علی مطهری در مجلس:

انتقاد تند علی مطهری نسبت به عملکرد قوه قضاییه !!!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی مطهری در نطق امروز: بارها گفته‌ام اگر قرار بر گذشت از طرفین از تخلفات یکدیگر نیست، تنها راه پایان دادن به قتنه سال ۸۸ محاکمه علنی و همزمان آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد است بدون آنکه اتهامات آنها را در یک حد بدانیم.

motahariبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی مطهری نماینده تهران در نطق میان دستور امروز خود با گرامیداشت سالروز ۹ دی ماه سال ۸۸ اظهار داشت: در این روز راهپیمایی خودجوش اقشار مختلف ملت ایران اعم از هواداران کاندیدای پیروز و معترضان به نتیجه انتخابات، نشانه رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود که قطع نظر از تخلفات دو طرف فتنه، به دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

وی تصریح کرد: جای تاسف است که پس از گذشت ۴ سال از آن ماجرا، هنوز مساله فتنه حل نشده و ورد زبان‌هاست، بهتر است رییس محترم قوه قضاییه به جای شعار دادن درباره فتنه به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضاییه مستقل است. نه قوه ای که از این نهاد و آن دفتر و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تاثیر بپذیرد.

نماینده تهران با بیان اینکه قوه قضاییه مستقل قوه‌ای است که بتواند همه مقامات کشور را بدون استثناء در موارد لازم به دادگاه بکشاند و حکم عادلانه صادر کند، تاکید کرد: این درحالیست که قوه قضاییه ما به عنوان مثال بعد از ۴ سال هنوز نتوانسته است تکلیف معاون اول رییس جمهور سابق را در پرونده بیمه ایران مشخص کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این راه حل که اقایان موسوی و کروبی باید توبه و عذرخواهی کنند تا مساله تمام شود، به نتیجه نمی‌رسد چون آنها گرچه ممکن است به برخی خطاهای خود اعتراف کنند اما مجرم اصلی را طرف مقابل می‌دانند. توبه و عذرخواهی با اختیار و میل قلبی معنی پیدا می کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بارها گفته‌ام اگر قرار بر گذشت از طرفین از تخلفات یکدیگر نیست، تنها راه پایان دادن به قتنه سال ۸۸ محاکمه علنی و همزمان آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد است بدون آنکه اتهامات آنها را در یک حد بدانیم. تا زمانیکه یک طرف قضیه حق حرف زدن و دفاع از خود نداشته و طرف دیگر هرچه می خواهد اتهام می زند و تحلیل می کند این بحران حل نخواهد شد. این سه نفر را که یکی هیزم فتنه را آورد و دو تای دیگر آن را شعله ور شدند محاکمه علنی کنید تا حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود. آنگاه هر حکمی صادر شود کسی اعتراض نخواهد داشت.

مطهری با تاکید براینکه حصر خانگی طولانی مدت بدون محاکمه توجیه قانونی و شرعی ندارد، خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید« دشمنی با قومی شما را از جاده عدالت خارج نکند، عدالت بورزید که به تقوا نزدیکتر است.»

این نماینده مجلس در ادامه با انتقاد از احکام برخی زندانیان سیاسی، گفت: احکام سخت گیرانه زندانیان سیاسی سال ۸۸ نیز مطلب دیگری است که قوه قضاییه باید پاسخگو باشد، آیا این احکام توسط قضات مستقل و عادل صادر شد ه است یا قضاتی که تحت فرمن بازجوها و عناصر اطلاعاتی بوده اند، بسیاری از این احکام در دوره مدیریت قبلی قوه قضاییه و در فضای احساسی سال ۸۸ صادر شده است، لذا نیاز به بازبینی دارد.

وی افزود: رییس قوه قضاییه پاسخ دهد که مثلا جرم آقایان بهزاد نبوی و تاجزاده به جز انتقاد به نظام چه بوده است، این درحالی است که امام علی علیه السلام خوارج را تا زمانیکه دست به سلاح نبرده بودند آزاد گذاشت و حتی حقوق آنها را از بیت المال قطع نکرد.

مطهری اظهار کرد: در این زمینه روحانیت خصوصا مراجع تقلید قم و دانشگاهیان نسبت به سایر اقشار وظیفه مضاعف دارند و نباید از جو رعب و وحشت چندسال اخیر بهراسند. باید در مقابل سکوت خود در مقابل خداوند پاسخ داشته باشند. نخبگان جامعه باید قوه قضاییه را یاری کنند تا بتواند با هدایت رهبری بر فضای رعب و تفرقه ای که عده ای به خاطر منافع خود خواهان ادامه آن هستند فائق آمده و مساله فتنه را به پایان برساند. وحدت ملی پشتوانه برای مذاکرات هسته ای و حل مشکلات اقتصادی خواهد بود.

عضو هیات نظارت بر مطبوعات در ادامه نطق خود خطاب به رسانه‌ها تاکید کرد: اینجانب به عنوان نماینده مجلس در هیات نظارت برمطبوعات به روزنامه‌ها تذکر می دهم که جای نقد احکام مسلم اسلام روزنامه آنهم صفحه اول آن نیست. کاری نکنید که بهانه به دست عده ای برای محدود کردن فضای آزادی بیان بیفتد. این مباحث می تواند در نشریات تخصصی همراه با پاسخ آن از سوی اسلام شناسان مطرح شود و از قضا همیشه این مباحثات باعث آشکار شدن گوهر اسلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضمنا مرجع رسیدگی به این امور هیات نظارت بر مطبوعات است نه قوه قضاییه و نباید این قوه راسا اقدام کند.

مطهری در ادامه به مذاکرات هسته ای با غرب اشاره کرد و گفت: درباره نتایج این مذاکرات عجولانه قضاوت کرد که همه چیز از دست رفت یا همه چیز به دست آمد. بلکه همه چیز در دست ما است و به مذاکرات آینده بستگی دارد. از سوی دیگر مقاومت مردم و قدرت منطقه ای ایران غرب را پای میز مذاکره کشاند. لس آنجلس تایمز چند روز بعد از مذاکرات ژنو نوشت«تحریم بیشتر ایران امکانپذیر نبود، اگر توافق ژنو را انجام نمی دادیم «وقت تحریم ها شروع به ضعیف شدن می کرد.»

وی ادامه داد: این مذاکرات راه ارتباط ایران با دنیا را باز کرد. چیزی که کشورهایی چون عربستان و کشور نامشروع اسرائیل به شدت مخالف آن بوده و هستند. فلسفه انقلاب اسلامی ابلاغ پیام انقلاب و اسلام به دنیا است. ما حرف های زیادی با دنیا با دنیا داریم، حرف هایی درباره نظام خانوادگی، جزایی، سبک زندگی، حقوق بشر و … ابلاغ این پیام ها نیازمند ارتباط با دنیا و شرکت فعالانه در مجامع جهانی است.

مطهری مساله اصلی ایران با غرب را مساله فلسطین دانست و تاکید کرد: اگر این مساله نبود غربی ها به مساله هسته ای ما هم کاری نداشتند لذا باید همواره روحهی مقاومت و مجاهدت را خود حفظ و آینده خود را صرفا به نتیجه مذاکرات پیوند نزنیم، مذاکرات را امری حاشیه ای بدانیم که نتیجه آن هرچه باشد ما به دنبال آرمان های انقلاب اسلامی از جمله قدس شریف و سرزمین اسلامی فلسطین هستیم. مذاکرات هسته ای یک اتمام حجت با دنیا و مردم خودمان مان است که حسن نیت خودمان را نشان دادیم حال اگر آنها کارشکنی کردند و جنگی رخ داد آنگاه مردم ما مقاوم تر و دنیا نیز با ما همراه تر خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به آسیب های فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: وزیر کشور پاسخ دهد چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت پوش در سطح تهران و شهرها بی تفاوت است. این چه نوع پوششی است که تا ۳۰ سانت بالای زانو آشکار است، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حجاب استاندارد گذشته از چادر عبارت بوده است از شلوار مانتو تا زانو و روسری و مقنعه. دولت اسلامی موظف است آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم قانون است را انجام دهد. اگر این وضعیت ادامه یابد مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد./خبرآنلاین

Share