مدیرکل کمیته امداد گیلان

۳۰ درصد خانوارهای گیلان زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز جشن نیکوکاری اظهار کرد: ۱۴ اسفند روز جشن نیکوکاری در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز جشن نیکوکاری اظهار کرد: ۱۴ اسفند روز جشن نیکوکاری در گیلان برگزار می‌شود.13920502000677_PhotoA

وی با بیان اینکه ۱۱۸ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند، افزود: این تعداد ۳۰ درصد خانوارهای ساکن در شهرها و روستاهای گیلان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها شرایط توانمند شدن را دارند، تصریح کرد: کمیته امداد به آنها کمک می‌کند تا توانمند شده و به خودکفایی برسند.

وی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: انجام دادن امور اقتصادی به منظور رسیدن به خودکفایی با اقتصاد مقاومتی مرتبط است.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه کمیته امداد اقتصاد را به دو شاخه خرد و کلان تقسیم کرده است، خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر گروهی برای شناسایی اراضی رها شده و بایر خانوارهای محروم روستایی زیرپوشش به روستاهای استان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا یک‌هزار هکتار از اراضی مذکور در روستاهای گیلان شناسایی و برای کشت دوم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اجرای طرح‌های کوچک اقتصادی و مشاغل خرد را نجات‌دهنده بسیاری از خانواده‌ها در راستای محرومیت‌زدایی آنها دانست.

وی اجرای طرح‌های پرورش بوقلمون و شترمرغ در اراضی مذکور را مورد پیشنهاد قرار داد.

علی‌محمدی با بیان اینکه کسی با مشاهده یک دردمند در جامعه شاد نمی‌شود، متذکر شد: مردم در کمک به محرومان پیشگام هستند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها با توجه به این اعتقاد مردم در جامعه برگزار می‌شود که نقش رسانه‌ها در دعوت مردم به طرف این مسئله تاثیرگذار است./فارس

Share