آیت‌الله جوادی‌آملی:جامعه را باید اکرام کرد نه اطعام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: آن‌هایی که به فکر تحریم ایران هستند استقلال، عظمت و مقاومت ملت ایران را درک نکرده‌اند.   این مرجع تقلید در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سخنانی اظهار کرد: اگر خدای سبحان خواست چیزی به مومن عطا کند، کریمانه عطا می‌کند. خداوند می‌فرماید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: آن‌هایی که به فکر تحریم ایران هستند استقلال، عظمت و مقاومت ملت ایران را درک نکرده‌اند.

 

این مرجع تقلید در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سخنانی اظهار کرد: اگر خدای سبحان خواست چیزی به مومن عطا کند، کریمانه عطا می‌کند. خداوند می‌فرماید شما هم با زیردستان خود کریمانه رفتار کنید.

 

forootan-14-38وی تاکید کرد: جامعه را نباید اطعام کرد بلکه باید اکرام کرد. قرآن نمی‌خواهد فقط شکم مردم سیر باشد، غرض اصلی قرآن اکرام مردم است. باید آبروی مردم تامین شود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت کرامت انسانی از منظر قرآن کریم تصریح کرد: خدای سبحان سالن تدریسی دارد که مدرس آن اکرام است و اگر گفتند به اخلاق اسلامی تاسی کنید یعنی با کرم و اخلاص زندگی کنیم.

 

آیت‌الله جوادی آملی گفت: خداوند می‌فرماید کسی که از ما روی‌گردان است مشکل خودش است و باید این مشکل را برطرف کند. در عین حال خداوند بشارت می‌دهد که اگر کسی مشکلی پیدا کرد ولی با ایمان و با تقوا باشد خدا می‌تواند از راه‌هایی که همان فرد دوست دارد مشکلش را حل کرده و روزی او را تامین کند.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: خداوند این برکت توحید و ایمان به غیب را به عنوان بهترین نشانه کرم به افراد مومن می‌دهد.

 

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که قرآن یک کتاب محض نیست، گفت: تدبر در قرآن کریم انسان را موحد بار می‌آورد.

 

وی تصریح کرد: خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند که تا زمانی که در دهن آنها مزه دارد لازم دارند. اگر کسی در خدمت قرآن کریم بود و مزه توحید را چشید همیشه خودش حرکت می‌کند. بین کسی که با طناب او را ببرند تا کسی که خودش برود فرق زیادی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر کسی لذت قرآن در جان او جلوه کرد، مجذوبانه حرکت می‌کند که به برکت خون‌های پاک شهدا و کوشش امام راحل جامعه ما در حال حرکت در این مسیر است.

 

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: تمام کوشش و تلاش آیات قرآن این است که ما را موحد بار بیاورد. اگر موحد شدیم نه بیراهه می‌رویم نه راه کسی را می‌بندیم. اگر راه قرآنی در جامعه ما که معطر به خون‌های پاک شهیدان شده بیشتر رواج پیدا کند هیچ مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت.

 

به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: آنهایی که به فکر تحریم ایران هستند استقلال، عظمت و مقاومت ملت ایران را درک نکرده‌اند.

Share