در شانزدهمین سالگرد زنده یاد سیروس قایقران

همایش بزرگداشت اسطوره فوتبال ایران در انزلی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شانزدهمین سالگرد کوچ زودهنگام سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی وملوان ، شامگاه دوشنبه مراسمی با حضور جمعی از علاقه مندان وی در مجتمع فرهنگی ارشاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا   در این مراسم با شرکت پیشکسوتان و بازیکنان باشگاه ملوان ، خانواده زنده یاد قایقران، مسئولان ورزش گیلان و انزلی ، ورزشکاران ودوستداران این اسطوره ورزش گیلان نماهنگی از زندگی ورزشی وی پخش شد. sirus

معاون سیاسی فرمانداری انزلی در این مراسم از سیروس قایقران به عنوان ورزشکاری نام آور ، مرد بزرگ تاریخ فوتبال انزلی ، گیلان و ایران یاد کرد.

ˈ سید فخرالدین حسینی ˈ اظهار کرد: بی شک بزرگداشت نام و یاد و خاطره مردان بزرگ و چهره های ماندگار ، ارزشمند و لذتبخش است.

وی افزود: شهدا، عالمان، فرهیختگان، هنرمندان و پهلوانان در طول عمر با برکت خویش منشاء اثرات فراوان بودند وجامعه به حیاتشان و پس از مرگ به زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها افتخار می کند .

وی خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری مردان بزرگ در این سرزمین دلیر پرور در وی‍ژگی های اخلاقی و صفت پهلوانی آنها است .

معاون سیاسی فرمانداری انزلی، تواضع ، رعایت احترام به پیشکسوتان، بی آلایشی و دستگیری از فقرا و نیازمندان ، عشق به وطن و دوری از غرور را از جمله خصایل قایقران خواند که موجب محبوبیت و ماندگاری یاد و خاطره وی شد.

حسینی همچنین قایقران را بازیکنی قدرتمند و خلاق با روح پهلوانی عنوان و او را الگوی مناسبی برای ورزشکاران بیان کرد .

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های مثبت قایقران نظیر مردمی وانسان دوست بودن و روحیه پهلوانی گفت: قایقران ثابت کرد فقط امکانات نیست که اهمیت دارد بلکه نیروی انسانی خلاق و سختکوش می تواند بر مشکلات فائق آید.

ˈ مسعود رهنماˈ قایقران را به مثابه شناسنامه فوتبال انزلی و گیلان خواند و اظهار کرد: عرق و تعصب قایقران به مردم انزلی مثال زدنی بود.

در خاتمه این مراسم از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی انزلی در سال ۹۲ تقدیر به عمل آمد./ایرنا

Share