مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج)

گروگانگیری نوزادان ۳ قلوی آذربایجانی در رشت کذب محض است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت گفت: ادعای رسانه‌های خارجی مبنی بر گروگانگیری نوزادان سه قلوی متولد شده آذربایجانی در بیمارستان قائم (عج) رشت کذب محض است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا کریم زادحق بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به امر توریسم درمانی در گیلان اظهار کرد: گسترش توریسم درمانی در گیلان موجب توسعه اشتغالزایی و ارز آوری و کاهش وابستگی به نفت می‌شود.

3قلووی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و نیروی کارآزموده پزشکی در گیلان افزود: بیمارستان قائم (عج) بر اساس استانداردهای جهانی احداث شده است.

این مسئول حمایت دولت از توریسم درمانی، وجود پزشکان توانمند و تعرفه‌های پایین را موجب توسعه توریسم درمانی در استان و کشور خواند.

وی گفت: هزینه‌های درمان در کشورهای رقیب به ویژه رژیم صهیونیستی بسیار گران و تقریبا ۵ برابر هزینه‌های درمانی در ایران است.

کریم‌زادحق، با بیان اینکه جراحی قلب در ایران برای بیماران خارجی کمتر از ۱۰ هزار دلار هزینه دارد ادامه داد: هزینه این جراحی در کشورهای دیگر به بالغ بر ۵۲ هزار دلار می‌رسد.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت به جوسازی‌های رسانه‌ای درباره ترخیص بیمار آذربایجانی که برای درمان نازایی به گیلان آمده بود، تصریح کرد: درمان نازایی این بیمار در گیلان پس از مراجعه به بسیاری از کشورها پس از گذشت سال‌ها صورت گرفت و منجر به تولد نوزادان سه قلو شد.

وی افزود: این بیمار به دلیل زایمان پیش از وقت تعیین شده به حالت اورژانسی در بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت مورد عمل جراحی زایمان قرار گرفت.

کریم زاد حق با بیان اینکه به دلیل زایمان زودهنگام سه قلوها برای مراقبت‌های ویژه به بخش «ان‌ای‌سی‌یو» منتقل شدند، خاطرنشان کرد: به دلیل مراقبت‌های ویژه در این بخش به مدت ۲۰ روز هزینه‌های درمانی این بیمار نیز افزایش یافت.

به گفته وی نوزادان باید ۲۰ روز در بخش مراقبت‌های ویژه برای رسیدن به حالت عادی زیر مراقبت پزشکان ویژه قرار می‌گرفتند.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت اذعان کرد: در مجموع هزینه‌های درمان این بیمار با محاسبه هزینه‌های بخش ویژه به ۲۰ هزار دلار معادل ۶۰ میلیون تومان رسید.

وی اضافه کرد: این بیمار به دلیل نداشتن بضاعت مالی برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان، طبق دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ میلیون تومان تخفیف گرفت.

کریم‌زاد‌حق متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان نیز در اقدام انساندوستانه تعهد کرد تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان از بدهکاری این بیمار را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیمار همراه نوزادان خود مرخص شده است، یادآور شد: خبر منتشر شده در رسانه‌های خارجی مبنی بر گروگانگیری سه قلوهای آذربایجانی متولد شده در بیمارستان حضرت قائم (عج) رشت کذب محض است.

مدیر عامل بیمارستان بین‌المللی قائم (عج) رشت با تصریح بر اینکه حمایت از این بیمار به‌عهده سفارت آذربایجان و کنسولگری این کشور بود نه کمیته امداد گیلان، اظهار کرد: تاکنون برای ترخیص این بیمار از بیمارستان پولی دریافت نشده و از او تنها چک گرفته شده است.

وی ایران را یکی از ۱۰ کشور نخست در زمینه درمان و علوم پزشکی دانست و افزود: این قضیه برای بسیاری از کشورهای رقیب خوش نشسته و با توجه به تعرفه‌های پایین درمانی در ایران در رسانه‌های خود علیه ما جوسازی می‌کنند.

کریم‌زاد حق با اشاره به اینکه ما ایرانی‌ها رسم مهمانداری را خوب به جا آوردیم، تصریح کرد: تخفیف ۱۰ میلیون تومانی با توجه به کار درمان نازایی برای یک بیمارستان غیر دولتی امکانپذیر نبود اما درباره این بیمار خاص صورت گرفته است.

*برگزاری سمینار پزشکی کشورهای اسلامی در گیلان

این مسئول از برگزاری سمینار پزشکی کشورهای اسلامی در گیلان در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: پزشکان گیلانی در جهان زبانزد هستند و گیلان ظرفیت برگزاری چنین همایشی را در سطح کشور دارد./فارس

 

Share