پس از صف سوال و استیضاح وزرای دولت یازدهم

زمزمه‌های طرح سوال از حسن روحانی در مجلس/بازهم پای کریمی قدوسی و دوستانش در میان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شرایطی که هنوز وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات راهی مجلس نشده است، چند تن از نمایندگان مجلس تائید کردند که زمزمه‏ های ارائه طرح سوال از حسن روحانی در راهروهای مجلس جدی‏ تر از قبل به گوش می ‏رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیشتر جواد کریمی قدوسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس و با اشاره به طرح سوال از وزیر اطلاعات گفته بود: «وزیر اطلاعات باید پاسخگوی اظهارات یونسی، برخورد با رسانه‌های منتقد و سکوت در قبال هجمه به مقدسات باشد. اگر بگویید پاسخ به این سؤال‌‌ها وظیفه من نیست بر اساس حرف ایشان، طرح سؤال از رئیس‌‌جمهور را تهیه خواهم کرد».

اکنون در شرایطی که هنوز وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوالان ۴۱ نماینده راهی مجلس نشده است، چند تن از نمایندگان مجلس تأیید کردند که زمزمه‏ های ارائه طرح سوال از حسن روحانی در راهروهای مجلس جد ی تر از قبل به گوش می‏ رسد.

 هدایت کننده این جریان چه کسانی هستند؟

ابراهیم نکو، عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت در این باره گفت: «الان به جز طرح این سوال زمزمه ‏های زیادی درباره استیضاح‏ ها و سوال‏ های بیشتر به گوش می‏ رسد که حلقه هدایت کننده آن همان حلقه چهره ‏هایی هستند که در این ۶-۷ ماه صف اول حمله به دولت بودند». ابراهیم نکو درباره تحرک نیروهای تندروی مجلس گفت: «همین جمع الان در راهروهای مجلس تلاش فراوانی دارند تا بحث سوال و استیضاح وزرا و مهمتر از این موضوع سوال از رئیس جمهور را مطرح کنند. افراطیون به گونه ‏ای صحنه گردانی می‏ کنند تا این تصویر به جامعه تزریق شود که گویی تمام مجلس آنها هستند».

این خبر را عابد فتاحی، نماینده اصلاح طلب مجلس نیز تأیید کرد. فتاحی در این باره گفت: «این تلاش ‏ها وجود دارد و متاسفانه طی هفته ‏های اخیر هم شدت گرفته است و اگر نفود جریان‏ های تندرو کمی بیشتر از این بود، تا الان دولت روحانی را پائین کشیده بودند».

 تعامل کلیت مجلس با دولت خوب و موفق است

NADIMI-155x100 در همین حال ایرج ندیمی هم ضمن تأیید تلویحی خبر تلاش تندروها برای تصویب طرح سوال از رئیس جمهوری گفت: «تعاملاتی که فی ما بین رئیس جمهوری و قوه مقننه وجود دارد و کار موفقی که بین دولت و مجلس به عنوان بودجه بیرون آمد کاملا نشان می ‏دهد که طرح سوال از رئیس جمهور مخیله و خیال افراد معدودی است که توسط اکثریت نمایندگان مورد قبول قرار نخواهد گرفت».

jafar180همچنین غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت نیز با بیان اینکه اطلاع خاصی از طرح سوال از رئیس جمهوری ندارد، توضیح داد: «اصلا بعید نیست که نیروهای تندروی مجلس چنین پروژه ای در دستور کار خود داشته باشند و سابقه تقابل ماه‏ های اخیر آنها با دولت چنین اقدامی را نزدیک به ذهن می‏ کند».

کریمی قدوسی و شرکا طرح سوال از رئیس جمهور را کلید زده‌اند

tamini نماینده دیگر رشت در مجلس اما توضیحات بیشتری در این رابطه داد. حسن تامینی لیجائی با بیان اینکه باید از این به بعد منتظر سوالات و استیضاح ‏های بیشتر و جدی‏‌تری باشیم، گفت: «الان بحث سوال و استیضاح از وزرا بسیار جدی‌تر از بحث سوال از رئیس جمهوری دنبال می شود و احتمال استیضاح از برخی وزرا قطعی است».
این عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود: «افرادی نظیر آقای کریمی قدوسی و دوستان ایشان در مجلس بحث‏ هایی درباره طرح سوال از رئیس جمهور داشته اند که البته با توجه به موضوع سوال و استیضاح وزرا هنوز چندان جدی نشده است». وی درباره برخورد مجلس با وزرای دولت یازدهم توضیح داد: «مطمئن باشید که بعد از سال جدید یک سری اتفاقات مهم در خصوص وزرا خواهد افتاد که زمینه آن را هم قبل از سال جدید در مجلس خواهیم دید». تامینی لیجائی افزود: «اگر بحث سوال و استیضاح وزرا نتواند منتقدان دولت را راضی کند، قطع به یقین طرح سوال از رئیس جمهوری جدی خواهد شد».

این نماینده رشت درباره زمان احتمالی طرح سوال از رئیس جمهور نیز گفت: «با همان سرعتی که ظرف کمتر از شش ماه نیروهای منتقد در مجلس با دولت وارد موضع تقابلی شدند، بحث طرح سوال از رئیس جمهور هم می‏ تواند اجرا شود. به هر حال این دولت در شش ماه اول خود سه کارت زرد از مجلس گرفته و احتمال دارد وزیر اطلاعات هم کارت زرد چهارم را بگیرد. پس خیلی بعید نیست که ظرف مدتی کوتاه، حتی تا اوایل تابستان موضوع طرح سوال از رئیس جمهور جدی و یا حتی اجرا شود»./پیام نو

Share