نشست مشترک شورای قضایی با استاندار گیلان مطرح شد

برخورد جدی با کسانیکه به منابع و ثروت‌های ملی آسیب می‌زنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه استانداری گیلان , نشست مشترک شورای قضایی گیلان با استاندار گیلان برگزارشد. باید با کسانیکه برداشت‌های بی‌رویه انجام می‌دهند و به منابع و ثروت‌های ملی آسیب می‌رسانند نیز برخورد جدی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه  استانداری گیلان , نشست مشترک شورای قضایی گیلان با استاندار گیلان برگزارشد.

ghaza دکتر نجفی در این نشست با اشاره به ضرورت تعامل و هماهنگی نمایندگان قوا در استان به منظور خدمت بهتر به مردم گفت: همهٔ ما باید، تجلی بخش مدیریت جهادی و عزم ملی برای تحقق شعار امسال باشیم.
وی افزود: باید از همهٔ سرمایه‌های ملی و استانی با رعایت ضوابط زیست محیطی و منابع طبیعی به نحو احسن برای توسعه استان بهره ببریم.
دکتر نجفی ادامه داد: تقویت هماهنگی‌ها برای رسیدن به دو هدف مهم توسعهٔ همه جانبهٔ استان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و حقوق بیت المال و انفال ضروری است.
وی با اشاره به برداشت مصالح شن و ماسه گفت: اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ نظیر راهسازی، ساخت راه آهن و پل‌ها که از مطالبات مردم است نیازمند این مصالح است، اما باید این مصالح با تدبیر و بنحو مناسب در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های بزرگ در استان گران‌تر از دیگر مناطق کشور است، خاطر نشان کرد: اگر چه شرایط استفاده از مجوزهای صدور شن و ماسه و برداشت معادن باید برای پیمانکاران حقیقی تسهیل شود تا اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان با هزینه کمتری انجام شود، اما در طرف مقابل، باید با کسانیکه برداشت‌های بی‌رویه انجام می‌دهند و به منابع و ثروت‌های ملی آسیب می‌رسانند نیز برخورد جدی شود.
دکتر نجفی با بیان اینکه فاصلهٔ بین میزان صدور مجوز‌ها و مصرف شن و ماسه در استان مبهم است گفت: برای بررسی دقیق و تسهیل در شرایط صدور مجوز و جلوگیری از تخریب محیط زیست و بستر رودخانه‌ها بازدید‌های مشترک با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی با حضور دستگاه‌های مرتبط اجرایی و شورای قضایی استان انجام پذیرد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در استان ضروری است بخش خصوصی به منظور تسریع در پروژه‌های عمرانی فعال سازی شود گفت: در کنار حمایت از بخش خصوصی و صدور مجوز برداشت شن و ماسه برای افراد متخصص و صالح، توسعه استان نیازمند همکاری و نظارت دقیق و برخورد قوی با متخلفان دارد.
دکتر نجفی همچنین بر اجرای طرح مهندسی ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل بیشتر دستگاه‌های اجرایی بر نحوهٔ برداشت شن و ماسه را مهم دانست.

رییس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست با اشاره به عزم ملی و مدیریت جهادی برای پیشرفت و توسعهٔ استان گفت: ظرفیت‌های قانون برای تحقق این هدف بزرگ ظرفیت مناسبی است. ودر مسیرخدمتبه مردم هیچ بن بستی در قانون وجود ندارد.
احمد سیاوش‌پور ادامه داد: از آنجاییکه در قوانین راهکارهای مناسب دیده شده است می‌توانیم در عین حال که اجرای پروژه‌ها را سرعت دهیم حقوق بیت المال را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: بمنظور جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه باید از زمان معرفی پیمانکاران تا زمان صدور مجوز و پایان برداشت هماهنگی‌های بیشتری انجام دهیم.

Share