اجرای کنسرت دونوازی«باز عشق» در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کنسرت دونوازی باز عشق با اجرای سنتور سیامک آقایی و تنبک کامران منتظری جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۳ در سالن شهید انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود. به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا […]

title 2به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کنسرت دونوازی باز عشق با اجرای سنتور سیامک آقایی و تنبک کامران منتظری جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۳ در سالن شهید انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود.
به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ضمن اعلام این خبر گفت : این برنامه به همت آموزشگاه موسیقی شیدا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار خواهد شد.
وی افزود : کنسرت دونوازی باز عشق شامل پیش در آمد یاد یاران ، قطعه ی چهار مضرابی حجاز ، تصنیف نسیم سحر اثر استاد علی اکبر شهنازی و قطعات باز عشق و جان من فدای خاک تو می باشد.
ثقتی در ادامه به سابقه نوازندگی سیامک آقایی و کامران منتظری اشاره کرد و گفت : سیامک آقایی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ، ساز سنتور را نزد رویا حلاج در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی فرا گرفت و سپس حیطه نوازندگی و ظرایف موسیقی را در محضر اساتید این ساز ، استاد مسعود شناسا ، حسین ملک ، پرویز مشکاتیان ، محمد رضا لطفی و ناصر فرهنگفر را تکمیل کرد.
این مسوول با اشاره به گردآوری موسیقی مقامی ، فرهنگ واژگان و مجموعه سازهای منطقه شمال خراسان توسط این هنرمند افزود : همکاری با گروه بین المللی silkroad و نوازنده برجسته ویولن سل yo yo ma و اجرای کنسرت های بیشمار در کشورهای آمریکا ، آلمان ، فرانسه ، بلژیک ، هلند ، سوئیس ، چین ، ژاپن ، تایوان ، هنگ کنگ ، تاجیکستان ، ارمنستان و اجرای سنتور در گروه جاده ابریشم و اجرای آن در تورهای آمریکا و اروپا از فعالیتهای این هنرمند می باشد.
وی افزود : سیامک آقایی هم اکنون ردیف موسیقی دستگاهی ایران و مبانی نوازندگی را در دانشگاه هنر تهران تدریس می کند.
ثقتی در ادامه با اشاره به دومین نوازنده این کنسرت گفت : کامران منتظری هم با توجه به سن کم از پیشینه قوی نوازندگی برخوردار است. وی از سال ۶۷ تنبک نوازی را زیر نظر نوید افقه فرا گرفت و تاکنون کنسرت های تک نوازی و گروه نوازی بسیاری را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده که از جمله اجراهای او می توان به فستیوال مورگن لند در شهر ازنابروک آلمان ، کنسرت در شهر وایمار آلمان در برنامه بزرگداشت حافظ و گوته ، تور ۲۰۱۰ در کانادا و آمریکا ، کنسرت در کشورهای قطر ، امارات ، روسیه ، بلاروس ، اتریش ، چک و همکاری با گروه کامکارها در موسیقی فیلم مستند ایران و … اشاره کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان تصریح کرد : کنسرت دونوازی باز عشق ساعت ۳۰/۲۰ عصر جمعه ۲۶ اردیبهشت ۹۳ در سالن شهید انصاری ( وارش ) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار خواهد شد و علاقمندان جهت دریافت بلیط می توانند در رشت به آموزشگاه موسیقی شیدا ، آموزشگاه موسیقی سکوت ، شهر کتاب گلسار ، فروشگاه موسیقی سروش ، آموزشگاه موسیقی پرنیان و در لاهیجان به آموزشگاه چاووش و ناقوس مراجعه فرمایند.

Share