معاون استاندار گیلان :

رسانه‌ها در ایجاد فضای نشاط و امید تلاش کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: رسانه‌ها در ایجاد فضای نشاط و روحیه امید در جامعه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد احمدی‌پور عصر امروز در همایش رسانه و انقلاب اسلامی در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه در گذشته رسانه‌ای به جزو رادیو وجود نداشت، اظهار کرد: تکثیر صدا از طریق نوار کاست انجام می‌شد و اهمیت اطلاع‌رسانی به نظر انقلابیون می‌رسید.

Ahmadipoor

وی افزود: در زمان مشروطه در گیلان بالغ بر ۱۵ روزنامه و هفته‌نامه به ویژه در رشت، انزلی و لاهیجان فعالیت می‌کرد.

به گفته معاون استاندار گیلان، در این استان به دلیل دروازه ایران به اروپا بازخوانی مسایل مشروطه ضرورت پیدا می‌کرد.

وی به اهمیت رسانه‌ها از دیدگاه غرب اشاره کرد و یادآور شد: غرب برای ترویج فرهنگ خود از رسانه ‌به عنوان ابزار برتر در دنیا استفاده کرده و از این طریق افکار عمومی را می‌سنجد و با فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف مقابله می‌کند.

احمدی‌پور با اشاره به جنگ تمدن‌ها تصریح کرد: برخی روشنفکران این را قبول ندارند و تقابل فرهنگ‌ را می‌دانند.

وی اضافه کرد: در این تقابل فرهنگ‌های بزرگ فرهنگ‌های کوچک را می‌خورند و جنگ نرم، جنگ مقابله‌ای نیست بلکه جنگ اغنایی است.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امروز باید به شیوه‌ای عمل کنیم که کاستی‌های گذشته تبدیل به نقاط قوت شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند دو نوع تفکر مثبت داشته باشند، یادآور شد: همه از ایجاد امید، امنیت، تلاش، کار و توسعه رو به جلو، سود می‌برند.

احمدی‌پور متذکر شد: اگر رسانه‌ها بیشتر از جنبه تخریبی به موضوع مورد نظر توجه کنند به هیچ عنوان روحیه امید در جامعه ایجاد نمی‌شود.

وی از خبرنگاران خواست مطالبی بنویسند که کمک به مدیران باشد و مسئولان نیز آستانه تحمل و انتقادپذیری خود را افزایش دهند./فارس

Share