رییس جمهور در بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

تکفیری ها دشمنان اسلام، قرآن و پیامبرند/طرح WAVEاقدام دولت یازدهم در مقابله با اسلام هراسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری با بیان این که طرح WAVEآن چنان بُرنده ، جامع و تکان دهنده بود که حتی دشمنان قوی پنجه ولو اینکه مخالفت با این طرح کردند، جرات نکردند در موقع رای گیری تقاضای رای از مجمع عمومی کنند.

rohaniبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: آن هایی که به دنبال منافع خود هستند، قدرت های بزرگ و غربی که می خواهند به منافع مسلمانان به ویژه در بخش انرژی، نفت و گاز چنگ بیندازند، آن هایی که می خواهند حضورشان ، حضور نظامیشان، سلطه سیاسی و فرهنگی خودشان را توجیه کنند و آن هایی که می خواهند غاصبان و متجاوزان صهیونیست بر منطقه ما تسلط یابند و جنایات آنان به فراموشی سپرده شود به این دو هدف شوم تعمیق اختلافات، اسلام هراسی درمیان افکار عمومی جهان، همواره می دمند.

روحانی در ادامه گفت: دولت جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در طول پنج ماه گذشته در کنار حل مسایل و معضلات داخلی برای مقابله با این دو هدف همواره دارای برنامه و در مقام عمل گام هایی برداشته است.

رییس جمهوری با یادآوری این که دشمنان اسلام می خواستند جنگ جدیدی را در منطقه به راه بیندازند، زمینه ها را آماده کرده بودند و قدرت های نظامی را آماده باش داده بودند، افزود: افکار عمومی را برای خون ریزی، اشغال، جنگ جدید و نوعی حمایت جدید از رژیم غاصب صهیونیستی شکل داده بودند.
vahdat-rohani
روحانی، اضافه کرد: اولین گام دولت، جلوگیری از جنگ جدید در منطقه بود، همه توان این دولت، دیپلماسی خارجی وهمه ابزارهایی که این دولت در اختیار داشت با تماس مداوم با کشورهایی که در این راستا همسو بودند، با ایجاد خون ریزی جدید مخالف بودند، دست به دست هم داده شد و منطقه را از یک جنگ جدید و از یک نزاع جدید و اشغال جدید دور کرد.

رییس جمهوری با بیان این که در این راستا دولت هایی در منطقه و خارج منطقه و قدرت هایی در جهان دست به دست هم دادند، اما کار بزرگی در این راستا صورت گرفت، افزود: اگر همکاری های نزدیک روسیه و سوریه نبود، این هدف در منطقه محقق نمی شد.

** طرح WAVEاقدام دولت یازدهم در مقابله با اسلام هراسی

روحانی با بیان این که دومین قدم دولت جمهوری اسلامی ایران مقابله با هدف سلطه گران در اسلام هراسی بود، اظهار داشت: درتبلیغات گسترده و نابجای دهه های گذشته، همواره اسلام و مکتب اسلام را به عنوان مکتب خشونت، افراطی گری و نعوذبالله مکتبی که مردم را به تروریسم و ارهاب دعوت می کند، ترویج کرده بودند.

رییس جمهوری، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی پرچم مبارزه با خشونت و افراطی گری را در دست گرفت، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ،طرح مقابله جهانی با افراط و خشونت ارائه شد.

روحانی خاطرنشان کرد: این طرح جمهوری اسلامی ایران که رییس جمهوری این کشور درمجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد داد تا در دستور کار مجمع عمومی سازمان ملل قرار گیرد، در ظرف چند ماه محقق شد.

vahdat-rohani ، گفت: طرح مقابله جهانی با شونت و افراطی گری در مجمع عمومی به اتفاق آرا یعنی بدون رای گیری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید.

روحانی خاطرنشان کرد: همان کشورهایی که قبلا به ناروا تبلیغ می کردند که مسلمانان کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در پی خشونت و افراط هستند، ناچار شدند به این طرح رای دهند.

رییس جمهوری با بیان این که این اولین گام در برابر اسلام هراسی بود که دشمنان اسلام سالیان درازی در پی آن هستند، افزود: این دولت و این مردم و این ملت با انتخاب اعتدال و تدبیر به دنیا اعلام کردند که راه ما، راه میانه روی است. امه وسطا لتکونوا شهدا علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا.

روحانی، تاکیدکرد: اگر پیامبر(ص) الگوی ماست، اگر پیامبر رحمت اسوه ماست، او راه اعتدال و میانه روی و اقتصاد را به ما آموخته است.

رییس جمهوری همچنین با یادآوری تصویب به اتفاق آرای طرح پیشنهادی جهان عاری از خشونت و افراطی گرایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: آنچنان این طرح برنده ، جامع و تکان دهنده بود که حتی دشمنان قوی پنجه هم ولو اینکه مخالفت با این طرح کردند، جرات نکردند در موقع رای گیری تقاضای رای از مجمع عمومی کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی پرچم مبارزه با خشونت و افراطی گری را در دست گرفت و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مساله مقابله جهانی با افراط و خشونت مطرح شد.

وی با بیان اینکه این طرح به WAVEˈ World against violence and extremismˈمعروف شد، اظهار داشت: این طرح جمهوری اسلامی که رییس جمهور ایران در مجمع عمومی پیشنهاد داد تا این طرح در دستور کار قرار گیرد، ظرف چند ماه این هدف محقق شد.

رییس جمهوری تصریح کرد: طرح مقابله جهانی با خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی به اتفاق آرا یعنی بدون رای گیری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید. همان کشورهایی که قبلا تبلیغ می کردند به ناروا که مسلمانان و کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی در پی خشونت و افراط گرایی هستند آنها هم ناچار شدند به این طرح رای دهند.

وی افزود: این اولین گام در برابر اسلام هراسی بود که دشمنان اسلام سالیان دراز در پی آن هستند.

حسن روحانی تاکید کرد: این دولت و این مردم و این ملت با اعلام اعتدال و تدبیر به دنیا گفتند که راه ما راه میانه روی است.

**دعوت پیامبر با عقل ، تدبیر ، اخلاق حسنه و سیره محمدی بود

رییس جمهوری با تبریک میلاد پیامبر (ص) و فرزند برومندش امام صادق (ع ) و مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: سیره پیامبر (ص) در سرمشق و الگوی همه ما مسلمان است و همانطور که سور های قرانی را به مکی و مدنی تقسیم بندی می کنیم سیره پیامبر هم باید به مکی و مدنی تقسیم شود.

روحانی با بیان اینکه مکه زادگاه اسلام و مدینه پایگاه اسلام است،ادامه داد: پیامبر در مکه به تربیت انسانها در یک تراز نوینی می پرداخت تا انسانها را به سطح مسلم و مومن برساند؛ در مکه هدف ساخت انسانها و تربیت انسانها بود .

رییس جمهوری با بیان اینکه دورانی که مسلمان شدن یک مزیت اجتماعی به حساب نمی آمد مسلمان شدن نوعی جهاد بود اضافه کرد: پیامبردر مکه به فرد فرد انسانها توجه داشت اما هدف تنها و تنها ساختن افراد در تراز مسلم ومومن نبود بلکه هدف دیگر که ساخت یک جامعه اسلامی و یک دولت اسلامی بود، نیز مد نظر بود.

رییس جمهوری اظهار داشت: در واقع مکه رسالت بود و در مدینه رسالت و امامت بود .

روحانی با بیان اینکه امامت پیامبر اسلام در مکه در مقام عمل، اجرایی و عملی نبود پیامبر هجرت به یثرب را برگزید.

روحانی افزود: پیامبری که از جانب خدای بزرگ مامور رسالت و عدالت بود در عین حال با قراردادهای اجتماعی پیمان های عقبه را منعقد کرد.

وی تاکید کرد: این اقدام زمانی صورت گرفت که بحث قراردادهای اجتماعی نه تنها مطرح نبود بلکه قرن ها و قرن ها طول کشید تا جوامع علمی و انسانی به بحث این قراردادها بپردازند.

رییس جمهوری تصریح کرد: پیامبر با مشورت مردم در مرحله دوم یعنی امامت و ساخت جامعه توحیدی به ما نشان داد که اسلام در پی یک مردم سالاری دینی است.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: پیامبر هم در مکه و هم در مدینه قوم به قوم جامعه را به توحید کلمه رساند و کاری کرد دو قبلیه ای که تنازع تاریخی و قومی بین آنها آنچنان بود که کسی فکر نمی کرد روزی کنار هم بنشینند ، این دو قوم را به قومیت واحد درآورد.

روحانی با بیان اینکه پیامبر مکه و مدینه را هم یکی کرد و کل حجاز را به جامعه توحیدی و اسلامی دعوت کرد ادامه داد: دعوت پیامبر با عقل ، تدبیر ، اخلاق حسنه و سیره محمدی بود .

رییس جمهوری اضافه کرد: پیامبر سخنگویان و مشاورانش را از نژاد ، قبایل و قومیت های مختلف برگزید، از بلال حبشی تا سلمان فارسی تا دیگران؛ پیامبر عرب و غیرعرب را یکی کرد و سیاه و سفید را یک رنگ کرد.

روحانی تاکید کرد: پیامبر توانست وحدتی مستحکم ، منسجم و بنیان مرصوص در سایه فرهنگ بلند توحید و اسلام بسازد.

وی با بیان اینکه هفته وحدت هفته توحید و هفته ای است که همه به یک نفر توجه می کنیم که آورنده پیام بود تاکید کرد: پیامبر بنیانگذار تمدن بشری و رحمت برای همه عالمیان بود.

** ایجاد تنازع و اختلاف و اسلام هراسی دو هدف شوم دشمنان

rohaniرییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ممکن است راههای مختلفی را برای دستیابی به فرهنگ بلند اسلام و اجرای آن برگزیده باشیم اما یادمان باشد مبداء یکی است و مقصد نیز یکی خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: ما از راههای مختلف و مذاهب مختلف به دنبال یک حقیقت هستیم ، حقیقت توحید و توحید حقیقت ، ما دنبال یک مقصدیم .

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز نیازمند پیروی از پیامبر اسلام در مکه و مدینه هستیم اضافه کرد: ما نیازمندیم سیره مکی را بیشتر دنبال کنیم، در دنیای امروز فرد فرد انسانها را بسازیم و آماده کنیم ، زیرا تا تک تک انسانها آماده نشوند مدینه النبی ساخته نخواهد شد.

رییس دولت تذبیر و امید افزود: اگر به دنبال ساخت مدینه النبی و جامعه اسلامی مطلوب پیامبر اسلام هستیم اول باید سیره او را در مکه طی کنیم و بعد با یک هجرت، یثرب را به مدینه النبی تبدیل کنیم.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه جهان امروز جهان زخم خورده ای است که از سیمای امت اسلامی خون می چکد اظهار داشت: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر به تلاش فراگیر برای ترمیم شکاف ها نیاز دارد.

روحانی با بیان اینکه دشمنان اسلام دو هدف ایجاد تنازع در میان امت اسلامی و اسلام هراسی را دنبال کرده اند گفت: دشمنان اسلام همواره این هدف شوم یعنی ایجاد تنازع ، اختلاف و شکاف و تعمیق آن در میان امت اسلامی و اسلام هراسی در سراسر جهان و افکار عمومی در دنیا را دنبال کردند تا سدی جلوی دعوت پیامبر اسلام که باید به گوش همه جهانیان برسد، ایجاد کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: متاسفانه گروهک هایی که نه از فرهنگ اسلام ، نه از حقیقت رحمت اسلام و نه از حقیقت ابعاد اخلاقی اسلام، مطلع هستند به نام اسلام و به نام جهاد، چهره اسلام را محرف و واژگونه به جهان معرفی می کنند و شکاف ها و اختلافات را در میان مسلمانان بیشتر می کنند.

دکتر روحانی با بیان این که پیامبر با چهره ای اخلاقی، انسانی و با رحمت و مهربانی نه فقط با مسلمانان که حتی با غیرمسلمانان رفتار کرد، گفت: نه تنها پیمان عقبه، نه تنها پیمان با قبایل مدینه که حتی با یهود و دیگران هم پیمان بست و حکومت خود را در مدینه بر مبنای پیمان با دیگران و قرارداد اجتماعی تثبیت کرد.

روحانی تاکید کرد: پیامبر به ما آموخت که چگونه رفتار کنیم و چگونه حکومت کنیم.

**مبنای ایران هراسی این است که ایران را پایگاه اسلام و انقلاب اسلامی می بینند

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری ایران هراسی که در سال های اخیر به شدت ترویج می شد، عنوان کرد: موضوع ایران هراسی را در سال های اخیر به بهانه مسئله فناوری هسته ای صلح آمیز ایران تشدید کرده بودند.

روحانی تاکید کرد: من این جمله را بگویم، ایران هراسی بر این مبنا صورت گرفت و ادامه می یابد که ایران را به عنوان پایگاهی برای اسلام، ترویج اسلام و انقلاب اسلامی می بینند.

رییس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران منهای اسلام، ایران منهای انقلاب اسلامی، چیزی نبود که غرب به دنبال ایران هراسی باشد.

** جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته ای مخفی کاری ندارد

rohani01روحانی یادآور شد: این دولت برای این که بهانه را از آن ها بگیرد، دریک مذاکرات وتعامل موثر و سازنده توانست به اولین توافق دست یابد.

رییس جمهوری با بیان این که این توافق اولین اثر وثمره اش آن بود که برای بسیاری از افکار عمومی جهان روشن شد که جمهوری اسلامی ایران چیزی برای مخفی کردن در زمینه فناوری هسته ای ندارد، افزود: فناوری هسته ای ایران، صرفا صلح آمیز و برای مقاصد صلح آمیز خواهد بود.

روحانی ادامه داد: به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران همه معاهدات و قراردادهای مربوط به بحث هسته ای و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای را پذیرفت.

رییس دولت یازدهم یکی از اقدامات مهم را مقابله با طرح ایران هراسی سال های گذشته برشمرد و اظهار داشت: امروز برای جهانیان روشن شده است که جمهوری اسلامی ایران نه تنها دنبال سلاح هسته ای نیست، نه تنها دنبال سلاح های کشتار جمعی نیست و نبوده است و طبق فتوای مقام معظم رهبری این کار حرام و تحریم شده است، بلکه این ملت و این کشور در سال های گذشته قربانی سلاح های کشتار جمعی بوده است.

**قدم های برداشته شده برای وحدت دنیای اسلام کافی و کارآمد نبوده است

روحانی با بیان این که هفته وحدت برای آن است که همه در برابر این دو هدف دشمن یعنی ایجاد اختلاف، شکاف، درگیری و تنازع در میان مسلمانان و اسلام هراسی درسراسر جهان مقابله کند، افزود: آن چه ما امروز درمنطقه مشاهده می کنیم، معنایش آن است که آن چه که تاکنون برای وحدت دنیای اسلام قدم برداشته ایم، کافی و کارآمد نبوده است.

**تروریست، ترسوترین آدم است

رییس جمهوری تاکید کرد: ما باید گام های بلندتری برداریم، ما باید ریشه های این تنازع را بیابیم، برخی ریشه های تنازع مربوط به دنیای خارج اسلام است امابخشی مربوط به انحرافات فکری در دنیای اسلام است.

روحانی با بیان این که همواره ریشه تروریسم و کشتار،ترس است، اظهارداشت: کسی که دست به کشتار می زند یعنی ترسو ترین آدم است، کسی که فکر می کند منافع فردی، جمعی و گروهی اش در حال از بین رفتن است.

رییس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: ما باید ریشه های این اختلافات و ارهاب را بیابیم که هم ریشه های فرهنگی، اقتصادی دارد و هم ریشه های اجتماعی.

روحانی، تصریح کرد: امروز این رسالت بر دوش علما، فرهیختگان، بزرگان، اندیشمندان و محققان دنیای اسلام و هم چنین بر دوش دولت های اسلامی است.

**دولتی که فکر کند با تروریسم نفوذش زیاد می شود، در خطای مطلق است

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که اگر دولتی فکر می کند با تقویت تروریسم، حکومتی را در این منطقه می تواند از بین ببرد و می تواند نفوذ و قدرت خود را در منطقه افزایش دهد، ۱۰۰درصد در اشتباه مطلق است، افزود: هر کسی چاهی را برای برادرش حفر کند، او در همان چاه می افتد.

روحانی، ادامه داد: آن هایی که فکر کرده اند، شمشیر و ارهاب را به روی بی گناهان می کشند و خود محفوظ می مانند در خطای مطلق هستند.

** دنیای اسلام نیازمند تعامل و گفت و گو برای جلوگیری از ادامه خون ریزی است

رییس جمهوری با بیان این که امروز دنیای اسلام از سوریه، لبنان، مصر، عراق، یمن، افغانستان، بحرین، لیبی و بسیاری از کشورهای اسلامی نیاز به گفت و گو دارد، گفت: ما نیاز به تعامل داریم، باید همه توان خود را برای جلوگیری از ادامه خون ریزی درمیان امت اسلام به بهانه های واهی به کار بندیم.

**تکفیری ها دشمنان اسلام، قرآن و پیامبرند

روحانی ادامه داد: آن کسانی که بین گویندگان ˈلا اله الا اللهˈ وˈ محمد رسول اللهˈ را با زشت ترین حربه، یعنی حربه تکفیر فاصله می افکنند و جدایی می اندازند، نه دوستان اهل سنتند و نه دوستان تشیع هستند بلکه دشمنان اسلام، قرآن و پیامبرند.

رییس جمهوری با بیان این که قرآن بین ما ولایت و پیوند برقرار کرده است، افزود: المومنون و المومنات، بعضهم اولیاء بعض، پیوند و ولایت در میان همه ما مسلمانان باید برقرار باشد.

روحانی تصریح کرد: هر کس به این پیوند و این پیمان محبت و ولایت صدمه ای می زند، مخالفت با اسلام، قرآن و پیامبر اسلام را دنبال می کند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که امروز به آن اسوه حسنه نیازمندیم، اظهار داشت: لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه، آن اسوه حسنه برای همه ماست.

روحانی اضافه کرد: خداوند همه ما، هرکه به خدا و قیامت امید دارد و هر که در ایجاد وحدت و اتحاد در دنیای اسلام، وحدت در میان همه کشورهای اسلامی و پیوند اخوت و برادری تلاش می کند را موفق و موید بگرداند تا روح پیامبر اسلام(ص) و خدای پیامبر و خدای بزرگ که خدای رحمان و رحیم است از همه ما راضی و خشنود شود.

Share