استاندار گيلان

۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۸۶ نفر نوروز در گیلان اقامت کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندارگیلان با بیان اینکه میزان اقامت گردشگران نوروزی در استان افزایش یافته است گفت:به رغم افزایش این آمار ، میزان تلفات جاده ای دراستان کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندارگیلان با بیان اینکه میزان اقامت گردشگران نوروزی در استان افزایش یافته است گفت:به رغم افزایش این آمار ، میزان تلفات جاده ای دراستان کاهش یافته است.

دکتر نجفی در مصاحبه با خبرنگاران گفت : نوروز امسال ۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۸۶ نفر در مراکز اقامتی استان ، شامل هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، مهمانپذیرها ، مسافرکاشانه ها ، کلاسهای مدارس و کمپ های موقت اسکان یافتند که نسبت به مدت مشابه ی سال گذشته ۱۰درصد بیشتر است .

najafi وی افزود : در همین مدت نزدیک به یک میلیون و دویست هزار خودرو از محورهای مختلف وارد گیلان شدند .

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : در ایام نوروز ۱۴۱۱ گردشگرخارجی نیز میهمان گیلانی ها بودند .

نماینده ی عالی دولت در گیلان از کاهش تلفات جاده ای در استان نیز خبرداد و گفت : همچنین براساس آمار دقیق پزشک قانونی ، به ر

دکتر نجفی ادامه داد : با تلاش و کوشش کلیه دستگاههای عضو ستاد تسهیلات نوروزی و همکاری خوب مردم و رسانه ها گیلان از نظرکاهش تلفات جاده ای جزء ۳ استان برتر کشور معرفی شده است .

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در بازدیدهای سرزده شاهد جنب وجوش خوب دستگاههای خدمات رسان بود گفت : از راه و شهرسازی و راهداران ، نیروی انتظامی و پلیس راهور، اورژانس ، هلال احمر و امداد و نجات ، میراث فرهنگی ، فرمانداران ، بخشداران و دهیاران ، صدا وسیما و رسانه های گروهی نیز بخاطر تلاشهایشان در ایام نوروز قدردانی میکنم.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد البته همکاری خوب مردم وگردشگران موجب کاهش تصادفات ،بارترافیکی ومدیریت سفر شد که باید تشکر اصلی را از آنان کرد.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای کاهش بارترافیکی در نوروز گفت : با بازگشایی ۵/۲ کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده ی آزاده راه به شکل موقت و چهار خطه کردن بعداز تونل منجیل ترافیک روانی را مسافران محترم در ورود به گیلان تجربه کرد ند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : البته بنا داریم این ۴ خطه کرده جاده ی منجیل را تا رودبار ادامه دهیم ضمن اینکه در کنار آن ، احداث ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه از طریق جذب اعتبارات فاینانس ادامه خواهد یافت .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به گردشگر پذیر بودن استان در طول ایام سال اشاره کرد وگفت: پس از نوروز ستاد هماهنگی خدمات سفر در گیلان نباید تعطیل شود واین ستاد در طول سال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دکتر نجفی افزود :ما باید بخشی از ایجاد اشتغال خود را از طریق تقویت گردشگری به دست بیاوریم از اینرو در تمام طول سال نیازمند فعالیت نوروزی هستیم .

Share