دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان با رییس کل دادگستری

پرهیز صداوسیما از هرنوع حاشیه پردازی/عملگرایی به جای شعار دادن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس کل دادگستری گیلان خواستار پرهیز از هرنوع حاشیه پردازی توسط صدا و سیما شده و ادامه داد، هرچه به مشکلات استان توسط رسانه ملی پرداخته شود حجم آنها کاهش خواهد یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی  دادگستری کل استان گیلان ، نصرپورمدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد .

احمد سیاوش پور در دیدار استان گیلان را با توجه به ظرفیتهای بالا اعم از دریا ، جنگل ، کشاو1صدا و سیمارزی و صنعت دارای زیرساخت های نامناسب دانست.

وی خواستار واکاوی مشکلات ظرفیتهای بالقوه استان و راهکارهای بالفعل درآمدن این ظرفیت ها شد و افزود ، نقش صدا و سیما در تحقق توسعه استان انکارناپذیر است .

رییس کل دادگستری گیلان خواستار پرهیز از هرنوع حاشیه پردازی توسط صدا و سیما شده و ادامه داد، هرچه به مشکلات استان توسط رسانه ملی پرداخته شود حجم آنها کاهش خواهد یافت .

احمد سیاوش پور چشم انداز بیست ساله را با توجه به ظرفیتهای کشور تدوین شده دانست و افزود ، نظر مقام معظم رهبری در چشم انداز بیست ساله واقع بینانه است .

وی با اشاره به این نکته که نباید از فرصتها غافل شد و به شعار بیشتر از عمل پرداخت شود بیان داشت ، مبنا و علل مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی که به صورت پرونده به دستگاه قضایی ارائه می شود باید در حوزه های دیگری جستجو کرد.

در حوزه اقتصاد استان گیلان درسرریز بی کاری رتبه دوم کشوری را دارد و این یکی از نشانه فقدان زیرساختهای نا مناسب اقتصادی است و این مسئله را یکی از دلایل افزایش پرونده های قضایی در دادگستری استان دانست.

ایشان بخشی از مشکلات موجود را در عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی دانست و خواستار توجه بیشتر رسانه ملی در افزایش سطح آگاهی مردم به وسیله تولید برنامه های تصویری و رادیویی به زبان ساده و شیوا شد.

وی با بیان این مطلب که صدا و سیما بار سنگینی را بردوش دارد خواستار بررسی ایده ها و راهکار های مناسب اجرایی جهت تعامل دو دستگاه در کمیسیون های دو جانبه شد.

نصرپور مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیزدر این نشست قوه قضاییه را ، یکی از مهمترین قوای کشور دانست که ملجاء و پناهگاه مردم محسوب میشود و یکی از وظایف مهم دیگر آن را نظارت بر حسن اجرای قوانین دانست .

وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف ذاتی دستگاه قضایی دانست و رسانه ملی به علت گستردگی ارتباطی همراه و همگام دستگاه قضایی بیان نمود ، وی خواستار شناسایی نقاط مشترک صدا و سیما با دستگاه قضایی جهت تعامل بهتر شد.

Share