گزارش تصویری از روزهای خونین پایتخت اوکراین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منابع خبری از افزایش تعداد کشته شدگان در خشونت های روزهای گذشته کی‌یف خبر می دهند. یورونیوز روز گذشته در گزارش زنده ای از میدان استقلال کی یف اعلام کرد دست کم ۶۷ نفر تا کنون در این اعتراضات کشته شده اند؛ این در حالی است که شبکه الجزیره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منابع خبری از افزایش تعداد کشته شدگان در خشونت های روزهای گذشته کی‌یف خبر می دهند.

یورونیوز روز گذشته در گزارش زنده ای از میدان استقلال کی یف اعلام کرد دست کم ۶۷ نفر تا کنون در این اعتراضات کشته شده اند؛ این در حالی است که شبکه الجزیره انگلیسی با پخش تصاویر کشته شدگان اعلام کرد تعداد تلفات از ۷۵ نفر گذشته است.
از سوی دیگر یک پزشک معالج معترضان اوکراینی روز پنجشنبه اعلام کرد که دست کم ۷۰ معترض در جریان درگیری با پلیس در شهر کی یف پایتخت اوکراین کشته شده اند.
اوکراین از ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان/ آذر۱۳۹۲) به دلیل امضا نکردن توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا توسط رییس جمهوری این کشور به صحنه اعتراضات مردمی و خشونت بار تبدیل شده است.
در همین رابطه خبرگزاری های خارجی رویترز و اسوشیتدپرس عکس های تازه ای از خشونت های اخیر کی‌یف منتشر کردند که در زیر می بینید.
رسانه‌های محلی اوکراین اعلام کردند ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور این کشور پس از دست کشیدن از بخش اعظم قدرت خود و توافق با برگزاری انتخابات پیش از موعد، شهر کیف را ترک کرده است.

Share