روش اعتراضی مجریان صدا و سیما :

مجریان صداوسیما در مقابل سیاست های صدا و سیما!!! + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجریان مشهور برنامه‌ها و مجریان خبر، گزارشگران و خبرنگاران صداوسیما از کاربران پراپاقرص فیس بوک‌اند و هر یک به جای تهیه خبر سر خود را به پیج شخصی خود گرم کرده‌اند. جالب است که برخی از آن‌ها در مناطق جنگی مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رسانه ملی در حالی به شکل پی در پی به شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک حمله می‌کند که مجریان، خبرنگاران و عوامل تهیه این برنامه‌ها در این شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند که حضور برخی از آنها قابل توجه است.

پیج‌های مجریان مشهور همچون علی درستکار مجری برنامه «این شب‌ها»، نادر طالب‌زاده مجری «راز»، محمدحسین رنجبران مجری «دیروز امروز فردا»، رسالت بوذری مجری «آیینه خانه»، میثم زمان آبادی مجری خط قرمزی «ورزش از نگاه دو»، منوچهر اکبرلو مجری «مجله تئا‌تر» و نیز فرزاد حسنی، امیر جوشقانی، محمود شهریاری، امیرمهرداد خسروی و محمد صالح علاء مجری برنامه بیادماندنی «دوقدم مانده به صبح» در شبکه اجتماعی فیس بوک فعالیت داشته و ارتباطات گسترده‌ای را با مخاطبان برقرار کرده‌اند.گزارشگران صداوسیما به ویژه خبرنگاران برون مرزی هم در این میان از کاربران پروپاقرص فیس بوک‌اند. این خبرنگاران که در سوریه، لبنان، مالزی، لندن مشغول تهیه گزارش هستند سر خود را به پیج خود گرم کرده‌اند. حسن شمشادی، محمدرضا طلاجوران، حمید امامی، اسماعیل فلاح از آن جمله‌اند که برخی از آن‌ها در مناطق جنگی مستقر هستند.حسن سلطانی، بابک بابان، سوسن حسنی دخت هم از مجریان خبر به همراه محمد صابری، امیر شجاعی، علی ظریفی خامنه، جعفر عزیزی، فهیمه کوه خضری و میترا لبافی از خبرنگاران مشهور رسانه ملی هستند که کم و بیش در فیس بوک خود را مشغول کرده‌اند.کامران نجف‌زاده را می‌توان از قدیم‌ترین این کاربران نام برد که از زمان حضور در پاریس دارای پیجی به نام خود بود که این صفحات در حال حاضر به چند پیج افزایش یافته که تنها یکی از آن‌ها متعلق به شخص اوست.همچنین داریوش فرزیایی (عمو پورنگ)، هومن حاج عبدالهی، ابراهیم شفیعی مهریار از مجریان کودک و نوجوان هم بی‌نصیب نمانده‌اند و خود را به قافله فیس بوکی‌ها رسانده‌اند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسانه ملی در بسته‌های خبری و برنامه‌های بررسی‌های اجتماعی و اخلاقی خانواده‌ها به شکل گسترده به اثرات تخریبی شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک مشغول است. حال، چگونه دست اندرکاران این برنامه‌ها خود از کاربران این رسانه هستند و به قول معروف «رطب خورده کی منع رطب کند؟!»

آقایان در توجیه عملکرد خود هدف استفاده از این رسانه را بالا‌تر از هر مسائلی می‌دانند. اما پر واضح است، مجریان و تهیه کننده های برنامه های صدا و سیمای ایران به تاثیر گذاری این شبکه ها و سرعت انتشار اخبار در آن پی برده اند ولی چون صدا و سیمای ایران سیاست های کلی اش مخالفت با فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی است باعث شده مجریان در برنامه های خود علیه این رسانه های بین المللی صحبت کنند

آنچه پیدا است، فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی یک وسیله ارتباطی و یک رسانه است که می‌تواند هم مخرب و هم سودمند باشد. جالب است که فیس بوک در جریان بیداری اسلامی به ویژه در تونس و مصر نقش ویژه‌ای ایفا کرد و مردم ستم دیده این کشور‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی حرف خود را به کرسی نشانند. همانگونه که مردم بحرین، یمن و اردن هم از این رسانه بهره کافی برده و حاکمان جور را کلافه کردند.
البته مقام معظم رهبری در فتوای خود جهت استفاده از فیس بوک بیان کردند هر کس که احساس میکند میتواند در این شبکه تاثیرگذاری داشته باشد میتواند عضو آن شود و مشکلی ندارد و این فتوا باید سر لوحه سیاست گذاران صدا و سیما قرار گیرد و به جای نفی فیس بوک به آموزش و طریق تاثیرگذاری در آن بپردارند
و همچنین وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران در آخرین اظهار نظر خود درباره شبکه های اجتماعی بیان کردند :
من شخصا به همراه جمعی از فرهیختگان کشور اعتقاد داریم نمیتوانیم افراد را در محیطی محدود محصور کنیم و ادعا کنیم هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و به بهانه ارزشهای اسلامی جلوی رشد چیزی را بگیریم .
اگر به عقب بازگردیم میبینیم خیلی کارها که در اوایل انقلاب انجام شده مضحک به نظر می آید مثل اینکه ویدیو و دستگاه فکس ممنوع بوداینک باید به دنبال پاسخ مدیران رسانه ملی بود که کدام حرکت را مورد تایید قرار می‌دهند؛ یا این رسانه صهیونیستی است و حضور در آن به خانواده و حریم خصوصی ضربه می‌رساند، یا استفاده از آن مفید و در جهت پیشبرد اهداف متعالی سودمند است.
88588_700 88589_744 88590_945 88591_429 88592_798 88593_702 88594_806 88595_275 88596_306 88597_882 88598_295 88599_140 88600_363 88601_927 88602_181 88603_518 88604_502 88605_468 88606_899 88607_765 88608_281 88609_165 88610_252 88611_195 88612_598 88613_334 88614_561 88615_831 88616_749 88617_827
Share