مکاتبات بدون نتیجه

۱۱ سال بلاتکلیفی خریداران زمین تعاونی مسکن جهادکشاورزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمع زیادی از پرسنل ذی‌نفع زمین تعاونی مسکن سازمان جهادکشاورزی گیلان خواستار مشخص شدن تکلیف این زمین شدند.پس از تفکیک و نقشه‌برداری اولیه به صورت زوج و فرد قطعات این زمین بین حدود ۵۰۰ نفر از کارکنان دو سازمان مذکور به ازای دریافت مبلغ حدود ۷۰ میلیون ریال از هر کدام اعضا تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,در سال ۸۱ قطعه‌ زمینی در این شهر میدان جهاد جنب شهرک فرهنگیان خیابان شهید قلی‌پور رشت به مساحت ۹۴ هزار متر مربع مشترکاً توسط تعاونی‌های مسکن استانداری و سازمان جهاد کشاورزی گیلان خریداری شد.

13921102000270_PhotoAپس از تفکیک و نقشه‌برداری اولیه به صورت زوج و فرد قطعات این زمین بین حدود ۵۰۰ نفر از کارکنان دو سازمان مذکور به ازای دریافت مبلغ حدود ۷۰ میلیون ریال از هر کدام اعضا تعیین شد.

در سال ۸۳ تعاونی مسکن جهاد کشاورزی نسبت به تنظیم سند موقت و ذکر شماره پلاک برای حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان خود اقدام صورت گرفت و به همراه نقشه تفکیکی به پرسنل تحویل داده شد.

*۱۱ سال بلاتکلیفی زمین مسکن خریداری شده متقاضیان جهاد کشاورزی گیلان

افراد ذی‌نفع پروژه از یادگاران دفاع مقدس، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و سنگرسازان بی‌سنگر هستند که برای تامین بهای زمین ناگزیر به فروش بخشی از اموال و دارایی‌های خود شدند اما پس از گذشت ۱۱ سال بلاتکلیفی و عدم تحویل زمین به آنها موفق به تامین سرپناهی برای خانواده‌های نشدند.

این افراد با تجمع در نمازخانه جهاد کشاورزی گیلان خواستار احقاق حق خود و مشخص شدن تکلیف زمین‌های مذکور شدند.

یکی از افراد ذی‌‌‌نفع به نمایندگی از جمع حدود ۲۵۰ نفری متقاضیان زمین جهاد کشاورزی گیلان صبح امروز در حاشیه تجمع مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: در چند سال اخیر با کلانشهر شدن شهر رشت سازمان راه و شهرسازی گیلان اقدام به عقد قرارداد با مشاور برای تهیه نقشه و طرح تفصیلی شهر رشت کرد اما با ضعف کارشناسی در انتخاب مشاور و عدم تامین اعتبار کافی این کار سال‌ها طول کشید.

وی افزود: اخیراً طرح مذکور پس از چند سال در آستانه تایید نهایی قرار گرفته است اما ۱۱ سال بلاتکلیفی اعضا و چشم انتظار خانواده‌های آنها صبر و تحمل افراد ذی‌‌نفع پروژه را کاهش داده و هر روز موجبات دلخوری و ناراحتی شدید آنها را بیش از پیش فراهم کرده است.

 *مکاتبات بدون نتیجه اراضی مذکور/اولتیماتوم متقاضیان زمین مسکن قلی‌پور رشت

این خریدار زمین مذکور با بیان اینکه در طی این سال‌ها مکاتبات متعددی درباره زمین مذکور مکاتبات متعددی با معاون وزیر راه و شهرسازی، استانداری گیلان و دیگر مقام‌ها انجام گرفته است، تصریح کرد: با وجود تاکید فوری استاندار وقت گیلان «سعادتی» خطاب به مدیر کل وقت راه و شهرسازی که اکنون در کسوت عمرانی استانداری این استان انجام وظیفه می‌کند برای برطرف شدن مشکل، به جز وعده‌های بی‌محتوا چیز دیگری نصیب کارکنان دو سازمان جهاد کشاورزی و استانداری نشده است.

وی با تاکید بر اینکه صبر و تحمل متقاضیان و خریداران زمین به پایان رسیده است، یادآور شد: اگر تا ۴۰ روز آینده اقدام موثری صورت نگیرد بر خلاف میل باطنی نجابت را زیر پا می‌گذاریم و با حضور دسته‌جمعی در استانداری گیلان شیوه‌هایی را برای احقاق حقوق حقه خود اتخاذ می‌کنیم که ممکن است در شاًن و منزلت یادگاران دفاع مقدس نباشد.

تجمع کنندگان ضمن ارائه اسناد اراضی مذکور به خبرنگار فارس، خواستار برطرف شدن مشکل زمین پروژه میدان جهاد جنب شهرک فرهنگیان رشت توسط دولت شدند.

Share