نامه آیت الله حائری شیرازی به موسوی و کروبی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه ابتکار نوشت: آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با انتشار نامه ای از آقابان موسوی وکروبی خواست که از اصرار بر مواضع چند سال گذشت خود پیرامون انتخابات دست بردارند تا زمینه‌های رفع حصر از سوی نظام مهیا شود. حائری شیرازی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روزنامه ابتکار نوشت:
آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با انتشار نامه ای از آقابان موسوی وکروبی خواست که حائریاز اصرار بر مواضع چند سال گذشت خود پیرامون انتخابات دست بردارند تا زمینه‌های رفع حصر از سوی نظام مهیا شود.
حائری شیرازی در بخشی از این نامه که خطاب به « برادران ارجمند جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی (وفقهما الله لطاعته)» نوشته شده آورده است: برادران! در پرونده شما خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب را می‌توان مشاهده کرد. اگر این خوبی را بر خوبی‌های دیگر خود بیفزائید که: «وما ابری ء نفسی ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی ان ربی غفور رحیم» چه اشکال دارد؟! شما که همواره گفته اید و می‌گویید: «الهی لاتکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً» و سال هاست می‌گویید «الهی لاتردنی الی سوء استنقذتنی منه ابدا» و با خداوند مناجات می‌کنید که «الهی لا تسلبنی صالح ما انعمت به علی ابدا» و آرزومندید که مصداق این آیه باشید «یاأیها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو على أنفسکم»؛ بیایید با عمل به لوازم نیایش‌های خالصانه این افتخار بزرگ را برای خود در دنیا و عقبی حفظ فرمایید.
وی در بخش دیگری از نامه خود آورده است: شما می‌فرمودید انتخابات باید منحل شود در جواب گفتند: هرچه که قانون انتخابات بگوید، و این کار را به عهده هرکس که گذاشتند، شما نپذیرفتید! و به مردم گفتید از آرایتان دفاع کنید! و به خیابان‌ها بریزید!مگر خداوند باری تعالی نفرمود: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ». آیا به خیابان کشاندن مردم تفرق نبود؟! یا به خیابان آمدن اعتصام به حبل الله بود؟!
آیت الله حائری شیرازی در ادامه نوشت:گروهی، مردم را به خیابان‌ها کشاندند و نظام برای حفظ مصلحت، ایشان را محاکمه نکرد، گرچه کارشان را به شدت محکوم کرد. حال اگر نظام حرف خود را پس بگیرد تا آن‌ها قهرمان شوند، پس از این، نظام نسبت به موارد مشابه جز آنکه سر تسلیم فرود آورد چه می‌تواند بکند؟!
نظام ناچار است در موضع «ان عدتم عدنا» باشد خداوند هم می‌فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» تسلیم نظام در برابر زور و عقب نشینی، نظام را به راشیتیسم سیاسی یا نرمی استخوان سیاسی می‌کشاند. رفع حصر خانگی در شرایط اصرار بر مواضع قبلی عیناً مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است و معنی آن این است که نظام حکم به نفی خود نموده است و از هیچ نظامی نمی‌توان چنین انتظاری را طلب کرد.
وی خطاب به موسوی وکروبی یادآور شد: با ادامه اصرار شما بر مواضع قبلی، فتنه انتخابات ۸۸ آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع شدن فتنه، خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.
نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری سپس ادامه داد: اجانب مصرند که این شمعک روشن بماند تا در زمان مقتضی مشعل را با آن روشن کنند، اصرار شما همان روشن نگه داشتن شمعک است و پذیرش خطا خاموش کردن آن؛ اینک این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر می‌آید. پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید.عزیزان! تبعیت از حجت باطنی عقل همان تبعیت از خداوند متعال است و مخالفت با حجت باطنی، مخالفت با خداست.
آیت الله حائری شیرازی در پایان نوشت: «من اصلحما بینه وبین ربه اصلح الله ما بینه وبین خلقه» خداوند باری تعالی که ابتدای عمر شریفتان را نورانی قرار داده، انتهای آن را نیز نورانی قرار دهد.

Share