قائم‌مقام وزیر کشور

برای حفظ جان مرزبانان، از گزینه‌های مرسوم دنیا استفاده نکردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور اظهارداشت: با تأکیدات رئیس‌جمهور و هدایت و مدیریت وزیر کشور و با تلاش‌های مسئولان و ریش‌سفیدان و معتمدان محلی چهار مرزبان به کشور بازگردانده شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور و قائم‌مقام وزیر کشور اظهارداشت: با تأکیدات رئیس‌جمهور و هدایت و مدیریت وزیر کشور و با تلاش‌های مسئولان و ریش‌سفیدان و معتمدان محلی چهار مرزبان به کشور بازگردانده شدند که بر این اساس از تلاش‌های کلیه عزیزانی که به سامان رساندن این اقدام خداپسندانه و انسان‌دوستانه تلاش کردند به ویژه استاندار تقدیر می‌کنیم.

13930117193459678_PhotoL وی تصریح‌کرد: این اقدام ارزشمند نشان داد که چنانچه مسئولان در بخش‌های مختلف با اتحاد و همدلی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کنار هم قرار گیرند خواهند توانست بر مشکلات فائق آیند.

قائم‌مقام وزیر کشور در پاسخ به این سوال که در نقاط مختلف دنیا با این نوع اقدامات به چه شکلی برخورد می‌شود، افزود: گزینه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اقدام متقابل است که ما به جهت اعتقادات دینی و با خویشتن‌داری منبعث از ارتباطات اسلامی با نهایت سعه صدر از روش‌های مرسوم دنیا استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از گزینه‌های دیگر حفظ جان مرزبانان بود که برای ما موضوع اصلی بود به شمار می‌رفت و به جهت ملاحظه حسن همجواری با کشور همسایه پاکستان از گزینه‌های دیگر استفاده نشد.

امیری با بیان اینکه یکی از موانع توسعه استان سیستان و بلوچستان ایجاد یا القای ناامنی است، افزود: اینگونه اقدامات ضد امنیتی به هیچ وجه به سود مردم عزیز و شریف استان سیستان و بلوچستان نیست بلکه باعث عدم توسعه استان خواهد شد و متضرر اصلی در این گونه اقدامات مردم منطقه خواهند بود.

سخنگوی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: ما توسعه پایدار را در پرتو امنیت پایدار می‌بینیم و مهم‌ترین مولفه توسعه پایدار ایجاد و احساس امنیت و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود؛ کلیه کسانی که برای مردم سیستان و بلوچستان دلسوزی می‌کنند باید به دقت این موضوع مهم را مدنظر قرار داده و از ایجاد هرگونه احساس ناامنی به شدت ممانعت به عمل آورند تا ان‌شاءالله شاهد استانی توسعه یافته و آباد که در آن همه اقوام با اتحاد و همدلی با محوریت مقام معظم رهبری در کنار همدیگر هستند، باشیم
علی اوسط هاشمی استاند‌ار سیستان و بلوچستان، با تبریک آزادی چهار مرزبان ربوده شده توسط گروهک تروریستی «جیش العدل» گفت: امروز جشن ایرانیان است.

وی با بیان اینکه شکر نعمت بر همگان واجب است، اظهار داشت: آزادی سربازان ربوده شده نشان داد با حضور مردم در کنار مسئولان می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: با همکاری مردم، مسئولان، گروه های مرجع و شخصیت‌های با نفوذ علما و سران طوایف سیستان و بلوچستان توانستیم این نتیجه را بگیریم و امیدواریم آن گونه که شایسته نظام است از این همگرایی به زیبایی بهره ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان و سران طوایف سیستان و بلوچستان برای آزادی این سربازان ربوده شده تاکید کرد: تلاش‌ها برای روشن شدن وضعیت دانایی‌فر ادامه دارد.

امروز جشن ایرانیان است

marzban استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: ‌سرور و شادمانی و خوشحالی خودمان را که حاصل همگرایی و بودن با مردم مرزنشین است اعلام می‌کنیم که منتج ‌به رهایی و آزادی فرزندان کشورمان و ‌برگزاری این نشست شد.

این مسئول ادامه داد: باید شکر و سپاس به جا آ‌وریم که شاهد حضور ۴ فرزند عزیز مرزبان و دلاورمان در استان هستیم، امروز شکرنعمت بر همگان واجب لازم است.

وی گفت: ‌عید امسال مردم کشور متاثر از این حادثه بوده و بسیاری از مردم سفره هفت سین را با نگرانی برای این عزیزان پهن کردند.

هاشمی افزود: ‌امروز باید صمیمانه این عید را تبریک‌ عرض کنیم به خیر‌خواهان و تمام آنانی که جان انسان برایشان ارزشمند است و به انسان به عنوان بهترین مخلوق خداوندی می‌اندیشند.

وی افزود: یکی از مولفه‌های مهم اقتصادی مردم‌محوری است و از طریق مردم می‌توانیم مشکلاتمان را در کنار نیروهای انتظامی، قضایی حل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این شرارت‌ها را حساب دشمنانی می‌گذاریم که مخالف وحدت مسلمین هستند و نشانه های آن را در کشور های مختلف نظیر یمن، سوریه مصر و … می بینیم.

وی اذعان داشت: باید بصیرت خود را افزایش داده و هوشمندانه رفتار کنیم تا مانع رویش بذرهای آلوده و شرارت ها در کشورهای منطقه باشیم‌.

هاشمی افزود: نجات یک انسان در مرگ به ناحق نجات بشریت است و بزرگان با تاسی از کلام الهی امروز چنین اقدامی را خلق کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: از نخستین لحظات به گروگان گرفته شدن مرزبانان تا امروز دیپلماسی فعال دولت ایران در مذاکره با کشور همسایه، نتیجه‌بخش بود.

وی گفت: مذاکرات با کشور پاکستان و پیگیری وزرای کشور و امور خارجه از طریق سازمان ملل و سایر نهادهای خارجی با هدایت مستقیم ر‌ئیس جمهوری در کنار تلاش مسئولان استانی و همکاری خوب و تنگاتنگ علمای مذهبی و سران طوایف سیستان و بلوچستان باعث آزادی سربازان شد.

وی گفت: تلاش برای روشن شدن وضعیت گروهبان دوم جمشید دانایی فر ادامه دارد و تلاش ما این است تا اخبار صحیح را همراه با مستندات به مردم اطلاع دهیم.

سردار حبیبی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان نیز در ادامه ضمن قدردانی از تمامی مردم و مسئولان و بزرگان و سران طوایف ابراز امیدواری کرد: این مشارکت و همراهی مردم به ویژه مرزنشینان با مسئولان امنیتی انتظامی ، مسئولیت ما را در این استان بیشتر کرده که امیدواریم این تعامل استمرار داشته باشد.

سرباز وظیفه ‘ سجاد ذهابی فرزند عباسعلی”، سرباز وظیفه “محمد نظامی فرزند حسین”، سرباز وظیفه ” رامین حضرتی فرزند محمدرضا” و سرباز وظیفه “جمشید تیموری فرزند غلامعی” در داخل خاک پاکستان آزاد و از مرز زاهدان به کشور بازگشتند.

 

Share