گزارش تصویری نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای در دانشگاه گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور روز شنبه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه گیلان گشایش یافت. ˈعباس مجد آبادیˈ روز شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در گفت و گو با ایرنا افزود: این سازمان به دنبال تامین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و ششمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور روز شنبه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه گیلان گشایش یافت.
ˈعباس مجد آبادیˈ روز شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در گفت و گو با ایرنا افزود: این سازمان به دنبال تامین انرژی هسته ای و کاربرد پرتوهاست و این دو مهم را مهمترین وظایف خود می داند.

وی به کاربردهای صنعت هسته ای در بخش های مختلف کشور اشاره و اظهار کرد: این صنعت در بخش های مختلف کشاورزی ، صنعت و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد .

وی همچنین به کاربرد انرژی هسته ای در پزشکی و رادیوداروها اشاره و خاطرنشان کرد: رادیو داروها در درمان و تشخیص بیمارها از جمله سرطان کاربرد دارد.

رییس پژوهشکده لیزر و اپتیک سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در رادیوداروها از بتا برای درمان بیماری ها و پزشکی هسته ای و از گاما برای تشخیص برخی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد .

وی بیان داشت: درمان ۸۵۰ هزار بیمار بیشتر در بخش سرطانی ها از همین طریق رادیو داروها انجام می گیرد که به دنبال صادرات و نگاه صادراتی در تولید داروها در این بخش هستیم.

مجدآبادی تامین سوخت را یکی از مشکلات نیروگاه ها عنوان و اظهار کرد: انرژی هسته ای در تامین سوخت این نیروگاه ها نیز کمک کننده است.
Atomic-guilan9 (1) Atomic-guilan9 (2) Atomic-guilan9 (3) Atomic-guilan9 (4) Atomic-guilan9 (5) Atomic-guilan9 (6) Atomic-guilan9 (7) Atomic-guilan9 (8) Atomic-guilan9 (9) Atomic-guilan9 (10) Atomic-guilan9

Share