رشد چشمگیر سفر گردشگران ایرانی به ترکیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ورود گردشگران ایرانی به ترکیه در دو ماه اول سال جاری میلادی با رشدی ۴۳.۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به ۱۹۰ هزار و ۷۹۳ نفر رسید. در سال گذشته میلادی نزدیک به ۲/۱ میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند .بر اساس این گزارش، در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ورود گردشگران ایرانی به ترکیه در دو ماه اول سال جاری میلادی با رشدی ۴۳.۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به ۱۹۰ هزار و ۷۹۳ نفر رسید.

در سال گذشته میلادی نزدیک به ۲/۱ میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده بودند .بر اساس این گزارش، در دو ماه نخست سالجاری میلادی در مجموع نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد ترکیه شدند که سهم گردشگران ایرانی ۶۳/۷ درصد بود.

بررسی آمار منتشر شده توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، نشان می دهد که در دو ماه اول سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۴۷ هزار و ۴۰۸ هزار گردشگر ایرانی وارد ترکیه شده بودند که این رقم در دو ماه نخست سال گذشته به ۱۳۲ هزار و ۹۷۰ نفر کاهش یافت و در دو ماه نخست سالجاری با افزایش قابل توجه، به ۱۹۰ هزار و ۷۹۳ نفر رسید.

بررسی آمارهای مربوط به ورود سالانه گردشگران خارجی به ترکیه نیز نشان می دهد در سال ۲۰۱۱ میلادی یک میلیون و ۸۷۹ هزار و ۳۰۴ گردشگر ایرانی وارد ترکیه شده بودند که این رقم در سال ۲۰۱۲ با افت ۸۷/۳۶ درصدی به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۴۳ نفر و در سال گذشته میلادی با رشد ۸۸/۰ درصد به یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۰۱ گردشگر رسید.

به رغم رشد کم ورود گردشگران ایرانی به ترکیه نسبت به میانگین رشد ورود گردشگران خارجی به این کشور، در سال گذشته میلادی گردشگران ایرانی بعد از گردشگران آلمان، روسیه، انگلیس، گرجستان، بلغارستان و هلند در ردیف هفتم قرار گرفتند.

صنعت گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی ترکیه است . بر اساس داده های بانک مرکزی این کشور درآمد گردشگری ترکیه سالانه حدود ۳۴ میلیارد دلار است./ایرنا

Share