کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی وزیر نیرو به همه کارمندان+ سند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طبق دستور وزیر نیرو به همه کارمندان این وزرات‌خانه کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی اهدا می‌شود. یکی از سنت های زیبایی که طی سالهای اخیر در کشورمان رواج پیدا کرده است، گرامیداشت روز زن در سالروز میلاد حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است که باعث شده این روز در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طبق دستور وزیر نیرو به همه کارمندان این وزرات‌خانه کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی اهدا می‌شود.

یکی از سنت های زیبایی که طی سالهای اخیر در کشورمان رواج پیدا کرده است، گرامیداشت روز زن در سالروز میلاد حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است که باعث شده این روز در خاطر همه خانواده ها باقی بماند و ضمن گرامیداشت بانوی بزرگ دو عالم، تلاشها و ایثار مادران و زنان ایرانی نیز با تقدیر همسران و فرزندان همراه شود.

البته مسئولان دولتی و غیردولتی نیز در این روز تلاش می کنند با اعطای هدایا، در گرامیداشت این روز سهیم باشند و تقدیم کارت هدیه، یکی از متداول ترین راههایی است که در دستگاههای اجرایی و سایر ادارات و شرکتها مورد استفاده قرار می گیرد.

اما این بار حمید چیت چیان وزیر نیرو بخشنامه ای را صادر کرده است که گرامیداشت روز زن در این وزارتخانه را با بار مالی قابل توجهی همراه کرده است.

بر اساس این بخشنامه که نسخه ای از آن به دست ما رسیده، مقرر شده به منظور تقدیر از بانوان شاغل بدون در نظر گرفتن نوع قرارداد و بانوان بازنشسته سال ۹۲، کارت هدیه ای به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان و برای بزرگداشت همسران و مادران شاغلین مرد (متاهل و مجرد) کارت هدیه ای به ارزش ۳۰۰ هزار تومان به آنها تقدیم شود.

با توجه به اینکه این مصوبه به تمام شرکتهای مادر تخصصی، مراکز آموزشی و پژوهشی و حوزه ستادی این وزارتخانه ابلاغ شده است به نظر می رسد تمام کارمندان وزارت نیرو از این هدیه بهره مند شوند. بر اساس آمار وب سایت آمار کار که خود را منتسب به وزارت تعاون و کار معرفی کرده است، طبق بررسی های سال ۱۳۸۷، تعداد کارمندان وزارت نیرو بیش از ۳۰ هزار نفر است که با احتساب هر نفر ۳۰۰ هزار تومان (بدون در نظر گرفتن موضوعاتی چون افزایش کارمندان طی ۶ سال گذشته و رقم پرداختی بیشتر به کارمندان زن) این رقم بالغ بر ۹ میلیارد تومان می شود.

اگرچه در حسن نیت مسئولان دولتی و تلاش برای تقدیر از کارمندان تردیدی نیست اما این رقم قابل توجه ضمن آنکه با برخی سخنان مسئولان اجرایی در کمبود شدید منایع مالی همخوانی ندارد، می توانست در مواردی چون اعطای وام به نیازمندان حاضر در این وزارتخانه، پرداخت مطالبات پیمانکاران و محورهای تامین اجتماعی هزینه شود.

از سوی دیگر با توجه به اطلاعیه قابل تامل این وزارتخانه مبنی بر صدور قبض اشتباه برای تمامی مشترکان برق در سراسر کشور، شایسته است این وزارتخانه جریمه هایی را که عاملان این اتفاق عجیب باید پرداخت کرده یا متحمل بشنوند را نیز اعلام کند تا مردم بدانند چگونه ممکن است پیش از صدور این قبض ها هیچ کس متوجه وجود اشتباه در آنها نشده باشد./صبحانه

Share