در مراسم معارفه معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه گيلان

شاخصه آموزش در دانشگاه‌ها، پژوهش مداری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه شاخصه آموزش در دانشگاه‌ها، پژوهش مداری است، گفت: هفت‌هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی گیلان در حوزه پژوهش فعال می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه شاخصه آموزش در دانشگاه‌ها، پژوهش مداری است، گفت: هفت‌هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی گیلان در حوزه پژوهش فعال می‌شوند.

سید احمد رضی ظهر در مراسم تقدیر و معارفه معاونین پیشین وجدید پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه تفاوت آموزش در دانشگاه و مدارس در پژوهش مداری است، اظهار کرد: باید آموزش در دانشگاه با پژوهش پیوند بخورد و در کنار ترویج علم به تولید علم نیز برسیم.

rezi-gilan-uniوی شاخص پژوهش را در رتبه بندی دانشگاه‌ها بسیار مهم دانست و افزود: با پژوهش و تولیدعلم به تولید ثروت دست پیدا می‌کنیم و پژوهش مداری در انتخاب اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبه لحاظ می شود.

سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه جهت گیری دکتر صدر ممتاز در افزایش تعداد مجلات پژوهشی دانشگاه و تعداد مقالات ارائه شده صحیح بود، گفت: تعداد مجلات دانشگاه از دو مجله به ۱۱مجله وهمچنین تعداد مقالات از۴۰۰مقاله به ۸۰۰مقاله افزایش یافته است.

رضی با اشاره به برگزاری بیستمین کنفرانس هسته‌ای ایران در دانشگاه گیلان، تصریح کرد: ۴۰۰ مهمان برای این کنفرانس به دانشگاه گیلان آمدند و معاون پیشین پژوهش دانشگاه، زحمات زیادی برای برگزاری بیستمین کنفرانس هسته‌ای ایران در دانشگاه گیلان کشیدند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای کشورمان، خاطرنشان کرد: این شهدا دانش هسته‌ای را بومی کردند و موجب شدند که دانش هسته‌ای به زندگی مردم پیوند بخورد.

سرپرست دانشگاه گیلان به جدی نگرفتن پژوهش در مدیریت کلان دانشگاه در دوره دکتر صدر ممتاز اشاره کرد و افزود: تحقیق در مورد رشته‌ها، تجهیز آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کتابخانه‌ها نیاز به اعتبار دارد.

رضی با بیان اینکه همکاران حوزه پژوهش باید هفت هزار دانشجویی دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان را برای کار پژوهشی برانگیزانند، گفت: حقوق همکاران این حوزه باید پرداخته شود.

وی تصریح کرد: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، تاسیس قطب‌های علمی و افزایش جذب بودجه باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دانشگاه در خدمت حل مشکلات استان باشد.

سرپرست دانشگاه گیلان، با اشاره به اینکه در دوره جدید پایان نامه‌ها، باید درخدمت مسائل استان قرار گیرد، گفت: با استاندار گیلان در این مورد صحبت‌هایی داشته‌ایم.

رضی تصریح کرد: ۶۵ درصد اعتبارات جاری و ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی دانشگاه را دریافت کرده‌ایم  و تلاش می‌کنیم جذب اعتبارات بیشتر شود./تسنیم

Share