بسته خبری ویژه دیارمیرزا:

حامی مشایی بودم اما حالا او انحرافی است

پایگاه خبری تحلیلی دیارمیرزا: باز یکشنبه از راه رسیده و ما با تعدادی خبر خواندنی از سراسر کشور و جهان خدمت شماحاضر شدیم , خبرهایی از رابطه خاندان پور محمدی با هاشمی رفسنجانی و تمایلات عجیب روحانی مانوس با شجریان تا نخریدن اجیل برای کارمندان نهاد ریاست جمهوری و در نهایت هم خواندن شعر حافظ به سبک راک و توزیع کوپن در امریکا … این خبرها را بخوانید.

پایگاه خبری تحلیلی دیارمیرزا: باز یکشنبه از راه رسیده و ما با تعدادی خبر خواندنی از سراسر کشور و جهان خدمت شماحاضر شدیم , خبرهایی از رابطه خاندان پور محمدی با هاشمی رفسنجانی و تمایلات عجیب روحانی مانوس با شجریان تا نخریدن اجیل برای کارمندان نهاد ریاست جمهوری و در نهایت هم خواندن شعر حافظ به سبک راک و توزیع کوپن در امریکا … این خبرها را بخوانید.

*** روحانی که مانوس با شجریان است و از مارمولک خوشش میاید
آیت‌الله مصطفی محقق داماد که این روزها از وی به عنوان پیشنهاد برخی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری یاد می‌شود، در پاسخ به اینکه «آیا قائل به حرمت موسیقی هستید؟ یا موسیقی گوش می‌کنید؟» گفت: خیر، قائل به حرمت نیستم. با صدای محمدرضا شجریان و حسام‌الدین سراج خیلی مانوس هستم و با آنها دوستی دارم.
حسام‌الدین سراج گاهی به خانه ما می‌‌آید، در جلسات من می‌آید. چندین بار هم قبل از سخنان من ‌نواهای عاشورایی و محزون خواند که آخرین آن شب عاشورای پارسال بود. صدای قرآن شجریان به خصوص ربنای اول افطار جدا آهنگ قرآنی است به نوای ایرانی.
وی در عین حال گفت: در عمرم سینما نرفته‌ام! این نقص در من است. خیلی اهل فیلم نیستم؛ اما مجموعه‌های تلویزیونی مانند «سربداران»، «سلطان و شبان» و «دلیران تنگستان» را دیدم و خوشم آمد. از فیلم‌های تاریخی هم هیتلر و گاندی را دیدم. سریال‌های مذهبی، مانند امام علی(ع) را دیدم، قضیه قطام دروغ بود.
محقق داماد درباره فیلم سینمایی مارمولک هم گفت: من مارمولک را کامل ندیدم؛ ولی چند قسمت آن را در یک کلیپی دیدم، خیلی خوشم آمد. به عقیده من یکی از بهترین فیلم‌های بود که به نقد روحانیت می‌پرداخت.
اگر زمان خودش پخش می‌شد، مهم‌ترین خدمت به روحانیت بود. وی ادامه داد: فیلم «جدایی نادر از سیمین» را هم دیدم، پیامی که من گرفتم این است که نخست بگوییم هدف انبیا «اخلاق» است و عمل به شریعت، مقدمه تربیت است.IMAGE634984141044609143
*** معلم مست سر کلاس درس!!
مایکل اشبورن معلم ۴۷ ساله یکی از دبیرستان های شهر لوودون در حالتی که شرایط جسمی پایداری نداشت سرکلاس درس به منظور تدریس حاضر شد.
مقامات پلیس پس از ملاحظه رفتار و حالات غیر عادی معلم این کلاس یکی از دانش آموزان فوراً دفتر مدرسه را از حالت غیر عادی این معلم زیست شناسی مطلع کرد.
پس از خارج کردن او مسئولین مدرسه متوجه مصرف بی اندازه مشروبات الکلی وی شدند و مطابق با قوانین پلیس را در جریان این امر قرار دادند.

***رابطه خاندان پورمحمدی با هاشمی رفسنجانی
مجری برنامه شناسنامه گفت: برنامه شناسنامه با حضور حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
محمدحسین رنجبران مجری و سردبیر برنامه شناسنامه با بیان اینکه گپ و گفت متفاوتی درباره موضوعات مختلف با حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در برنامه شناسنامه انجام داده‌ایم، اظهارداشت: فعالیت‌های شخصی حجت‌الاسلام پورمحمدی از اول انقلاب تا کنون در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.
مجری برنامه شناسنامه بر همین اساس به رابطه خاندان پورمحمدی با خاندان هاشمی و شخص وی با هاشمی، رفتن به وزارت اطلاعات، خاطره جالب پورمحمدی از اینکه چگونه با اسرای ایرانی ارتباط می‌گرفتند، رابطه وی با احمدی‌نژاد و چگونگی قطع این ارتباط و آینده کاری‌اش‌ را از محورهای این گفت‌وگو عنوان کرد.

***فروش مانتوهای ۱۸ میلیونی در تهران
در حالیکه در روزهای نزدیک به نوروز مردم در گیر و دار خرید شب عید هستند و به دلیل قیمتهای بالا برخی از محصولات را از سبد خانوار خود حذف می کنند در برج های دوقلوی فرمانیه تهران نمایشگاهی برپاست که مانتوهای عرضه شده در آن از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.
برگزار کننده این نمایشگاه یکی از طراحان لباس در ایران است که ادعا می کند در مانتوهایی که طراحی کرده از پارچه های قدیمی و تاریخی بازمانده از نسلهای پیشین استفاده کرده و قدمت آنها به صفویه نیز می رسد. به همین دلیل اتیکت برخی از آنها ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال قدمت را نشان می دهد.
اما گرانترین مانتوی این نمایشگاه ۱۸ میلیون قیمت گذاری شده که از پارچه ای ۴۰ تکه دوخته شده و در توضیحش آمده متعلق به دوره صفوی.
دختران و پسرانی که از بازدید کنندگان با کیک در ظروف کریستال گرانبها پذیرایی می کنند و آنها را تا پایان بازدید زیر نظر دارند عنوان می کنند این پارچه ها مربوط به دوره صفوی و یا ساسانی است که ۲۰ سال پیش دوخته شده است.
به گفته آنها این مانتو باید ۵۰۰ سال قدمت داشته باشد.

***اظهارنظر کیارستمی درباره‌ «آرگو»
عباس کیارستمی کارگران ایرانی، فیلم آرگو را یک فیلم سیاسی به منظور نابودکردن سینمای مستقل دانست و تصریح کرد:این فیلم، دنیای سینما را نه بزرگ می کند و نه شگفت زده.
خبرگزاری رسمی افه اسپانیا گزارش داد: کیارستمی که به عنوان مهمان ویژه چهارمین دوره جشنواره سینمایی ابن عربی و برگزاری کلاسهای فیلمسازی به شهر مورسیا در جنوب شرقی اسپانیا سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت:من هنوز فیلم آرگو را ندیده ام اما در باره آن آنقدر شنیده ام که انگار گویی این فیلم را دیده ام.
متأسفانه این فیلمها همیشه کارکرد دارند و می‌‌گویند که کارگردان کار خیلی‌ خوبی‌ انجام داده اما من معتقدم چیز خوبی‌ انجام نداده است.
وی از اینکه در سینمای کنونی، تمرکز بر سلیقه تماشاگر ۱۶ ساله باب شده است، انتقاد کرد و اظهارداشت: با این وضعیت، سینمای مستقل هر بار بیشتر رو به فراموشی می رود.
***۴۸ میلیون آمریکایی کوپن غذا می گیرند!
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبران رکود تورمی در جامعه نیازمند زمان است، گفت: با سوء تدبیر و یا فشارهای خارجی نباید مردم را به دست بازار سپرد بلکه طبقات پائین را باید حمایت کرد.
احمد توکلی افزود: سهمیه بندی حداقل تغذیه و بهداشت مردم امری لازم است.
وی با بیان اینکه در آمریکا ۴۷ میلیون و ۵۲۷ هزار نفر کوپن غذا دریافت می کنند تا حداقل سلامت جامعه تضمین شود، اظهارداشت: برخی ها با توزیع کوپن هوشمند درجامعه مخالف هستند و کوپن را کمونیستی می دانند.

***نهاد ریاست جمهوری آجیل نخرید
نهاد ریاست جمهوری مانند همه ارگانهای دولتی و خصوصی دیگر برای کمک به معیشت کارکنان خود بن ارزاق اساسی بین آنان توزیع می کند که در چند سال گذشته احتمالا مثل همه دستگاههای دیگر، آجیل نیز در فهرست سبد کالایی نوروز قرار داشت، اما امسال گرانی بی سابقه آجیل، به ویژه پسته باعث پیش آمدن مباحثی درباره تحریم خرید آجیل عید بین مردم شده بود.نهاد ریاست جمهوری تقریبا هر سه ماه یکبار بن ارزاق اساسی مثل برنج و گوشت و روغن بین کارکنان خود توزیع می کند که در چند سال گذشته در سبد کالاهای بن ارزاق نوروز، آجیل نیز در نظر گرفته می شد، اما امسال و با گرانی های کاذب پیش آمده، آجیل از این سبد کالایی حذف شده است.

*** هر روز از خودم می پرسم «چرا برای بی بی سی کار می کنم؟»
من هر روز از خودم این سوال را می پرسم، که چرا برای سرویس خارجی بی بی سی کار می کنم؟ در حالی که این شغل مرا از خانواده ام دور کرده است و مانع بازگشتم به ایران شده. «شغلی که مرا از وطنم دور کرده است و خانواده ام را تحت فشار قرار داده است»
این جملات توصیف وضعیت شغلی پونه قدوسی است به زبان خود او که در گفتگوهای خصوصی با همکارانش مطرح کرده است.
همکار او آقای «حمید اسماعیلف» خبرنگار ازبک، چندی پیش بخشی از صحبت های خصوصی وی را در وبلاگش منتشر ساخت:
پونه قدوسی روزگاری به من گفته بود که «من هر روز از خودم این سوال را می پرسم، که چرا برای سرویس خارجی بی بی سی کار می کنم؟ در حالی که این شغل مرا از خانواده ام دور کرده است و مانع بازگشتم به ایران شده.»
این مجری سابق برنامه «نوبت شما» در تلویزیون بی بی سی فارسی در ادامه به همکار ازبک خود می گوید که شغل من خانواده ام را تحت فشار روانی گذاشته است؛ پدر و مادرم به خاطر من بازجویی شده اند.

*** یک سرباز برای محافظت از یک سطل زباله!
رییس اتحادیه کباب، ‌آش و حلیم چند روز قبل از قیمت های جدید کباب و جوجه و چنجه رونمایی کرد.
وی در رابطه با سه مغازه‌ خیابان شریعتی که شهرداری مقابل آنها سطل زباله قرار داده بود گفت: شش سطل زباله‌ای که از سوی شهرداری در پیاده رو روبروی سه مغازه گذاشته شده بود، به یک سطل زباله کاهش یافته است اما یک سرباز همیشه در کنار این سطل زباله ایستاده تا کسی آن را جابه‌جا نکند!
خبر را درست خواندید. یک جوان برومند ایران اسلامی را در اوج توانمندی مامور سطل زباله کرده اند تا کسی آن را جابه جا نکند.

*** حامی مشایی بودم اما حالا او انحرافی است
حسن ‌الله‌ وردی‌نژاد دبیرکل حزب اسلامی رفاه با بیان اینکه در گذشته حامی دولت بوده است و حتی حمایت‌های گسترده‌ای از مشایی به عمل آورده است، گفت: بنده امروز مشایی را جزء گروه انحرافی می‌دانم و معتقدم این گروه می‌تواند صدمات فراوانی به کشور وارد آورد.
الله‌وردی‌نژاد همچنین با انتقاد از عملکرد مشایی برخی مسائل را متوجه وی دانست.

***حیف لباس داوری تنمه والا…!
جدل طولانی سهراب بختباری زاده و یدالله جهانبازی داور مسابقه صبا – استقلال مهمترین جنجال مسابقه ای بود که حالا ممکن است تبعاتی برای کاپیتان صبا داشته باشد.
سهراب بعد از به ثمر رسیدن پنالتی استقلال اعتراض شدیدی به داور کرد و از الفاظ تندی هم استفاده کرد ، اما اتفاق عجیب در لحظه ای به وقوع پیوست که جهانبازی با عصبانیت در پاسخ به سهراب گفت : حیف که لباس داوری تنمه ، و الا…!
او که در نهایت با کارت زرد دوم سهراب را اخراج کرد گزارش تندی را علیه این بازیکن تنظیم کرده است.

***نقش انصار حزب الله در فروش ۲ میلیاردی فیلم مسئله دار!
فریدون جیرانی کار گردان فیلم “من مادر هستم” خبر داد که فروش این فیلم درتهران وشهرستانها از مرز دومیلیارد تومان عبور کرد.
جیرانی گفت : فروش این فیلم درتهران یک میلیارد وشش صد میلیون تومان بوده وبا فروش شهرستانها فروش این فیلم از مرز ۲میلیارد تومان عبور کرده است.
جیرانی ادامه داد : اکران فیلم من مادر هستم تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

*** ارقامی قابل تامل از بودجه سال ۹۲ که در جیب نهاد ریاست جمهوری می رود!

بودجه نهاد ریاست جمهوری و زیرمجموعه‌های آن در قانون بودجه امسال ۳۷۵ میلیارد تومان تصویب شده است. اما در حالی که کل سقف بودجه جاری دولت در لایحه سال آینده نسبت به سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافته، افزایش اعتبارات نهاد ریاست جمهوری به ۶۸۲ میلیارد تومان، (رشد ۸۰ درصدی نسبت به رقم امسال) قابل تامل است.

در یک رویکرد عادلانه انتظار می‌رفت اگر دولت قصد دارد چنین رشد چشمگیری در بودجه نهاد ریاست جمهوری اعمال کند، بودجه سایر دستگاه‌ها را هم به همین میزان افزایش دهد. اما دولت در لایحه بودجه نه تنها این کار را نکرده، بلکه اعتبارات نهادهای مهمی چون شورای عالی امنیت ملی را کاهش داده است.

بودجه شورای عالی امنیت ملی در سال جاری ۲۸.۲ میلیارد تومان تصویب شده بود که دولت در لایحه بودجه سال ۹۱ خواستار کاهش بیش از ۱۰ میلیارد تومانی این رقم و رسیدن آن به ۱۷.۴ میلیارد تومان شده است.

جالب آن که دولت تقریبا معادل رقم کسر شده از بودجه شورای امنیت ملی، برای نهاد زیرمجموعه مشایی اعتبار در نظر گرفته است. مطابق لایحه بودجه سال آینده، دولت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای دبیرخانه جنبش عدم تعهد در نظر گرفته است. اما برای مرکز ملی فضای مجازی که با دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، فقط یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

دولت همچنین بودجه دستگاه‌های خارج از قوه مجریه همچون دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، شورای نگهبان و … را کاهش داده است.

*** دم خروس شبکه من و تو!
مجری یکی از برنامه های شبکه انگلیسی من و تو ، مسافرت های نوروزی زیاد ایرانیان را علت زودتر تمام شدن این برنامه دانست و در پاسخ به بیننده ای گفت: « ما هم خیلی خوشحال می شویم که برنامه طولانی تر شود و شما روزهای بیشتری سرگرم شوید، اما نزدیک شدن به تعطیلات عید و تجربه سال های گذشته ما -که در آن ایام “همه” می خواهند به مسافرت بروند و برای همین دیگر فینال برنامه را نمی دیدند- ما را بر آن داشت تا طوری طراحی کننیم که برنامه قبل از عید تمام شود و شما با خیال راحت، بروید مسافرت.»
گفتنی است چندی پیش همین شبکه ، که این چنین اذعان به مسافرت های نوروزی زیاد ایرانیان دارد,در یکی از برنامه های خود به سیاه نمایی در وضعیت اقتصادی مردم ایران پرداخته و گفته بود: «امسال ایرانی ها برای انجام سفر به خصوص سفرهای نوروزی دچار مشکل شده اند. میزان مسافرت ها بسیار کم شده و در نتیجه تورهای مسافرتی و آژانس های هواپیمایی رونق ندارند و حتی خیلی هایشان تعطیل شده اند!»

*** مسؤولان وزارت بهداشت آب معدنی نمی خورند؟!
با خبر شدیم برخی از مسولان وزرات بهداشت از خوردن آب معدنی خودداری می کنند وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم مواد نگهدارنده آب معدنی آن قدر زیاد است که برای بدن مضر بوده و احتمال سرطان زا بودن دارد .
برابر بررسی ها آب سالم آبی است که چنانچه بیش از ۴۸ ساعت در فضای باز نگهداری شود بوی نامطبوع پیدا می کند اما آب معدنی اگر روزها بماند به دلیل مواد نگهدارنده ای که دارد چنین اتفاقی برای آن رخ نمی دهد.

***کنسرت راک با شعر حافظ ساز سنتی
نخستین کنسرت شهرام شعرباف از قدیمی ترین خوانندگان راک فارسی، در روزهای اخیر در چهار اجرا به میزبانی اریکه ایرانیان برگزار شد.
شعرباف از آن جهت در میان اهالی موسیقی معروف شد که در حرکتی جالب اشعار حافظ را با موسیقی راک در هم آمیخت و سپس سازهای سنتی را نیز به این مجموعه افزود./قدس

Share