استاندار گیلان خبر داد

همایش سرمایه‌گذاری گیلانی‌های مقیم خارج از کشور برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست هماهنگی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گیلانی‌های مقیم خارج از کشور عصرامروز به ریاست استاندار گیلان وبا حضور نمایندگان وزارت خارجه وسازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست هماهنگی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گیلانی‌های مقیم خارج از کشور عصرامروز به ریاست استاندار گیلان وبا حضور نمایندگان وزارت خارجه وسازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری برگزار شد.

4422دکتر نجفی در این نشست با تاکید بر اینکه روحیه موجود در وزارت امور خارجه و سازمان گردشگری ایران تعامل با دنیا است، گفت: همایش فرصتهای سرمایه گذاری ایرانیان و به ویژه گیلانیان مقیم خارج از کشور در حوزه گردشگری به عنوان استان پایلوت در دولت تدبیروامید در گیلان برگزار می شود.
دکتر نجفی افزود: نحوه حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش ظرفیت بسیار مهمی در گیلان محسوب می‌شود وما مصمم به استفاده از این ظرفیتها هستیم.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاران خارجی با محوریت استانی بسیار حائز اهمیت است، افزود: تجمیع سرمایه‌گذاری استانی در هر استانی نیاز به برنامه‌ریزی درست و سنجیده داردوقصد ما از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گیلانی‌های مقیم خارج از کشور نمایشی نیست .
دکتر نجفی اظهار داشت: با شعار و حرف نمی شود کارها را پیش برد بلکه باید به طور جدی دنبال سرمایه گذاران باشیم تا بتوانیم مشکل اشتغال استان را حل کنیم.
وی افزود:به منظور ارتباط هرچه بهتر در زمینه جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور بویژه گیلانیهابزودی مشاور امور ایرانیان خارج از کشور اینجانب که از افراد باتجربه است معرفی میشود.
استاندار گیلان با تصریح بر اینکه ما باید از ظرفیت گردشگر خارجی به طور مطلوب بهره‌مند شویم گفت: باید برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران خارجی در استان به طور مطلوب صورت گیرد.

4424دکتر نجفی به آمادگی همه دستگاه های اجرایی استان برای جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و افزود: این مسئله از ملاک های مهم ارزیابی مدیران به شمار می رود و همه دستگاه های اجرایی گیلان موظف به تلاش برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه خارجی شده اند
استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش توریسیم درمانی گیلان از سایر استان‌های کشور بسیار جلوتر است، گفت: این استان با داشتن بیش از ۱۲۰۰ متخصص و۱۴۰ فوق متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی و وجود بیمارستان های بین المللی و مجهز زمینه بسیار خوبی برای توسعه توریس درمانی دارد.
دکتر نجفی با بیان اینکه هر چقدر گردشگر به استان مراجعه کند گیلان ظرفیت دارد، خاطرنشان کرد: تنها بخش بوجاق کیاشهر به تنهایی می‌تواند به یک جایگاه بی‌نظیر گردشگری در دنیا تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینکه محیط‌زیست درحوزه گردشگری هیچ مانعی ایجاد نمی‌کند، افزود: ظرفیت موجود در ییلاقات، مراتع و دریای گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با بیان اینکه ظرفیت استان‌ها باید در فضای مجازی در بسته‌های فرهنگی به سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور معرفی شود،گفت: ما از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران این اطلاعات را به منظور مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی در سراسر جهان منتشر می‌کنیم.
سجادی با تاکید بر اینکه این امر سرمایه‌گذاران را به استان‌ها راغب می‌کند، تصریح کرد: باید امکاناتی در زمینه کشاورزی، صنعت و خدماتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با استفاده از آیین‌ها، ظرفیت‌ها و فرهنگ بومی استان‌ها می‌توانیم ظرفیت استان‌ها را نشان دهیم، افزود: فضای مجازی از اقداماتی است که در این حوزه باید به آن توجه شود.
مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت‌های سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشورهم در این جلسه گفت: گیلان به عنوان نخستین استانی در دولت تدبیروامید است که برای جذب سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه گردشگری پیش قدم شده است.
تاجیک با بیان اینکه هدف ما تثبیت سرمایه‌گذاران خارجی در استان‌ها است افزود: همایش‌های سرمایه‌گذاری باید در سطح محدود و با حضور افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری برگزار شود.

Share