مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد

حضور ۱۲۳۳ گردشگر خارجی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶ میلیون نفرشب در گیلان اقامت داشتند.وی با خوب ارزیابی کردن استقبال مسافران نوروزی از گیلان اظهار کرد: امسال گیلان با اقبال مسافران مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶ میلیون نفرشب در گیلان اقامت داشتند.
رضا علیزاده  با خوب ارزیابی کردن استقبال مسافران نوروزی از گیلان اظهار کرد: امسال گیلان با اقبال مسافران مواجه شده است.

img6وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی یک ‌میلیون و ۱۲ هزار خودرو وارد گیلان شدند که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بیشترین آمار گردشگران را در آزادراه رشت ‌ـ قزوین با ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو عنوان کرد و گفت: کمترین آمار نیز مربوط به ۲۲ هزار دستگاه خودرو در محور اسالم به خلخال است.

وی درباره اقامت گردشگران در گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز بالغ بر ۶ میلیون نفر شب در گیلان اقامت داشتند.

علیزاده ماندگاری گردشگران در گیلان را همراه با رشد عنوان کرد و افزود: هتل‌ها، مسافرکاشانه‌ها و … برای اسکان مسافران نوروزی آماده بودند.

وی همکاری فرودگاه سردارجنگل رشت را مفید دانست و تصریح کرد: در نوروز جاری یک‌هزار و ۶۷۰ نفر از طریق هوایی وارد گیلان شدند که نسبت به نوروز سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به ورود گردشگران خارجی در این استان اشاره کرد و یادآور شد: در مدت مذکور یک‌هزار و ۲۳۳ نفر گردشگر خارجی وارد گیلان شدند.

به گفته وی گردشگران خارجی از جمهوری آذربایجان، روسیه، اسپانیا، چک، آلمان، ژاپن، عراق، لهستان، ترکیه و… به گیلان سفر کرده بودند.

علیزاده به بازدید از موزه‌های گیلان در ایام نوروز اشاره کرد و متذکر شد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از موزه‌های گیلان مانند موزه میراث روستایی، قلعه‌رودخان، حیات‌وحش و موزه چای ایران در لاهیجان بازدید کردند.

وی این بازدیدها را همراه با رشد عنوان کرد./فارس

 

Share