سام سکوتی

قانون پایداری مدیران ضعیف

قانون پایداری مدیران ضعیف این روزها که مدیران میانی تقریبا مستقر شده‌اند و دامنه تغییرات به مدیران شهرستان‌ها و بخش‌ها رسیده است، خبرهای چندان خوشایندی از تغییرات به گوش نمی‌رسد و به نظر می‌رسد که هر چقدر از تهران و کانون قدرت دورتر می‌شویم، امیدها کم‌رنگ‌تر می‌شود و تدبیر جای خود را به لابی‌گری‌ها و […]

قانون پایداری مدیران ضعیف

sokotiاین روزها که مدیران میانی تقریبا مستقر شده‌اند و دامنه تغییرات به مدیران شهرستان‌ها و بخش‌ها رسیده است، خبرهای چندان خوشایندی از تغییرات به گوش نمی‌رسد و به نظر می‌رسد که هر چقدر از تهران و کانون قدرت دورتر می‌شویم، امیدها کم‌رنگ‌تر می‌شود و تدبیر جای خود را به لابی‌گری‌ها و دخالت‌های برخی از ریش‌سفیدان سیاسی و نمایندگان می‌دهد که می‌تواند برای دولت تدبیر و امید، خبر بسیار نا‌امیدکننده‌ای باشد.

آقای رئیس جمهور در اولین کنفرانس خبری خود علاوه بر وعده استفاده از همه جناح ها و تشکیل دولت فراجناحی، متذکر شدند که مدیرانی که بدون بلیط سوار شده‌اند، باید بروند اما ما داس به دست نیستیم و برای حل مشکلات کلید داریم!

اما آیا کلیدداران آقای روحانی مدیران طرد شده از بخش و یا اداره ای به بخش و یا اداره‌ دیگری هستند؟

بیشتر مردم در ماه‌های اولیه منتظر تغییر و تحول در سطح مدیران اتوبوسی و در کنار آنها مدیران ضعیفی بودند که سابقه موفقی نداشتند و فقط و فقط به دلیل لابی‌گری، به مناصب خاص تکیه زده بودند. متأسفانه با توجه به قانون پایداری، مدیران ضعیف نه تنها عزل نمی‌شوند بلکه از جایی به جای دیگر منتقل می‌شوند تا صندلی خود را برای مدیری از جنس خودشان خالی کنند!

در برخی از مناصب و ادارات که شناخت مدیر نسبت به منطقه از دلایل اصلی انتخاب ایشان می‌باشد، مدیری پس از چند سال فعالیت و بدون توجیه سیاسی و عقلایی جا به جا نمی‌شود مگر به دلیل عدم توانایی و یا خواباندن صدای مخالفان و یا باز کردن صندلی برای مدیری از جنس مدیر پیشین که پس از سالها تجربه‌اندوزی، امروز جای خود را به مدیری از جنس خود می‌دهد و تنها مولفه‌ای که در این جا به جایی‌ها در نظر گرفته نمی‌شود، مردم هستند.

زمانی که مسئولی به دلیل فشار نماینده برای حفظ شخصی خاص و یا در مقابل اعتراضات فراوان نسبت به مدیر در محل خدمت قبلی، مجبور به انتقال و یا تغییر محل مسئولیت وی می‌شود، تنها قانون توجیه‌کننده امر، قانون پایداری مدیران ضعیف است که از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شوند و در هر دوره، عکس خاصی از خسارات زلزله، در اداره و پست ایشان ممانعت به عمل می آورد.

تصمیم سازان و تدبیرکنندگان لازم است خیر عمومی و افکار عمومی را در تصمیم سازی‌ها مد نظر قرار دهند. رأی دهندگان به دولت، از نمایندگان دولت انتظار همکاری و همراهی بیشتری دارند تا جا به جایی مدیران از منطقه‌ای به منطقه دیگر و رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه.

در گذشته تغییر مدیر با خرید چند میز و صندلی جدید، جا به جا کردن دفاتر و شیوه نامه نگاری و بیشتر از همه افزودن چند اسب سرحال به چاپارخانه بود ولی امروزه با آوردن مدیری از شمالی‌ترین بخش به جنوب و بالعکس، تغییر را به خورد مردم می‌دهند!

 

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

Share