامه این نشست لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی تشکیل شوراها را از جمله اقدامات ارزشمند و بزرگ بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و افزود : تشکیل شوراها از جمله اقداماتی بشمار می رود که در جوامع پیشرفته و مدرن شکل می گیرد و در جوامع کمتر توسعه یافته قدرت تشکیل شورا وجود ندارد .

لاهوتی افزود : هم اکنون ۳ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای اتمام آنها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد ریال اعتبار نیاز است .

در ادامه این نشست خدایگانی رئیس شورای اسلامی استان گفت : در قانون اساسی بر اصل تمرکز زدایی در اداره کشور تاکید دارد و اصل بر این است که وظایف شهر و روستا به خود مردم واگذار شود .

Share